Bu
araştırma okul öncesi öğretmenlerinin eğitim programlarında çocukların erken
okuma yazma becerilerinin geliştirilmesine yönelik etkinlere nasıl ve ne kadar
yer verdiklerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Okul öncesi öğretmenlerinin
demografik özelliklerini belirlemek amacıyla kişisel bilgi formu ile erken
okuma yazma hakkında sınıf içi uygulamaları belirlemek için Sandvik, Van Daal
ve Ade`r (2014) tarafından geliştirilen “Okulöncesi
Erken Okuma Yazmaya Ölçeği” araştırmacılar tarafından geçerlik güvenirlik
çalışması yapılarak kullanılmıştır. Araştırma kapsamında Bursa ilinde Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı özel ve kamu
eğitim kurumunda görev yapan 255 okul öncesi öğretmeninin erken okuma yazma ile
ilgili sınıf içi uygulamaları farklı değişkenlere (görev yapılan okul türü,
eğitim alma durumu, kendilerini yeterli bulma durumu ve görev yapılan okulun
bulunduğu çevrenin sosyo ekonomik durumu) göre incelenmiştir. Araştırma
sonucunda, öğretmenlerin görev yaptıkları okul türü, eğitim alma durumları,
kendilerini yeterli bulma durumu, görev yaptıkları okulun bulunduğu çevrenin
sosyo ekonomik durumunun, öğretmenlerin erken okuma yazma becerilerine ilişkin
sınıf içi erken okuma yazma uygulamalarını etkilediği bulunmuştur
Erken okuma yazma becerileri Okulöncesi Öğretmeni Erken çocukluk dönemi eğitimi sınıf içi uygulamalar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |