Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin empatik
eğilimleriyle yaşam doyumu ve affetme düzeyleri arasındaki ilişkide mutluluğun
aracılık rolünün olup olmadığını saptamaktır. Araştırma ilişkisel tarama
modeline uygun olarak düzenlenmiştir. Araştırmanın verileri 2016-2017 eğitim
öğretim yılı güz yarıyılında bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 209 kız,
142 erkek olmak üzere toplam 351 öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilerin yaş
ortalaması 20.3’tür. Araştırmada Kişisel Bilgi Formu, Toronto Empati Ölçeği,
Yaşam Doyumu Ölçeği Türkçe Formu, Öznel Mutluluk Ölçeği ve Affedicilik Ölçeği
kullanılmıştır. Hipotez edilen yol modelini incelemek için veriler SPSS 24 ve
Mplus 5.1 programları kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin normal dağıldığı
gözlenmiştir ve bu yüzden maksimum olabilirlik tahmin metodu
kullanılmıştır. Çoklu bağlantı
probleminin olmadığı ve model veri uyum değerlerinin kabul edilebilir olduğu
görülmüştür (
empatinin affetme ve yaşam doyumu üzerinde doğrudan bir etkisinin olduğu
bulunmuştur. Ayrıca mutluluğun empati, yaşam doyumu ve affetme arasında aracı
rolü olduğu saptanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |