Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

According To Secondary School Teachers The Social Problems Seen In Schools

Yıl 2017, Cilt: 7 Sayı: 2, 260 - 287, 09.08.2017
https://doi.org/10.18039/ajesi.333732

Öz

The
purpose of this research is to determine the problems encountered by teachers
in secondary schools and to evaluate these problems from the point of students,
parents, and schools. In the research, case studies pattern and qualitative
research methods were used. The study group is composed of 38 volunteer
teachers who work in different branches in secondary schools in the academic
year of 2015-2016. A semi-structured interview form was applied in the
research; to identify problems faced by teachers with the students, the
parents, and the school. According to the findings of this research, the major
problems teachers have with students are listed as; cleanliness,
responsibility, hard work, not doing homework, absenteeism, disrespect and lack
of tolerance. The problems that teachers most frequently encounter with parents
are; lack of educational support by parents, their indifference, and language -
communication problem. The most common problems faced by teachers in the school
are; smoking of students, lack of social activities and administration-teacher
incompatibility. As a result of interviews and findings obtained in the
research, As a result of annual educational programs for both parents and
students and an effective education of values, at the schools; will reduce
these problems to the minimum level.

Kaynakça

  • Akçadağ, T. (2007). Sorun davranışların yönetimi, etkili sınıf yönetimi. (Ed., H. Kıran). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Akkök, F. (2004). Ailelerin eğitim sürecine katılımı, İlköğretimde Rehberlik. (Ed., Yıldız Kuzgun), Ankara: Atlas Yayınları.
  • Aksoy, N. (1999). Classroom management and student discipline in elementary schools of Ankara (Turkey), EdD, University of Cincinnati, Publication No: AAT 9960863, http:// wwwlim.umi.com/dissertations/fullcit/9960863 sayfasından 20.05.2016 tarihinde erişilmiştir.
  • Atıcı, M. (2007). A small-scale study on student teachers' perceptions of classroom management and methods for dealing with misbehaviour. Emotional and Behavioural Difficulties, 12(1), 15-27.
  • Balay, R., & Sağlam, M. (2008). Sınıf içi olumsuz davranışlara ilişkin öğretmen görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 1-24.
  • Baysal, N. (2009). İlköğretim II. kademede görevli öğretmenlerin sınıfta karşılaştıkları disiplin sorunlarına, bunların nedenlerine ve çözüm yollarına ilişkin görüşleri (Diyarbakır ili örneği) (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Diyarbakır.
  • Beyda, S. D. (1998). Outcomes of students with behavioral difficulties: Responses to external-vs. self-management classroom practices, PhD, Purdue University, Publicaton No: AAT9914455, http://wwwlib.umi.com/dissertations/preview/9914455 sayfasından 20.05.2016 tarihinde erişilmiştir.
  • Boyacı, A. (2009). İlköğretim öğrencilerinin disipline, sınıf kurallarına ve cezalara ilişkin görüşlerinin karşılaştırmalı incelenmesi (Türkiye-Norveç örneği). Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15(60), 523-553.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Carotenuto, M. R. (2011). Pupil misbehaviour and classroom management: the impact of congruence (Doctoral thesis), University of Southampton, Faculty of Law, Art and Social Sciences, England.
  • Celep, C. (2004). Sınıf yönetimi ve disiplini. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry & research design: choosing among five traditions. California: SAGE.
  • Çankaya, İ. Ve Çanakçı, H. (2011). Sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışları ve bu davranışlarla başa çıkma yolları. Turkısh Studies, 6(2), 307-316.
  • Demirtaş, H., Üstüner, M., & Özer, N. (2007). Okul yönetiminde karşılaşılan sorunların öğrenci ve okul ile ilgili değişkenler açısından incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 51(51), 421-455.
  • Elban, L. (2009). İlköğretimdeki öğretmenlerin istenmeyen öğrenci davranışlarıyla karşılaşma ve çözüm bulma durumlarının incelenmesi (Yayınlanmış yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Emmer, E. T., & Evertson, C. M. (2012). Classroom management for elemantary school teachers, (Çev. Ed. A. Aypay). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Gordon, D. G. (Sep 2001). Classroom management. Music Educators Journal, 1(1), 1-17.
  • Günal, Y. (2014). Etkili okul değişkenlerinin öğrenci başarısı ile ilişkisi ve okul hesap verebilirliği (Doktora tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Gündüz, H. B., & Konuk, S. (2016). İlkokul öğretmenlerinin karşılaştıkları istenmeyen davranışlarla baş etme stratejileri. Yıldız Journal of Educational Research, 1(1), 37-54.
  • Hovland, I. & Smaby, M.H. (1996). At-risk children: problems and interventions. Elementary School Guidance and Counseling, 31(1), 43-52.
  • Johnson, B. & Christensen, L. (2004). Educational research: quantitative, qualitative and mixed approaches. Boston: Pearson Education Inc.
  • Jones, V. & Jones, L. (2007). Comprehensive clasroom manegement: creating communities of support and solving problems. USA: Pearson Education, Inc.
  • Kalaycı, N. (2005). İlköğretim okulu öğrencileri okullarında hangi durumları problem olarak algılanmaktadır?. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 42, 167- 193.
  • Kaner, S. (1991). Suçlu çocuklara/gençlere ve sorunlarına genel bir bakış. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 24(1), 169-186.
  • Karip, E. (2002), Sınıf Yönetimi. Ankara, Pegem Yayınları.
  • Mannıng, M. L., & Bucher, K. T. (2007). Classroom management: models applications and cases. USA: Pearson Education, Inc.
  • Mirici, İ. H., Arslan, M. M., & Ve Özçelik, N. (2003). İlköğretim okulu müdürlerinin okul yönetiminde karşılaştıkları sorunlar: Kırıkkale örneği. Çağdaş Eğitim, 28(298), 29-40.
  • Okutan, (2002). Disiplin problemlerinin sürekliliği. Sınıf yönetimi (Ed., E. Karip), Ankara: Pegem Yayınları.
  • Pianta, R. C. (2006). Classroom management and relationship between children and teachers: Implications for research and practice. In. C. Evertson & C. Weinstein (Eds), Handbook of research on classroom management: Research, practice, and contemporary issues (pp. 685-709). Mahwah: NJ: Earlbaum.
  • Sadık, A., & Aslan, S. (2015). İlkokul sınıf öğretmenlerinin disiplin problemleri ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. Turkish Studies, 10(3), 115-138.
  • Sarıtaş, E., Şahin, Ü., & Çatalbaş, G. (2016). İlkokullarda yabancı uyruklu öğrencilerle karşılaşılan sorunlar. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25(1), 208-229.
  • Sarpkaya, P. (2007). Yönetici, öğretmen, öğrenci ve velilere göre resmi liselerdeki öğrenci disiplin sorunlarının nedenleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 22(2), 110- 121.
  • Siyez, M. D. (2009). Liselerde görev yapan öğretmenlerin istenmeyen öğrenci davranışlarına yönelik algıları ve tepkileri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(25), 67-80.
  • Türk Dil Kurumu. (2017). Büyük Türkçe sözlük. http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts sayfasından 20.02.2017 tarihinde erişilmiştir.
  • Wragg, E. C., & Dooley, P. A. (1996). Class management during teaching practice, Classroom teaching skills. (Ed. by E. C. Wragg), London: Routledge.
  • Yalçınkaya, M., Küçükkaragöz, H. (2006). Sınıfta disiplin kuralları belirleme ve uygulaması. (Ed., M. Yılman). Sınıf Yönetimi (s. 101-132). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Yavuzer, H. (1998). Çocuk ve suç. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Ortaokul Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre Okullarda Karşılaşılan Sosyal Sorunlar

Yıl 2017, Cilt: 7 Sayı: 2, 260 - 287, 09.08.2017
https://doi.org/10.18039/ajesi.333732

Öz

Bu
araştırmanın amacı ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin okullarda karşılaştığı
sorunların belirlenmesidir. Araştırmada nitel araştırma modeli olan durum
çalışması deseninden yararlanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016
eğitim öğretim yılında farklı ortaokullarda çeşitli branşlarda görev yapan 38
gönüllü öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada öğretmenlerin öğrenci, veli ve
okul ile ilgili karşılaştıkları sorunları tespit etmek amacıyla yarı
yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre,
öğretmelerin öğrencilerle karşılaştıkları en büyük sorunlar; temizlik,
sorumluluk, çalışkanlık, ödev yapmama, devamsızlık, saygısızlık ve hoşgörü
eksikliği olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin veli kaynaklı karşılaştıkları
sorunlar; velilerin eğitime destek olmaması, ilgisizliği ve dil sorunu-iletişim
sorunu olarak belirlenmiştir. Öğretmelerin okuldan kaynaklı en fazla
karşılaştıkları sorunlar; öğrencilerin sigara içmesi, sosyal faaliyet azlığı ve
idare-öğretmen uyumsuzluğu olarak belirlenmiştir. Araştırmada yapılan
görüşmeler ve elde edilen bulgular sonucunda, okullarda her yıl yapılacak olan
veli, öğrenci ve okul eğitim programları ile etkin bir değerler eğitiminin
verilmesi karşılaşılan bu problemleri asgari düzeye indireceği düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Akçadağ, T. (2007). Sorun davranışların yönetimi, etkili sınıf yönetimi. (Ed., H. Kıran). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Akkök, F. (2004). Ailelerin eğitim sürecine katılımı, İlköğretimde Rehberlik. (Ed., Yıldız Kuzgun), Ankara: Atlas Yayınları.
  • Aksoy, N. (1999). Classroom management and student discipline in elementary schools of Ankara (Turkey), EdD, University of Cincinnati, Publication No: AAT 9960863, http:// wwwlim.umi.com/dissertations/fullcit/9960863 sayfasından 20.05.2016 tarihinde erişilmiştir.
  • Atıcı, M. (2007). A small-scale study on student teachers' perceptions of classroom management and methods for dealing with misbehaviour. Emotional and Behavioural Difficulties, 12(1), 15-27.
  • Balay, R., & Sağlam, M. (2008). Sınıf içi olumsuz davranışlara ilişkin öğretmen görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 1-24.
  • Baysal, N. (2009). İlköğretim II. kademede görevli öğretmenlerin sınıfta karşılaştıkları disiplin sorunlarına, bunların nedenlerine ve çözüm yollarına ilişkin görüşleri (Diyarbakır ili örneği) (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Diyarbakır.
  • Beyda, S. D. (1998). Outcomes of students with behavioral difficulties: Responses to external-vs. self-management classroom practices, PhD, Purdue University, Publicaton No: AAT9914455, http://wwwlib.umi.com/dissertations/preview/9914455 sayfasından 20.05.2016 tarihinde erişilmiştir.
  • Boyacı, A. (2009). İlköğretim öğrencilerinin disipline, sınıf kurallarına ve cezalara ilişkin görüşlerinin karşılaştırmalı incelenmesi (Türkiye-Norveç örneği). Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15(60), 523-553.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Carotenuto, M. R. (2011). Pupil misbehaviour and classroom management: the impact of congruence (Doctoral thesis), University of Southampton, Faculty of Law, Art and Social Sciences, England.
  • Celep, C. (2004). Sınıf yönetimi ve disiplini. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry & research design: choosing among five traditions. California: SAGE.
  • Çankaya, İ. Ve Çanakçı, H. (2011). Sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışları ve bu davranışlarla başa çıkma yolları. Turkısh Studies, 6(2), 307-316.
  • Demirtaş, H., Üstüner, M., & Özer, N. (2007). Okul yönetiminde karşılaşılan sorunların öğrenci ve okul ile ilgili değişkenler açısından incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 51(51), 421-455.
  • Elban, L. (2009). İlköğretimdeki öğretmenlerin istenmeyen öğrenci davranışlarıyla karşılaşma ve çözüm bulma durumlarının incelenmesi (Yayınlanmış yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Emmer, E. T., & Evertson, C. M. (2012). Classroom management for elemantary school teachers, (Çev. Ed. A. Aypay). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Gordon, D. G. (Sep 2001). Classroom management. Music Educators Journal, 1(1), 1-17.
  • Günal, Y. (2014). Etkili okul değişkenlerinin öğrenci başarısı ile ilişkisi ve okul hesap verebilirliği (Doktora tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Gündüz, H. B., & Konuk, S. (2016). İlkokul öğretmenlerinin karşılaştıkları istenmeyen davranışlarla baş etme stratejileri. Yıldız Journal of Educational Research, 1(1), 37-54.
  • Hovland, I. & Smaby, M.H. (1996). At-risk children: problems and interventions. Elementary School Guidance and Counseling, 31(1), 43-52.
  • Johnson, B. & Christensen, L. (2004). Educational research: quantitative, qualitative and mixed approaches. Boston: Pearson Education Inc.
  • Jones, V. & Jones, L. (2007). Comprehensive clasroom manegement: creating communities of support and solving problems. USA: Pearson Education, Inc.
  • Kalaycı, N. (2005). İlköğretim okulu öğrencileri okullarında hangi durumları problem olarak algılanmaktadır?. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 42, 167- 193.
  • Kaner, S. (1991). Suçlu çocuklara/gençlere ve sorunlarına genel bir bakış. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 24(1), 169-186.
  • Karip, E. (2002), Sınıf Yönetimi. Ankara, Pegem Yayınları.
  • Mannıng, M. L., & Bucher, K. T. (2007). Classroom management: models applications and cases. USA: Pearson Education, Inc.
  • Mirici, İ. H., Arslan, M. M., & Ve Özçelik, N. (2003). İlköğretim okulu müdürlerinin okul yönetiminde karşılaştıkları sorunlar: Kırıkkale örneği. Çağdaş Eğitim, 28(298), 29-40.
  • Okutan, (2002). Disiplin problemlerinin sürekliliği. Sınıf yönetimi (Ed., E. Karip), Ankara: Pegem Yayınları.
  • Pianta, R. C. (2006). Classroom management and relationship between children and teachers: Implications for research and practice. In. C. Evertson & C. Weinstein (Eds), Handbook of research on classroom management: Research, practice, and contemporary issues (pp. 685-709). Mahwah: NJ: Earlbaum.
  • Sadık, A., & Aslan, S. (2015). İlkokul sınıf öğretmenlerinin disiplin problemleri ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. Turkish Studies, 10(3), 115-138.
  • Sarıtaş, E., Şahin, Ü., & Çatalbaş, G. (2016). İlkokullarda yabancı uyruklu öğrencilerle karşılaşılan sorunlar. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25(1), 208-229.
  • Sarpkaya, P. (2007). Yönetici, öğretmen, öğrenci ve velilere göre resmi liselerdeki öğrenci disiplin sorunlarının nedenleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 22(2), 110- 121.
  • Siyez, M. D. (2009). Liselerde görev yapan öğretmenlerin istenmeyen öğrenci davranışlarına yönelik algıları ve tepkileri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(25), 67-80.
  • Türk Dil Kurumu. (2017). Büyük Türkçe sözlük. http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts sayfasından 20.02.2017 tarihinde erişilmiştir.
  • Wragg, E. C., & Dooley, P. A. (1996). Class management during teaching practice, Classroom teaching skills. (Ed. by E. C. Wragg), London: Routledge.
  • Yalçınkaya, M., Küçükkaragöz, H. (2006). Sınıfta disiplin kuralları belirleme ve uygulaması. (Ed., M. Yılman). Sınıf Yönetimi (s. 101-132). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Yavuzer, H. (1998). Çocuk ve suç. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Uğur Çakır

Şeyma Özelmacı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 9 Ağustos 2017
Gönderilme Tarihi 9 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çakır, U., & Özelmacı, Ş. (2017). According To Secondary School Teachers The Social Problems Seen In Schools. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 7(2), 260-287. https://doi.org/10.18039/ajesi.333732
AMA Çakır U, Özelmacı Ş. According To Secondary School Teachers The Social Problems Seen In Schools. AJESI. Ağustos 2017;7(2):260-287. doi:10.18039/ajesi.333732
Chicago Çakır, Uğur, ve Şeyma Özelmacı. “According To Secondary School Teachers The Social Problems Seen In Schools”. Anadolu Journal of Educational Sciences International 7, sy. 2 (Ağustos 2017): 260-87. https://doi.org/10.18039/ajesi.333732.
EndNote Çakır U, Özelmacı Ş (01 Ağustos 2017) According To Secondary School Teachers The Social Problems Seen In Schools. Anadolu Journal of Educational Sciences International 7 2 260–287.
IEEE U. Çakır ve Ş. Özelmacı, “According To Secondary School Teachers The Social Problems Seen In Schools”, AJESI, c. 7, sy. 2, ss. 260–287, 2017, doi: 10.18039/ajesi.333732.
ISNAD Çakır, Uğur - Özelmacı, Şeyma. “According To Secondary School Teachers The Social Problems Seen In Schools”. Anadolu Journal of Educational Sciences International 7/2 (Ağustos 2017), 260-287. https://doi.org/10.18039/ajesi.333732.
JAMA Çakır U, Özelmacı Ş. According To Secondary School Teachers The Social Problems Seen In Schools. AJESI. 2017;7:260–287.
MLA Çakır, Uğur ve Şeyma Özelmacı. “According To Secondary School Teachers The Social Problems Seen In Schools”. Anadolu Journal of Educational Sciences International, c. 7, sy. 2, 2017, ss. 260-87, doi:10.18039/ajesi.333732.
Vancouver Çakır U, Özelmacı Ş. According To Secondary School Teachers The Social Problems Seen In Schools. AJESI. 2017;7(2):260-87.