Araştırma,
uygulamadan kaldırılan Türkçe Dersi Öğretmen Kılavuz Kitaplarının derse
hazırlık, ders işleme süreci, ölçme ve değerlendirme açılarından olumlu ve
olumsuz yönleri ile kılavuz kitapların kullanılmaması durumunun ortaya
çıkardığı olumlu ve olumsuz yönlerinin belirlenmesi amacıyla
gerçekleştirilmiştir. Araştırma, nitel araştırma
desenlerinden durum çalışması (case study) ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma
grubunu, 2018-2019 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılı’nda Ordu ilinde görev yapan
18 Türkçe öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın veri toplama aracı, yarı
yapılandırılmış görüşme formu formudur. Yarı yapılandırılmış görüşme formu
yoluyla elde edilen veriler, MAXQDA 12 nitel veri analizi programına aktarılmış
ve içerik analizi tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Çözümlenen veriler,
program aracılığıyla elde edilen görsellerle sunulmuş ve yorumlanmıştır.
Araştırma ile kılavuz kitapların ders hazırlığı açısından dersi planlama
ve ders hazırlığı yapma yönünden yararlı olduğu ancak kolaycılığa alıştırması yönünden olumsuzluk oluşturduğu; ders
işleme süreci açısından derse hâkimiyetin sağlanması, planlama yapılabilmesi ve
kolaylık oluşturması yönlerinden
katkılarının olduğu ancak öğretmenleri sınırlaması yönüyle olumsuzluk
oluşturduğu; ölçme ve değerlendirme açısından yardımcı olması ve öğretmenin
işini kolaylaştırması, geri dönüt ve takip yapabilmesi yönlerinden katkılarının olduğu ancak yeterli görülmemesinin olumsuzluk oluşturduğu; kılavuz kitaplarının
kullanılmamasının esneklik tanıma ve araştırmaya yönlendirme açısından
katkılarının olduğu ancak iş yükünün artması, öğretim birliğinin sağlanamaması,
öğretmen rehberliğin ortadan kalkması ve öğretmenin derse hazırlıklı gelmemesi
yönlerinden olumsuzluk oluşturduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
Öğretmen kılavuz kitapları derse hazırlık ders işleme süreci ölçme ve değerlendirme
The research was carried out on Turkish
Course Teachers' Guide Books, which were removed from the application. The aim
of the study is to determine the positive and negative aspects of the guide
books in terms of preparation for the course, course process, measurement and
evaluation and the non-use of them. The research was conducted with case study
from qualitative research designs. The study group consisted of 18 Turkish
teachers working in the province of Ordu in the Fall Semester of 2018-2019
Academic Year. A semi-structured interview form was used to collect the data of
the research. Data obtained through a semi-structured interview form were
transferred to the MAXQDA 12 qualitative data analysis program and analyzed
using content analysis technique. The analyzed data are presented and
interpreted with the visuals obtained through the program. In terms of course
preparation, it is concluded that the guide books are useful in terms of
planning and preparing lesson, but they are negatively leads to the expecting
everything to be handed to one on a silver platter. In terms of course handling
process, it is concluded that they have contributed to the lesson, to make
planning and to make convenience, but to create a negativity in terms of
limiting teachers. In terms of measurement and evaluation, it was seen that the
guide books contributed to facilitating the teacher's job, giving feedback and follow-up,
but it was concluded that the lack of adequately was negative. It has been
concluded that not using the guide books contributes to flexibility and leading
to research, but that it has negative effects such as increasing of workload,
lack of teaching unity.
Teacher guide books course preparation course process measuring and evaluation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 25 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |