Çocukların okul yıllarında
sosyal becerileri kazanabilmeleri çeşitli faktörlerle ilişkilidir. Bu
ilişkileri belirlemek sosyal becerileri çocuklara kazandırmada ve sosyal
becerilerin ne derece kazandırıldığını ölçmede yol gösterici olabilir. Bu araştırmanın
amacı, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin sosyal becerilerini cinsiyet, anne
ve baba eğitim durumu, kardeş sayısı, doğum sırası, evde birlikte yaşadığı
kişiler tarafından sevilme algısı, sınıf öğretmeni tarafından sevilme algısı,
okulda sosyal etkinliklere katılma durumu, evde veya okulda olumlu
davranışlarda bulunduğunda ödüllendirilme durumu ve akademik başarı gibi
değişkenlere göre incelemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır.
Araştırmada kullanılan Sosyal Beceri Ölçeği Kocayörük (2000) tarafından
geliştirilmiştir. Araştırma sonucunda cinsiyet, evde birlikte yaşadığı kişiler
tarafından sevilme algısı, sınıf öğretmeni tarafından sevilme algısı, okulda
sosyal etkinliklere katılma durumu, evde veya okulda olumlu davranışlarda bulunulduğunda
ödüllendirilme durumu gibi değişkenler ile sosyal beceri puanları arasında
anlamlı farklılık görülmüştür. Öğrencilerin sosyal beceri düzeyleriyle Türkçe,
Matematik, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler, Müzik, Görsel Sanatlar, Oyun ve
Fiziki Etkinlikler Dersi akademik başarıları arasında istatistiksel açıdan
pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 8 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |