Bu çalışmanın amacı sınıf yönetimi disiplin modellerini içeren QR kodların
gömüldüğü materyalin
mevcut yönteme göre
etkililiğinin belirlenmesidir. Teknolojik donanımla yetiştirilen bilgisayar ve öğretim teknolojileri
eğitimi öğretmeni adaylarının teknolojiye hakim olduğu düşünüldüğünde çalışma
kapsamında hazırlanan QR kod gömülü materyalin, TPAB çerçevesinde TAB,
TPB ve TPAB bileşenlerinin de incelenmesinin gerektiği de düşünülmektedir. Bu doğrultuda ayrıca çalışmada kullanılan QR
kodların gömülü olduğu materyallerin öğretmen adaylarının alan, teknoloji ve pedagojinin
kesişimlerini içeren Teknolojik Alan Bilgisini (TAB), Teknolojik Pedagojik Bilgisini (TPB) ve Teknolojik Pedagoji Alan Bilgilerini (TPAB) nasıl etkilediği de incelenmiştir. Çalışma Doğu Karadeniz Bölgesi’nde yer alan
bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 20 deney 20 kontrol olmak üzere 40 BÖTE
öğretmeni adayı ile yürütülmüştür. Çalışmada veri toplama aracı olarak eşleştirme testi ve anket formu kullanılmıştır. Anket formundan elde edilen
veriler içerik analizi ile analiz edilirken, eşleştirme testinden elde edilen veriler ise SPSS 25.0 programı ile
analiz edilmiştir. Analiz sonucunda sınıf
yönetimi disiplin modellerini içeren QR kod gömülü hazırlanan materyallerin
kullanıldığı deney grubunun son test lehine anlamlı bir farklılığın olduğu görülmüştür. QR kod gömülü materyallerin öğretmen adaylarının
TPAB açısından soyut konuları somutlaştırılabileceği, TAB açısından tekrar
tekrar izlemeye fırsat sunması ve TPB açısından ise etkili öğrenmenin
gerçekleşebileceği ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 13 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |