Bu çalışmanın amacı, makroekonomik göstergeler ile tüketici davranışları arasındaki ilişkileri test etmektir. Çalışmada temel makroekonomik göstergelerin tüketicilerin gelir ve harcama ilişkilerine etkisi ekonomik, sosyolojik ve psikolojik açıdan analiz edilmiştir. Anket uygulamasının örneklemini oluşturan on sekiz yaş ve üstü, gelir sahibi olan 600 kişi oluşturmaktadır. Anketler elektronik posta aracılığıyla ve İzmir, Aydın İllerinde yüz yüze uygulanmıştır. Anket bulguları ışığında makroekonomik göstergelerdeki değişimin tüketici davranışlarını etkilediği sonucuna varılmıştır.
Makroekonomik Göstergeler Tüketici Davranışları Davranışsal Ekonomi
The aim of this study is to test the relationships between macroeconomic indicators and consumer behavior. In the study, the effects of basic macroeconomic indicators on the income and expenditure relations of consumers were analyzed in economic, sociological and psychological terms. The sample of the survey application consists of 600 people aged eighteen and above, who have income. Questionnaires were applied via e-mail and face-to-face in İzmir and Aydın Provinces. In the light of the survey findings, it was concluded that the change in macroeconomic indicators affected consumer behavior.
Macroeconomic Indicators Consumer Behavior Behavioral Economics
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 15 Haziran 2021 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 1 |