Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MEB 2023 EĞİTİM VİZYONU ÇERÇEVESİNCE TÜRKİYE’DE GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMİNİN GELECEĞİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME

Yıl 2019, , 667 - 682, 01.07.2019
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2019.19.46660-528071

Öz

Girişimcilik
eğitimi bireylere girişimcilik becerisini kazandırmayı kendisine amaç edinmiş
bir disiplin olarak karşımıza çıkmaktadır. Girişimcilik becerisi, bireylerde
üretme fikrini oluşturacak, fikrini gerçekleştirmek için finansman sorununu
çözebilecek, üretmek istediği ürünü tasarlayıp hayata geçirebilecek, ürünün
tanıtım ve pazarlamasını yapabilecek ve bunları yatırıma dönüştürebilecek bilgi
ve alt becerileri içermektedir. Diğer taraftan bu becerilerin belirli konu ve
kazanımlarla ilişkilendirilmesi gerekmektedir. Özellikle bir bütün şeklinde
bakıldığında girişimciliğin değer boyutunun da göz ardı edilmez bir gerçek
olduğu ortadadır. Bu değerler toplumun kültürel özelliklerini, aynı zamanda
insanlığın evrensel ahlaki yasalarını içermektedir. Bu noktadan hareketle
girişimcilik eğitimi, bireylerde girişimci ruhu diriltecek ve girişimcilik
becerisini kazandıracak unsurların disiplinler arası yöntemle ve sistematik bir
şekilde uygulanmasını kapsamaktadır.



Yukarıda yer alan bilgiler
doğrultusunda yapılan çalışmada girişimcilik eğitimi, girişimciliğin türleri ve
girişimcilik eğitiminin unsurları (bilgi, beceri ve değer) 2023 eğitim vizyonu
kapsamında değerlendirilmiştir. Girişimcilik becerisinin kazandırılması ile
ilgili kısa, orta ve uzun vadede öneri ve tartışmalarda bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Programmes: A New Methodology".Journal Of European Industrial Training,30 (9), s:701- 720.Alberti, F., Sciascia S., Poli A. (2004), “Entrepreneurship Education: Notes On An Ongoing Debate”, 14th Annual Int. Ent. Conference, İtalya: University Of Napoli FedericoIı, 4-7 July.Berglund ve Skoglund (2016) “Social Entrepreneurship: to Defend Society from İtself”, Rethinking Entrepreneurship (Ed: A. Fayolle ve P. Riot, s:57), Routledgge Published, New York. Büyük Ö. (2014).Girişimcilik Üzerine Notlar. İstanbul: Paradigma Kitabevi Yayınları.Cavitt, M. E. (2006). A Content Analysis of Doctoral Research İn Beginning Band Education, 1958-2004. Journal of Band Research, 42(1).Çetinkaya Bozkurt Ö. (2011). Dünyada ve Türkiye’de Girişimcilik Eğitimi: Başarılı Girişimciler ve Öğretim Üyelerinden Öneriler. Ankara: Detay Yayıncılık.Erdem, F. (2001). Girişimcilerde Risk Alma Eğilimi ve Belirsizliğe Tolerans İlişkisine Kültürel Yaklaşım. Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, (2), s:43-61.Fuchs K., Werner A. ve Wallau F., (2008), “Entrepreneurship education in Germany and Sweden: what role do different school systems play?”, Journal of Small Business and Enterprise Development, Vol. 15 Iss 2 pp. 365 - 381Han, J. & Lee, M. 1998. A study on the status of entrepreneurship education in Korea and its direction. Business Education Research, 2(2): 5–26.Henry C., Hill F. ve Leitch C., (2005), “Entrepreneurship education and training: can entrepreneurship be taught? Part I”, Education + Training, Vol. 47 Iss 2 pp. 98 - 111Kılıç R. ve Keklik B. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimleri Üzerine Bir Araştırma: Bandırma İİBF İşletme Bölümü Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17 (2), s:423-435.Küçük O. (2015).Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.Lee S. M., Chang D., Lim, S. B. (2005) Impact of Entrepreneurship Education:A Comparative Study of the U.S. and Korea, International Entrepreneurship and Management Journal 1, 27–43.Lee, S.M. & Peterson, S. 2000. Culture, entrepreneurial orientation, and global competitiveness. Journal of World Business, 35: 401–416.McKeown J., Millman C., Sursani S. R., Smith K. ve Martin L.M., (2006), “Graduate entrepreneurship education in the United Kingdom”, Education + Training, Vol. 48 Iss 8/9 pp. 597 – 613MEB. (2005a). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi 4-5. Sınıflar Öğretim Programı ve Klavuzu. Ankara: MEB Yayınevi.Raposo M. ve Paço, A. (2011). Entrepreneurship Education: Relationship Between Education And Entrepreneurial Activity. Psicothema Journal, 23(3), s: 453-457.Smith K. ve Petersen J. L (2011) What is Educational Entrepreneurship?. F. M. Hess (Ed.) Educational Entrepreneurship ( s:21-45). Cambridge, Massachusetts: Harvard Education Press.Steve B. ve Dorf B. (2012). Girişimciliğin El Kitabı. Boyut Yayınları. İstanbul.Stevenson H. H., Roberts, M. J. ve Grousbeck, H. I. (1989) New business ventures and entrereneur, Homewook, IL.Tarhan M. (2018) Sosyal Bilgiler Dersinde Girişimcilik Becerisinin Kazandırılması Üzerine Bir Eylem Araştırması, Bolu Abant İzzet baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Bolu.Türk Dil Kurumu (2017). Büyük Türkçe Sözlük, Http://Www.Tdk.Gov.Tr /İndex.Php? Option=Com _Gts&Arama=Gts&Guid=Tdk.Gts .583be9fa3aa6f9.68 296340.TÜSİAD (2002). Türkiye’de Girişimcilik, Ankara: TÜSİAD Yayınları.Vesper K. H. ve Gartner W. B. (1997). Measurıng Progress In Entrepreneurshıp Educatıon, Journal Of Business Venturing,12 (5), s: 403-421Weber R. (2011) Evaluating Entrepreneurship Education, Springer Gabler Publishing, Munich.Yelkikalan N. ve Akatay A. (2010) Dünya ve Türkiye Üniversitelerinde Girişimcilik Eğitimi: Karşılaştırmalı Bir Analiz, KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 12 (19), s: 51-59.Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013) Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Tarhan 0000-0001-8262-8130

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2019
Gönderilme Tarihi 16 Şubat 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Tarhan, M. (2019). MEB 2023 EĞİTİM VİZYONU ÇERÇEVESİNCE TÜRKİYE’DE GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMİNİN GELECEĞİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 667-682. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2019.19.46660-528071

Cited By