Bugün tüm alanlarda 21. yüzyıl yeteneklerine sahip nitelikli bireylere olan ihtiyaç sıklıkla vurgulanır. Dünyada STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) olarak bilinen ve Türkçe ’ye FETEMM (fen, teknoloji, mühendislik, matematik) olarak geçen etkinlikler son yıllarda özellikle eğitim alanında üzerine en çok konuşulan alanlardan biridir. Cizre Tor mahallesinde 1153 yılında dünyaya gelen ve sibernetik alanın en büyük mucidi kabul edilen El-Cezerî çalışmalarında mühendislik, matematik, geometri ve sanatı kullanan büyük bir bilim adamıydı. El-Cezerî eserlerinde Stem örneklerini görmek mümkündür. Bu yüzden bu araştırma, ortaöğretim öğrencilerinin STEM’e karşı tutumlarına El-Cezerî ve çalışmalarının etkisini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Çalışmada tek gruplu ön test –son test deneysel desen kullanılmıştır. 2019 sonbahar döneminde bir mesleki ve teknik anadolu lisesinde öğrenim gören 33 öğrenciyle yürütülen araştırmada veriler STEM’e Yönelik Tutum Ölçeği ile toplanmıştır. Elde edilen veriler istatiksel olarak bağımlı örnekler T-testi ile analiz edilmiştir. Çalışma sonuçları, El-Cezerî ve çalışmalarının öğrencilerin STEM’e yönelik tutumlarını olumlu açıdan geliştirdikleri tespit edilmiştir. Asırlar öncesinde yaşamış büyük bilim adamının çalışmalarında STEM etkinliklerinin olması, öğrencilere de bu yönde ilham olmuş ve deneysel olarak da ispatlanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2020 |
Gönderilme Tarihi | 2 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 2 |