BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Cilt: 2 Sayı: 1, 12 - 31, 30.06.2014

Öz

In this research, master thesises in strategic planing, that is obligatory in our country in government agency from 2003 to 2014 January, were analyzed. These thesises in YÖK Thesis Centre were analyzed from the point of issue date, master level, university, institute, departments, sex of researchers, title of counsel, method, unıverse - sampling and data gathering tools. In research, interpenetrating multiple design from qualitative research method was used. Research's study universe is one hundred eighty master thesises in strategic planing that are published in YÖK Thesis Centre from 2003 to 2014 January. Although it is thought that all studying group will be reached, because of restrictions research's studying group is one hundred fifty master thesises that are choosed by criterion sampling method. Thesises were analyzed according to the stated criterions and frequency analyze was used in analyses data. As a result of analyzes, master thesises were mostly done in Social Sciences Institute, men published mostly thesises, thesises were done mostly by counsaltation of professor and by qualitative research method. Because study was done in wide range, it is thought that findings will contribute to literature

Kaynakça

  • Acat, A.(2009). Belediyelerce Yürütülen Stratejik Planlama Uygulamalarına İlişkin Çalışan Tutumları: (Ankara Büyükşehir Belediyesi Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Akman, N.(2009). Belediyelerde Stratejik Planlama Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar Ve Çözüm Önerileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kocaeli.
  • Allison, M. (2005). Strategic Planning For Nonprofit Organizations: A Practical Guide And Workbook (2nd Edition). New Jersey: John Wiley&Sons.
  • Altın, N. (2004). Eğitim Programları Ve Öğretim Alanında Yapılan Yüksek Lisans Tezlerinin Analizi (Ankara, Gazi Ve Hacettepe Üniversitesi). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Altınkurt, L. (2007). Sanat Eğitimi İle İlgili Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 173, 105-113.
  • Altıparmak, M.ve Nakiboğlu, M. (2001) Fen Bilimleri Eğitimi Lisansüstü Tez Çalışmalarında Uygulanan Nitel Ve Nicel Yöntemler. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayısı, 17, 355-358.
  • Arı, S. G., Armutlu, C., Tosunoğlu, G. N., & Toy, B. Y. (2009). Nicel Araştırmalarda Metodoloji Sorunları: Yüksek Lisans Tezleri Üzerine Bir Araştırma. Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 64(4).
  • Aslan, Ş.(2008). Stratejik Planlama Kavramı Ve Reklam Ajanslarında Kullanımı: Türkiye’deki Reklam Ajanslarında Çalışan Stratejik Planlama Uzmanları Ve Stratejik Planlamanın Uygulanışı Üzerine Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Ayrancı, G.(2013). Okul Yöneticilerinin Stratejik Planlama Ve Uygulama Süreçlerine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi (Kadıköy İlçesi Örneği).Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Balcı, A. (1990). Türkiye’de Eğitim Araştırmalarının Durumu: A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Örneği. Eğitim Bilimleri Birinci Ulusal Kongresi’nde sunulmuş bildiri. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Balcı, A., Çanakçı, H. ve Tan, Ç. (2012). Elazığ İli İlköğretim Okullarında Hazırlanan Stratejik Planlarla İlgili Okul Yöneticisi Ve Öğretmen Görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 39, 385-394.
  • Bayram. A.(2009). Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nde Stratejik Planlamanın Uygulanmasına İlişkin İlköğretim Müfettişi, Yönetici Ve Diğer Çalışanların Görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Can, T.(1996). Kamu Kuruluşları İçin Stratejik Planlama.Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Can, H. (2002). Organizasyon Ve Yönetim. Ankara: Siyasal Kitapevi. Coorough, C., & Jack, N. (1997). The Dissertation İn Education From 1950 To 1990. Educational Research Quarterly, 20(4), 3-14.
  • Costa, F. A. (2007). Educational Technologies: Analysis Of Master Dissertations Carried Out İn Portugal. Sísifo. Educational Sciences Journal, 3, 7-24. 13 Mayıs 2014 tarihinde http://sisifo.fpce.ul.pt/pdfs/ sisifo03ENGa1.pdf adresinden alınmıştı
  • Çetin, H.(2012). Eğitim Kurumlarında Stratejik Planlama Bilinç Düzeyi Ve Stratejik Yönetimde Karşılaşılan Sorunlar: Denizli İlinde Bir Araştırma. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta
  • Çoban, B. ve Karakaya, Y.E. (2010). Geleceği Planlamada Stratejik Yönetim Ve SWOT Analizi: Kavramsal Yaklaşımlar. e-Journal of New World Sciences Academy,5, 342-352.
  • Coşkun, B. (2006), Türkiye’de Kamu Yönetiminde Yeniden Yapılanma Tarihsel Geçmiş ve Genel Bir Değerlendirme. Türk İdare Dergisi, Sayı 448.
  • Dedeoğlu, B. (2003). Uluslararası güvenlik ve strateji. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Dökmeci, Y.(2010).İlköğretim Okullarında Stratejik Planlama (Uşak İli Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Dunkin, M. J. (1996). Types Of Errors İn Synthesizing Research İn Education. Review of Educational Research, 66(2), 87-97.
  • Demir, R. (2008). Üniversitelerin Bugünü Ve Yarını. Ankara: Palme Yayıncılık. Dinçer, T. (2009). Stratejik Planların İzlenebirliği Çerçevesinde Balanced Scorecard Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı, Maliye Uzmanlığı Yeterlilik Tezi, Ankara.
  • Durna, U. ve Eren, V.(2002). Kamu Sektöründe Stratejik Yönetim. Amme İdaresi Dergisi, 35(1), 55-75.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metotlarına Giriş. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Eren, E. (1998). Yönetim Ve Organizasyon.İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Eren, E. (2000). İşletmelerde Stratejik Planlama. İstanbul: Beta Basım Yayıncılık.
  • Ereş, F. (2004). Eğitim Yönetiminde Stratejik Planlama. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi. 15, 21-29.
  • Ergin, B., Yılmaz, E. ve Tepeli, K.(2014).Okulöncesi Eğitimde Çağdaş yaklaşımlara İlişkin Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. Ejer Congreess 2014 Bildiri Özetleri, s.552, Ankara: Anı Yayıncılık
  • Erkan, V.(2008). Kamu Kuruluşlarında Stratejik Planlama: Türkiye Uygulaması ve Kuruluşlarda Başarıyı Etkileyen Faktörler. Ankara: Türkiye İstatistik Kurumu Matbaası.
  • Erkuş, A. (1999, Nisan). Üç Üniversitedeki Lisansüstü Tez Çalışmalarının Psikometrik Açıdan Durumu. IV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi’nde sunulmuş bildiri. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Girmen, P., Kaya, M. F., ve Bayrak, E. (2010, Mayıs). Türkçe Eğitimi Alanında Yaşanan Sorunların Lisansüstü Tezlere Dayalı Olarak Belirlenmesi. 9.Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu’nda sunulmuş bildiri. Fırat Üniversitesi, Elazığ. 5 Mayıs 2014 tarihinde http://usos2010.firat.edu.tr/bildiriler/pdfs/201.pdf adresinde alınmıştır.
  • Gürdal, A., Bakioğlu, A., ve Öztuna, A. (2005). Fen Bilgisi Eğitimi Lisansüstü Tezlerinin İncelenmesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayı. (17), 53–58.
  • Juodaitytė, A., & Kazlauskienė, A. (2008). Research Methods Applied İn Doctoral Dissertations İn Education Science (1995-2005): Theoretical And Empirical Analysis Vocational Education. Research & Reality, 15, 36-45.
  • Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, (2003). Stratejik Planlama Ve Performans Esaslı Bütçeleme. Madde 9. http://www.tbmm.gov.tr/kanunlar/k5018.html adresinden 14.04.2014 tarihinde alınmıştır.
  • Karadağ, E. (2009). Türkiye'de Eğitim Bilimleri Alanında Yapılmıs Doktora Tezlerinin Tematik Ve Metodolojik Açıdan İncelenmesi: Bir Durum Çalısması. Yayınlanmamıs Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Karaman, A.E.(2011). Üniversitelerin Stratejik Planlarındaki Swot Analizleri.Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. (18.basım.) Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kolaç, E. (2008, Mayıs). İlk Okuma Yazma Alanında Yapılan Lisansüstü Tezlerin Değerlendirilmesi. VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu’nda sunulmuş bildiri. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Çanakkale. 11 Mayıs 2014 tarihinde http://turkoloji.cu.edu.tr/YENI% 20TURK%20 DILI /emine_kolac_lisansustu_calismalar.pdf adresinden alınmıştır.
  • Kurtoğlu, M. ve Seferoğlu, S.(2012).BÖTE Alanında Yapılmış Olan Tezlerin Yöntem ve İçerik Açısından İncelenmesi. Eğitim Araştırmaları Kongresi(EAB-2012),4-7 Mayıs 2012, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Kurtuluş, H.(2011). Belediyelerde Stratejik Planlamanın Uygulanabilirliği: Çanakkale Belediyesi Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • Küçüksüleymanoğlu, R. (2004).İlköğretim Okullarında Stratejik Planlama Çalışması (Bursa İli Canaydın İlköğretim Okulu Örneği). Yayınlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Küçüksüleymanoğlu, R. (2008). Stratejik Planlama Süreci. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(2), 403-412. MEB.(2009). Strateji Geliştirme Başkanlığı 2010 - 2014 Stratejik Planı. Ankara: MEB Yayınları.
  • Nartgün, S. (2000). Stratejik Planlama Ve Eğitim Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar, Uygulama Ve Sorunlar. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Odom, S. L., Brantlinger, E., Gersten, R., Horner, R. H., Thompson, B., & Harris, K.R. (2005). Research İn Special Education: Scientific Methods And Evidence-Based Practices. Council for Exiceptional Children, 71(2), 137–148.
  • Onwuegbuzie, A. J., & Daniel L.G. (2003). Typology Of Analytical And İnterpretational Errors İn Quantitative And Qualitative Educational Research. Current Issues in Education [On-line], 6(2). http://cie.ed.asu.edu/ volume6/number2/
  • Özdemir, B.(1999). Stratejik Yönetim Ve Stratejik Planlamanın Türk Kamu Yönetiminde Uygulanabilirliği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • Ramazan, O., Öztuna, A., ve Dibek, E. (2005). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezlerinde Yapılan Hatalar. II. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 24-34.,
  • Ramazan, O., ve Balat, G. U. (2007). Çeşitli Üniversitelerde Okul Öncesi Dönem Ve Eğitimi İle İlgili Yapılmış Olan Yüksek Lisans Tezlerinin Konu Alanı Açısından İncelenmesi. III. Lisansüstü Eğitim Sempozyomu’nda sunulmuş bildiri. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Ramazan, O., Güven, G., ve Efe, K. (2007, Ekim). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalında Yapılmış Olan Yüksek Lisans Tezlerinin Konu Alanı Ve Araştırma Modeli Açısından İncelenmesi. III. Lisansüstü Eğitim Sempozyomu’nda sunulmuş bildiri. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Saraçoğlu, A., ve S., Dursun, F., (2010). Türkiye’deki Eğitim Programları Ve Öğretimi Alanındaki Lisansüstü Tezlerinin İncelenmesi. Birinci Ulusal Eğitim Programları ve Öğretimi Kongresi’nde sunulmuş bildiri. Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir. 6 Mayıs 2014 tarihinde http://ab.org.tr/ab09/bildiri/130.pdf adresinden alınmıştır.
  • Semerciöz, F., ve Dikmenli, O. (2005). Yönetim Alanında Yapılan Doktora Tezleri Üzerine Bir Araştırma: 1995- 2004 Arasındaki Durum. 13. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildiriler Kitabı, 79‐81.
  • Şimşek, A., Özdamar, N., Becit, G., Kılıçer, K., Akbulut, Y., & Yıldırım, Y. (2007). Türkiye’deki Eğitim Teknolojisi Araştırmalarında Güncel Eğilimler. I. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri
  • Sempozyumu’nda sunulmuş bildiri. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale. 11 Mayıs 2014 tarihinde htpp://www.sosyalbil.selcuk.edu.tr/sos_mak/makaleler adresinden alınmıştır.
  • Tavşancıl, E. (2008). Lisansüstü Tez Çalışmalarının Yöntem Bölümünün İçerik Çözümlemesi. I. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi Bildiriler Kitabı. No: 237, 107-122. Ankara: Ankara
  • Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları Taymaz, H. (1985). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi’nde Yapılan Doktora Tezleri. Eğitim ve Bilim, 10 (56), 27-31.
  • Tebiş, C. ve Okay, H.(2013). Türkiye’de Müzik Sanatı Ve Eğitiminde Keman Ve Viyola Konulu Lisansüstü Tezlerin Konu Ve Yöntem Olarak İncelenmesi. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education - 2013, volume 2, issue 2.
