Bu çalışmada Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi öğrencilerine,
Erzincan il merkezinde hizmet aldıkları yiyecek-içecek işletmelerinden
bekledikleri ve algıladıkları hizmet kalitesini ölçmeye yönelik SERVQUAL ölçeği
uygulanmıştır. SERVQUAL ölçeği “Fiziksel Özellikler”, “Güvenilirlik”, “Heveslilik”,
“Güven” ve “Empati” olmak üzere 5 boyuttan oluşmaktadır. Anketten elde edilen
verilere bazı betimsel istatistikler, güvenilirlik analizi, normallik analizi,
SERVQUAL puanları, t-testi, tek yönlü varyans analizi uygulanmıştır. Çalışma
neticesinde, Heveslilik SERVQUAL puanı bakımından cinsiyet değişkeni arasında,
Empati SERVQUAL puanı bakımından sınıf düzeyleri arasında, Fiziksel Özellikler
SERVQUAL puanı bakımından yaş değişkeni arasında anlamlı farklılık bulunmuştur.
Tüm boyutların SERVQUAL puanı bakımından aylık gelir arasında anlamlı farklılık
bulunmuştur. Ayrıca yiyecek içecek işletmelerinden hizmet alan üniversite
öğrencilerinin algıladıkları hizmet kalitesinin oldukça düşük olduğu ve
öğrencilerin beklentilerinin karşılanamadığı sonucuna varılmıştır.
Hizmet Kalitesi Yiyecek-İçecek İşletmeleri Üniversite Öğrencileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 3 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |