Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLERİN MATEMATİK BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİN KULLANILDIĞI ARAŞTIRMALARIN BETİMSEL ANALİZİ

Yıl 2019, , 371 - 382, 11.03.2019
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2019.19.43815-450711

Öz

Bu çalışmada, özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin matematik
becerilerinin geliştirilmesinde bilgisayar destekli öğretimin kullanıldığı 2000–2018
yılları arasında yapılan deneysel araştırmalar incelenmiştir. Bulgular, nitel
araştırma yaklaşımlarından doküman analizi tekniğiyle elde edilmiştir. Veriler
betimsel analiz yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Bulgular tablo ve grafikler
ile gösterilmiştir. İncelenen çalışmaların bağımsız değişkenlerine bakıldığında
çarpma işlemi, aritmetik sayı birleşimi ve aritmetik öykü problemlerinin
aktarım ölçüsü, temel çıkarma becerisi, problem çözme becerisi, çarpma işlemi
içeren problem çözme becerisi, sayı karşılaştırma, sözel sayma, nesne sayma ve
aritmetik becerileri, toplama ve çıkarma işlemi içeren sözel problem çözme
becerisi, basit ve birleşik kesirler ile çarpma ve bölme işlemi gibi becerilerin
çalışıldığı saptanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre öneriler makalenin sonuç
kısmında verilmiştir.

Kaynakça

  • Amerikan Psikiyatri Birligi-APA. (2014). Ruhsal bozuklukların tanısal ve sayımsal elkitabı (DSM-5), (Çev: Ertugrul Köroglu.) Ankara: Hekimler Yayın Birligi.
  • B.R. Bryant, Ok, M., Kang, E.Y., Kim, M.K., Lang, R., Bryant, D.P. ve Pfannestiel, K. (2015) Performance of Fourth-Grade Students with Learning Disabilities on Multiplication Facts Comparing Teacher-Mediated and Technology-Mediated Interventions: A Preliminary Investigation. J Behav Educ, 24:255–272
  • Fuchs, L.S., Fuchs, D., Hamlet, C.L., Powell, S.R., Capizzi, A.M. ve Seethaler, P.M. (2006) The Effects of Computer-Assisted Instruction on Number Combination Skill in At-Risk First Graders. Journal Of Learning Disabilities 39,5 467–475
  • Irish, C. (2002) Using peg- and keyword mnemonics and computer-assisted ınstruction to enhance basic multiplication performance in elementary students with learning and cognitive disabilities. Journal of Special EducationTechnology. 17, 4
  • Kargın, T. (2004) Baş Makale: Kaynaştırma: Tanımı, Gelişimi ve İlkeleri Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi 2004, 5 (2) 1-13
  • Kaser, T., Baschera G.M., Kohn, J., Kucian, K.,Richtmann, V., Grond, U., Gross, M. ve Aster, M. (2013). Design and Evalution of the computer based training program Calcularis for enhamcing numeral cognition. Frontiers in Psychology | Developmental Psychology
  • Leh, J.M. ve Jitandra, A.K. (2012) Effects of computer-mediated versus teacher-mediated ınstruction on the mathematical word problem-solving performance of third-grade students with mathematical difficulties. Learning Disability Quarterly 36,2
  • Mutlu, Y. (2016) Matematik Eğitiminde Teoriler. Ankara: Pegem Yayıncılık
  • Nordness, P.D., Ann Haverkost, A. ve Volberding, A. (2011) An examination of hand-held computer-assisted ınstruction on subtraction skills for second grade students with learning and behavioral disabilities. Journal of Special Education Technology 26,4
  • Ok, M.W. ve Bryant, D.P. (2015) Effects of a strategic ıntervention with ipad practice on the multiplication fact performance of fifth-grade students with learning disabilities. Learning Disability Quarterly 39(3)
  • Rasanena,P., Salminena, J., Wilson, A.J. ,Aunioa, P. ve Dehaenec, S. (2009) Computer-assisted intervention for children with low numeracy skills. Cognitive Development 24
  • Seo, Y.J. ve Bryant, D.P. (2009) Analysis of studies of the effect of computer assisted instruction on the mathematics performance of students with learning disabilities. Computers & Education 53 913–928
  • Seo, Y.J. ve Woo, H. (2009) The identification, implementation, and evaluation of critical user interface design features of computer-assisted instruction programs in mathematics for students with learning disabilities. Computers & Education 55
  • Stultz, S.L. (2013) The effectiveness of computer-assisted ınstruction for teaching mathematics to students with specific learning disability. The Journal Of Specıal Educatıon Apprentıceshıp 2,2
  • Tosun, N. (2006) Bilgisayar destekli ve bilgisayar temelli öğretim yöntemlerinin, öğrencilerin bilgisayar dersi başarısı ve bilgisayar kullanım tutumlarına etkisi: “Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği” Doktora Tezi, Trakya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Edirne.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (5. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Xin, Y.P., Tzur, R., Hord,C., Liu,J. PhD1, Park, Y.J. ve Si, L.P (2017) An ıntelligent tutor-assisted mathematics ıntervention program for students with learning difficulties. Learning Disability Quarterly 40(1)
  • Wilson,A.J., Revkin, S.K., Cohen, D., Cohen, L. ve Dehaene, S. (2006). An open trial assessment of "The Number Race", an adaptive computer game for remediation of dyscalculia. Behavioral and Brain Functions 2:20
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Işıl Terzioğlu 0000-0002-8573-6441

Orhan Curaoğlu 0000-0003-0467-2552

Ahmet Yıkmış 0000-0002-1143-1207

Yayımlanma Tarihi 11 Mart 2019
Gönderilme Tarihi 3 Ağustos 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Terzioğlu, I., Curaoğlu, O., & Yıkmış, A. (2019). ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLERİN MATEMATİK BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİN KULLANILDIĞI ARAŞTIRMALARIN BETİMSEL ANALİZİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 371-382. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2019.19.43815-450711