Along with the rapidly increasing world population, the global energy crisis and high inflation have brought along political conflicts of interest among some countries. The main reflection of this on the social dimension is the increasing number of foreign students with immigration. Considering the density of foreign students in Turkey, inclusive education, which is an idealist pedagogical approach sensitive to cultural values, is now adopted in our education system. Inclusive education can be briefly defined as an educational approach in which students learn together, regardless of their individual and cultural differences, in an educational environment that embraces all kinds of students. Teachers have the most important role in the implementation of inclusive education. However, it is a matter of debate to what extent teachers are equipped and competent to implement inclusive education in the classroom. Especially teacher candidates studying in education faculties of universities should be trained ready for the inclusive education process. On the other hand, the applicability of inclusive education depends not only on the professional competence of teachers, but also on their perspectives on this pedagogy. For this reason, it is important to determine the perceptions and views of teacher candidates towards inclusive education. The aim of the study is to examine the views of teacher candidates on inclusive teacher characteristics and their perceptions of cultural diversity. The participants of this basic qualitative research were 103 teacher candidates. Descriptive and content analysis methods were used in the analysis of the data collected using an online questionnaire. According to the findings, the principles that should be primary adopted by an inclusive teacher are respect for differences and equality. Among the inclusive teacher characteristics, embracing the differences was mostly emphasized. Cultural diversity is perceived by teacher candidates as a richness that is created by the integration of differences and should be turned into an opportunity. As a result, it was determined that teacher candidates who took lessons on inclusive education had positive perceptions and opinions by gaining awareness about this pedagogy. It is recommended that inclusive education be given to teacher candidates as a course, and for teachers as in-service training.
Inclusive Education Inclusive Teacher Cultural Diversity Teacher Candidate Views Basic Qualitative Research
Hızla artan dünya nüfusunun yanı sıra küresel enerji krizi ve yüksek enflasyon bazı ülkeler arasında siyasi çıkar çatışmalarını da beraberinde getirmiştir. Bunun toplumsal boyuta yansımalarından başlıcası göçlerle birlikte artan yabancı uyruklu öğrenci sayısıdır. Türkiye’deki yabancı uyruklu öğrenci yoğunluğu dikkate alındığında eğitim sistemimizde artık kültürel değerlere duyarlı idealist bir pedagojik anlayış olan kapsayıcı eğitim benimsenmektedir. Kapsayıcı eğitim kısaca her çeşit öğrenciyi kucaklayan bir eğitim ortamında öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıkları gözetilmeksizin birlikte öğrendikleri eğitim yaklaşımı olarak tanımlanabilir. Kapsayıcı eğitimin uygulanmasında en önemli rol öğretmenlere düşmektedir. Hâlbuki öğretmenlerin kapsayıcı eğitimi sınıfta uygulayabilme noktasında ne düzeyde donanımlı ve yetkin oldukları tartışılan bir durumdur. Özellikle üniversitelerin eğitim fakültelerinde öğrenim gören öğretmen adayları kapsayıcı eğitim sürecine hazır olarak yetiştirilmelidir. Diğer yandan kapsayıcı eğitimin uygulanabilirliği sadece öğretmenlerin mesleki yeterliliğine değil aynı zamanda bu pedagojiye bakış açılarına da bağlıdır. Bu sebeple kapsayıcı eğitime yönelik öğretmen adaylarının algı ve görüşlerinin belirlenmesi önemli görülmektedir. Çalışmanın amacı öğretmen adaylarının kapsayıcı öğretmen özelliklerine yönelik görüşlerini ve kültürel çeşitlilik algılarını incelemektir. Temel nitel araştırma deseninin kullanıldığı çalışmanın katılımcıları ise 103 öğretmen adayıdır. Çevrimiçi anket kullanılarak toplanan verilerin analizinde betimsel ve içerik analizi yöntemleri kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının görüşlerinden elde edilen bulgulara göre bir kapsayıcı öğretmen tarafından öncelikli benimsenmesi gereken ilkeler farklılıklara saygı ve eşitliktir. Kapsayıcı öğretmen özellikleri arasında en çok farklılıkları kucaklayıcı olmak vurgulanmıştır. Kültürel çeşitliliğin öğretmen adayları tarafından farklılıkların bütünleştirilmesi ile oluşan ve fırsata çevrilmesi gereken bir zenginlik olarak algılandığı tespit edilmiştir. Araştırmanın sonucunda kapsayıcı eğitime dair ders almış öğretmen adaylarının bu pedagojiye yönelik farkındalık kazanarak olumlu algı ve görüşlere sahip oldukları belirlenmiştir. Kapsayıcı eğitimin öğretmen adaylarına bir ders olarak, öğretmenler için ise hizmet içi eğitimler şeklinde verilmesi önerilmektedir.
Kapsayıcı Eğitim Kapsayıcı Öğretmen Kültürel Çeşitlilik Öğretmen Adayı Görüşleri Temel Nitel Araştırma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 19 Şubat 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 11 Sayı: 2 - AJELI - YIL 2023, SAYI 2 |
Bu Dergide Yayınlanan İçerikler Atıf 4.0 Uluslararası (CC BY 4.0) Tarafından Lisanslanmıştır.