  • Türk, E. ve Ünsal, N. (2009). Milli Eğitim Bakanlığı Üst Düzey Yöneticilerin Stratejik Planlama Konusundaki Görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 181, 222- 239.
  • Uygun, S.(2012). Eğitim Tarihi Alanında Yapılmış Lisansüstü Tezlerin Analizi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Sayı: 33 Yıl:2012/2 (263-282 s.).
  • Ülgen, H. ve Mirze, S. K. (2007). İşletmelerde Stratejik Yönetim. (4. basım). İstanbul: Arıkan Basım Yayım ve Dağıtım.
  • Üstündağ, D. A. (2009) Türkiye’de Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Alanında Yapılan Yüksek Lisans Tezlerinin İçerik Ve Yöntem Açısından Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Wittmann, R. G. and Router, M. P. (2008). Strategıc Plannıng How To Deliver Maximum Value Through Effective Business Strategy. London and Philadelphia: Kogan Page.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Nitel Araştırma Yöntemleri. (6.Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, M.F. (2012). Kamu Kuruluşlarında Stratejik Planlama Bağlamında Katılımcılık Ve Merkezi İdarelerde Katılımcılık Üzerine Bir Araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Yılmaz, C.(1999). Piyasa Ekonomilerinde Ulusal Planlama Ve Çeşitli Planlama Yaklaşımları. Amme İdaresi Dergisi, 1(32), 85-101
  • Yıldız, A. (2004). Türkiye’deki Yetişkin Eğitimi Araştırmalarına Toplu Bakış. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(1), 78-97.

STRATEJİK PLANLAMA ALANINDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ

Yıl 2014, Cilt: 2 Sayı: 1, 12 - 31, 30.06.2014

Öz

Bu araştırmada, ülkemizde kamu kurumlarında stratejik plan hazırlama zorunluluğunun başladığı 2003 yılından 2014Ocak ayına kadar, Stratejik Planlama alanında YÖK Tez Merkezi’ne ulaştırılmış lisansüstü tezlerinin; yayın tarihi, lisansüstüdüzey, üniversite, enstitü, anabilim dalı, araştırmacının cinsiyeti, danışmanın ünvanı, yöntem, evren ve örneklem, kullanılanveri toplama araçları açısından dağılımı incelenmiştir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden iç içe geçmiş çoklu durumdeseni kullanılarak yapılandırılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini, 2003 yılından 2014 yılı Ocak ayına kadar stratejikplanlama alanında YÖK Tez Merkezi’nde yayınlanan yüz seksen lisansüstü tez oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışmagrubunun tamamına ulaşılması düşünülen çalışmada kısıtlama nedeniyle, çalışma grubu ölçüt örnekleme yöntemi ile seçilenyüz elli lisansüstü tezden oluşmuştur. Çalışma grubunu oluşturan lisansüstü tezler, belirlenen ölçütlere göre incelenmiş,verilerin çözümlenmesinde frekans analizi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda en çok lisansüstü tezin Sosyal BilimlerEnstitüsünde hazırlandığı, cinsiyet açısından erkek yazarların daha fazla tez yayınladığı, ağırlıklı olarak tezlerin profesörlerindanışmanlığında ve nitel araştırma yöntemi ile hazırlandığı tespit edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulguların stratejikplanlama alanında yapılan çalışmaları kapsamlı olarak ele alması açısından alınyazına katkı sağlaması düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Acat, A.(2009). Belediyelerce Yürütülen Stratejik Planlama Uygulamalarına İlişkin Çalışan Tutumları: (Ankara Büyükşehir Belediyesi Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Akman, N.(2009). Belediyelerde Stratejik Planlama Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar Ve Çözüm Önerileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kocaeli.
  • Allison, M. (2005). Strategic Planning For Nonprofit Organizations: A Practical Guide And Workbook (2nd Edition). New Jersey: John Wiley&Sons.
  • Altın, N. (2004). Eğitim Programları Ve Öğretim Alanında Yapılan Yüksek Lisans Tezlerinin Analizi (Ankara, Gazi Ve Hacettepe Üniversitesi). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Altınkurt, L. (2007). Sanat Eğitimi İle İlgili Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 173, 105-113.
  • Altıparmak, M.ve Nakiboğlu, M. (2001) Fen Bilimleri Eğitimi Lisansüstü Tez Çalışmalarında Uygulanan Nitel Ve Nicel Yöntemler. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayısı, 17, 355-358.
  • Arı, S. G., Armutlu, C., Tosunoğlu, G. N., & Toy, B. Y. (2009). Nicel Araştırmalarda Metodoloji Sorunları: Yüksek Lisans Tezleri Üzerine Bir Araştırma. Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 64(4).
  • Aslan, Ş.(2008). Stratejik Planlama Kavramı Ve Reklam Ajanslarında Kullanımı: Türkiye’deki Reklam Ajanslarında Çalışan Stratejik Planlama Uzmanları Ve Stratejik Planlamanın Uygulanışı Üzerine Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Ayrancı, G.(2013). Okul Yöneticilerinin Stratejik Planlama Ve Uygulama Süreçlerine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi (Kadıköy İlçesi Örneği).Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Balcı, A. (1990). Türkiye’de Eğitim Araştırmalarının Durumu: A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Örneği. Eğitim Bilimleri Birinci Ulusal Kongresi’nde sunulmuş bildiri. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Balcı, A., Çanakçı, H. ve Tan, Ç. (2012). Elazığ İli İlköğretim Okullarında Hazırlanan Stratejik Planlarla İlgili Okul Yöneticisi Ve Öğretmen Görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 39, 385-394.
  • Bayram. A.(2009). Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nde Stratejik Planlamanın Uygulanmasına İlişkin İlköğretim Müfettişi, Yönetici Ve Diğer Çalışanların Görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Can, T.(1996). Kamu Kuruluşları İçin Stratejik Planlama.Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Can, H. (2002). Organizasyon Ve Yönetim. Ankara: Siyasal Kitapevi. Coorough, C., & Jack, N. (1997). The Dissertation İn Education From 1950 To 1990. Educational Research Quarterly, 20(4), 3-14.
  • Costa, F. A. (2007). Educational Technologies: Analysis Of Master Dissertations Carried Out İn Portugal. Sísifo. Educational Sciences Journal, 3, 7-24. 13 Mayıs 2014 tarihinde http://sisifo.fpce.ul.pt/pdfs/ sisifo03ENGa1.pdf adresinden alınmıştı
  • Çetin, H.(2012). Eğitim Kurumlarında Stratejik Planlama Bilinç Düzeyi Ve Stratejik Yönetimde Karşılaşılan Sorunlar: Denizli İlinde Bir Araştırma. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta
  • Çoban, B. ve Karakaya, Y.E. (2010). Geleceği Planlamada Stratejik Yönetim Ve SWOT Analizi: Kavramsal Yaklaşımlar. e-Journal of New World Sciences Academy,5, 342-352.
  • Coşkun, B. (2006), Türkiye’de Kamu Yönetiminde Yeniden Yapılanma Tarihsel Geçmiş ve Genel Bir Değerlendirme. Türk İdare Dergisi, Sayı 448.
  • Dedeoğlu, B. (2003). Uluslararası güvenlik ve strateji. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Dökmeci, Y.(2010).İlköğretim Okullarında Stratejik Planlama (Uşak İli Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Dunkin, M. J. (1996). Types Of Errors İn Synthesizing Research İn Education. Review of Educational Research, 66(2), 87-97.
  • Demir, R. (2008). Üniversitelerin Bugünü Ve Yarını. Ankara: Palme Yayıncılık. Dinçer, T. (2009). Stratejik Planların İzlenebirliği Çerçevesinde Balanced Scorecard Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı, Maliye Uzmanlığı Yeterlilik Tezi, Ankara.
  • Durna, U. ve Eren, V.(2002). Kamu Sektöründe Stratejik Yönetim. Amme İdaresi Dergisi, 35(1), 55-75.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metotlarına Giriş. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Eren, E. (1998). Yönetim Ve Organizasyon.İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Eren, E. (2000). İşletmelerde Stratejik Planlama. İstanbul: Beta Basım Yayıncılık.
  • Ereş, F. (2004). Eğitim Yönetiminde Stratejik Planlama. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi. 15, 21-29.
  • Ergin, B., Yılmaz, E. ve Tepeli, K.(2014).Okulöncesi Eğitimde Çağdaş yaklaşımlara İlişkin Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. Ejer Congreess 2014 Bildiri Özetleri, s.552, Ankara: Anı Yayıncılık
  • Erkan, V.(2008). Kamu Kuruluşlarında Stratejik Planlama: Türkiye Uygulaması ve Kuruluşlarda Başarıyı Etkileyen Faktörler. Ankara: Türkiye İstatistik Kurumu Matbaası.
  • Erkuş, A. (1999, Nisan). Üç Üniversitedeki Lisansüstü Tez Çalışmalarının Psikometrik Açıdan Durumu. IV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi’nde sunulmuş bildiri. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Girmen, P., Kaya, M. F., ve Bayrak, E. (2010, Mayıs). Türkçe Eğitimi Alanında Yaşanan Sorunların Lisansüstü Tezlere Dayalı Olarak Belirlenmesi. 9.Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu’nda sunulmuş bildiri. Fırat Üniversitesi, Elazığ. 5 Mayıs 2014 tarihinde http://usos2010.firat.edu.tr/bildiriler/pdfs/201.pdf adresinde alınmıştır.
  • Gürdal, A., Bakioğlu, A., ve Öztuna, A. (2005). Fen Bilgisi Eğitimi Lisansüstü Tezlerinin İncelenmesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayı. (17), 53–58.
  • Juodaitytė, A., & Kazlauskienė, A. (2008). Research Methods Applied İn Doctoral Dissertations İn Education Science (1995-2005): Theoretical And Empirical Analysis Vocational Education. Research & Reality, 15, 36-45.
  • Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, (2003). Stratejik Planlama Ve Performans Esaslı Bütçeleme. Madde 9. http://www.tbmm.gov.tr/kanunlar/k5018.html adresinden 14.04.2014 tarihinde alınmıştır.
  • Karadağ, E. (2009). Türkiye'de Eğitim Bilimleri Alanında Yapılmıs Doktora Tezlerinin Tematik Ve Metodolojik Açıdan İncelenmesi: Bir Durum Çalısması. Yayınlanmamıs Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Karaman, A.E.(2011). Üniversitelerin Stratejik Planlarındaki Swot Analizleri.Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. (18.basım.) Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kolaç, E. (2008, Mayıs). İlk Okuma Yazma Alanında Yapılan Lisansüstü Tezlerin Değerlendirilmesi. VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu’nda sunulmuş bildiri. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Çanakkale. 11 Mayıs 2014 tarihinde http://turkoloji.cu.edu.tr/YENI% 20TURK%20 DILI /emine_kolac_lisansustu_calismalar.pdf adresinden alınmıştır.
  • Kurtoğlu, M. ve Seferoğlu, S.(2012).BÖTE Alanında Yapılmış Olan Tezlerin Yöntem ve İçerik Açısından İncelenmesi. Eğitim Araştırmaları Kongresi(EAB-2012),4-7 Mayıs 2012, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Kurtuluş, H.(2011). Belediyelerde Stratejik Planlamanın Uygulanabilirliği: Çanakkale Belediyesi Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • Küçüksüleymanoğlu, R. (2004).İlköğretim Okullarında Stratejik Planlama Çalışması (Bursa İli Canaydın İlköğretim Okulu Örneği). Yayınlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Küçüksüleymanoğlu, R. (2008). Stratejik Planlama Süreci. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(2), 403-412. MEB.(2009). Strateji Geliştirme Başkanlığı 2010 - 2014 Stratejik Planı. Ankara: MEB Yayınları.
  • Nartgün, S. (2000). Stratejik Planlama Ve Eğitim Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar, Uygulama Ve Sorunlar. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Odom, S. L., Brantlinger, E., Gersten, R., Horner, R. H., Thompson, B., & Harris, K.R. (2005). Research İn Special Education: Scientific Methods And Evidence-Based Practices. Council for Exiceptional Children, 71(2), 137–148.
  • Onwuegbuzie, A. J., & Daniel L.G. (2003). Typology Of Analytical And İnterpretational Errors İn Quantitative And Qualitative Educational Research. Current Issues in Education [On-line], 6(2). http://cie.ed.asu.edu/ volume6/number2/
  • Özdemir, B.(1999). Stratejik Yönetim Ve Stratejik Planlamanın Türk Kamu Yönetiminde Uygulanabilirliği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • Ramazan, O., Öztuna, A., ve Dibek, E. (2005). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezlerinde Yapılan Hatalar. II. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 24-34.,
  • Ramazan, O., ve Balat, G. U. (2007). Çeşitli Üniversitelerde Okul Öncesi Dönem Ve Eğitimi İle İlgili Yapılmış Olan Yüksek Lisans Tezlerinin Konu Alanı Açısından İncelenmesi. III. Lisansüstü Eğitim Sempozyomu’nda sunulmuş bildiri. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Ramazan, O., Güven, G., ve Efe, K. (2007, Ekim). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalında Yapılmış Olan Yüksek Lisans Tezlerinin Konu Alanı Ve Araştırma Modeli Açısından İncelenmesi. III. Lisansüstü Eğitim Sempozyomu’nda sunulmuş bildiri. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Saraçoğlu, A., ve S., Dursun, F., (2010). Türkiye’deki Eğitim Programları Ve Öğretimi Alanındaki Lisansüstü Tezlerinin İncelenmesi. Birinci Ulusal Eğitim Programları ve Öğretimi Kongresi’nde sunulmuş bildiri. Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir. 6 Mayıs 2014 tarihinde http://ab.org.tr/ab09/bildiri/130.pdf adresinden alınmıştır.
  • Semerciöz, F., ve Dikmenli, O. (2005). Yönetim Alanında Yapılan Doktora Tezleri Üzerine Bir Araştırma: 1995- 2004 Arasındaki Durum. 13. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildiriler Kitabı, 79‐81.
  • Şimşek, A., Özdamar, N., Becit, G., Kılıçer, K., Akbulut, Y., & Yıldırım, Y. (2007). Türkiye’deki Eğitim Teknolojisi Araştırmalarında Güncel Eğilimler. I. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri
  • Sempozyumu’nda sunulmuş bildiri. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale. 11 Mayıs 2014 tarihinde htpp://www.sosyalbil.selcuk.edu.tr/sos_mak/makaleler adresinden alınmıştır.
  • Tavşancıl, E. (2008). Lisansüstü Tez Çalışmalarının Yöntem Bölümünün İçerik Çözümlemesi. I. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi Bildiriler Kitabı. No: 237, 107-122. Ankara: Ankara
  • Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları Taymaz, H. (1985). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi’nde Yapılan Doktora Tezleri. Eğitim ve Bilim, 10 (56), 27-31.
  • Tebiş, C. ve Okay, H.(2013). Türkiye’de Müzik Sanatı Ve Eğitiminde Keman Ve Viyola Konulu Lisansüstü Tezlerin Konu Ve Yöntem Olarak İncelenmesi. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education - 2013, volume 2, issue 2.
  • Türk, E. ve Ünsal, N. (2009). Milli Eğitim Bakanlığı Üst Düzey Yöneticilerin Stratejik Planlama Konusundaki Görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 181, 222- 239.
  • Uygun, S.(2012). Eğitim Tarihi Alanında Yapılmış Lisansüstü Tezlerin Analizi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Sayı: 33 Yıl:2012/2 (263-282 s.).
  • Ülgen, H. ve Mirze, S. K. (2007). İşletmelerde Stratejik Yönetim. (4. basım). İstanbul: Arıkan Basım Yayım ve Dağıtım.
  • Üstündağ, D. A. (2009) Türkiye’de Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Alanında Yapılan Yüksek Lisans Tezlerinin İçerik Ve Yöntem Açısından Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Wittmann, R. G. and Router, M. P. (2008). Strategıc Plannıng How To Deliver Maximum Value Through Effective Business Strategy. London and Philadelphia: Kogan Page.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Nitel Araştırma Yöntemleri. (6.Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, M.F. (2012). Kamu Kuruluşlarında Stratejik Planlama Bağlamında Katılımcılık Ve Merkezi İdarelerde Katılımcılık Üzerine Bir Araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Yılmaz, C.(1999). Piyasa Ekonomilerinde Ulusal Planlama Ve Çeşitli Planlama Yaklaşımları. Amme İdaresi Dergisi, 1(32), 85-101
  • Yıldız, A. (2004). Türkiye’deki Yetişkin Eğitimi Araştırmalarına Toplu Bakış. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(1), 78-97.
Toplam 65 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Osman Aktan

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2014
Gönderilme Tarihi 30 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aktan, O. (2014). STRATEJİK PLANLAMA ALANINDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ. Anadolu Eğitim Liderliği Ve Öğretim Dergisi, 2(1), 12-31.

Bu Dergide Yayınlanan İçerikler Atıf 4.0 Uluslararası (CC BY 4.0) Tarafından Lisanslanmıştır.