Bu
araştırmanın amacı öğretmenlerin iş motivasyonları ile öz yetkinlik algıları
arasındaki ilişkiyi açığa çıkarmaktır. Bu amacı gerçekleştirebilmek için “İş
Motivasyonu” ile “Öz Yetkinlik Algısı” ölçekleri Balıkesir’in Bandırma
ilçesinde görev yapan 169 öğretmene uygulanmıştır. Ölçekleri değerlendirebilmek
için Korelasyon ve Çoklu Regresyon analizleri yapılmıştır. Korelasyon analizi
sonucuna göre iş motivasyonu ile davranış yönetimi, öğretim becerisi, ölçme ve
değerlendirme alt boyutları arasında negatif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu
tespit edilmiştir. Yapılan Çoklu Regresyon analizine göre de iş motivasyonu ile
davranış yönetimi, öğretim becerisi, ölçme ve değerlendirme alt boyutları
arasında anlamlı bir neden sonuç ilişkisi olduğu bulunmuştur.
İş Motivasyonu Öz Yetkinlik Algısı Davranış Yönetimi Öğretim Becerisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 8 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |