Bu araştırmanın amacı on birinci sınıf öğrencilerinin
Fen, Teknoloji, Matematik ve Mühendislik
(FeTEMM) alanlarını tercih etmelerinin cinsiyet, okul ve akademik başarı
(genel akademik not ortalaması, matematik dersi not ortalaması, fen dersleri
not ortalamaları) değişkenlerine göre değişip değişmediğini bulmaktır. Bu
amaçla Uluslararası Standart Eğitim Sınıflaması’na göre FeTEMM alanlarını
kapsayan Müsbet ve Doğal Bilimleri ile Mühendislik Üretim ve Yapı Bilimleri
alanları ayrı ayrı ele alınmıştır. Veriler bir form aracılığı ile dört ayrı lisedeki
98 kız 118 erkek olmak üzere toplam 216 öğrenciden toplanmıştır. Araştırmanın
verileri SPSS 13 paket programında kaykare analizi ile incelenmiştir.
Araştırmanın bulgularına göre öğrencilerin Müsbet ve Doğal Bilimlerini tercih
etme durumlarının okul türüne, genel akademik not ortalamasına, matematik ve
fen bilimleri dersleri not ortalamalarına göre farklılaştığı görülmüştür.
Mühendislik Üretim ve Yapı Bilimlerini tercih etme durumları ise cinsiyet, okul
ve fen bilimleri not ortalamalarına göre değişmektedir. Bulgular, sosyal bilişsel kariyer kuramı ve
alanyazın ışığında tartışılmış ve kariyer psikolojik danışmanlığı açısından
önerilere yer verilmiştir.
Fen teknoloji Matematik ve Mühendislik ortaöğretim öğrencileri kariyer psikolojik danışmanlığı
The purpose of this
study was to examine possible factors influencing the selection of Science,
Technology, Enginering and Mathematic (STEM) related university study areas
according to International Standard Classification of Education (ISCED).
According to ISCED, two of the eight education areas are related with STEM:
Positive and Natural Science (PNS) and Enginering, Production and Structure
(EPS). Because of that these two areas were investigated seperately. Among the
factors considered possibly significant were gender, school type, and
cumulative grade point average. The
respondents in this investigation were 216 high school 11th grade students from
four high schools (98 female, 118 male).
Data were collected through the use of a survey form used to record
demographic information as well as self-reported preferences for these STEM
related two fields of university study. The resulting survey data were
subjected to a chi-squared test analysis using SPSS 13. According to the
findings, it was found that except gender, other variables were significant
factors to consider for PNS areas. On the other hand except cumulative grade
point average other variables were significant factors to consider for EPS
areas. These findings were discussed in light of current literature and
implications for counseling were offered.
Secondary education students preference of STEM areas career counseling
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Şubat 2018 |
Gönderilme Tarihi | 8 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 1 |
AJESI’de yayınlanan makalelerde bu lisans kullanılmaktadır.
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.