Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Dijital Oyun Bağımlılık Düzeyleri ile Ders Çalışma Alışkanlıkları Arasındaki İlişki: Ümraniye Örneği

Yıl 2023, Cilt: 13 Sayı: 2, 459 - 492, 31.07.2023
https://doi.org/10.18039/ajesi.1270411

Öz

Bu araştırmadaki amaç, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin algılanan dijital oyun bağımlılık düzeyleri ile ders çalışma alışkanlıkları arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Genel amaç çerçevesinde oluşturulan alt sorular; öğrencilerin dijital oyun bağımlılık puanları ile ders çalışma alışkanlıkları puanlarının cinsiyet, dijital oyun oynama süresi, anne ve babanın oyun oynayıp oynamaması, oyun sürelerine ebeveyn tarafından sınırlama getirilip getirilmemesi, ebeveyn tarafından öğrencinin fiziksel aktivitesinin desteklenip desteklenmemesine göre farklılaşıp farklılaşmadığına yönelik sorulardır. Araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden olan korelasyonel model ile betimsel tarama modelinden faydalanılmıştır. Evren, 2022-2023 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Ümraniye ilçesinde yer alan 9.549 ilkokul 4. sınıf öğrencisi olarak belirlenmiştir. Evreni temsil etme yeteneğine sahip olan örneklem ise 465 ilkokul 4. sınıf öğrencisidir. Öğrencilere uygulanan formda kişisel bilgiler, “Çocuklar İçin Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği” ve “Ders Çalışma Alışkanlıkları Ölçeği” vardır. Verilerin parametrik ve non-parametrik analizlerin yapılmasında SPSS 22.0 programından yararlanılmıştır. Analiz bulgularına göre araştırmaya katılan öğrencilerin dijital oyun bağımlılığı puanları ile ders çalışma alışkanlıkları puanları arasında anlamlı düzeyde negatif ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. Bununla birlikte öğrencilerin dijital oyun bağımlılığı puanlarında cinsiyete, oyun oynama süresine, babanın oyun oynamasına, dijital oyun oynamada süre sınırlaması olmasına ve fiziksel aktiviteye teşvik edilmesine göre anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. Öğrencilerin ders çalışma alışkanlık puanlarında cinsiyete, oyun oynama süresine, annenin oyun oynamasına, dijital oyun oynamada süre sınırlaması olmasına ve fiziksel aktiviteye teşvik edilmesine göre anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B., ve Tuğrul, B. (2002). Okulöncesi çocukların ev yaşantısındaki teknolojik etkileşimlerinin bilgisayar okuryazarlığı becerileri üzerindeki etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(23), 12-21. http://efdergi.hacettepe.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/946-published.pdf adresinden 28.12.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Aksu, C. ve Kurtuldu, M.K. (2015). Müzik öğretmeni adaylarının ders çalışma yaklaşımlarının çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4), 200-213. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/562658 adresinden 30.12.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Aktaş, B.ve Bostancı-Daştan, N. (2021). Covid-19 pandemisinde üniversite öğrencilerindeki oyun bağımlılığı düzeyleri ve pandeminin dijital oyun oynama durumlarına etkisi. Bağımlılık Dergisi, 22(2), 129-138. https://doi.org/10.51982/bagimli.827756 adresinden 30.12.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Amede, L., & Saidu, R.F. (2020). Strategies for improving the study habits of post primary school students in Lagos State: Implication for counselling. Journal of Guidance, 4(2), 167-177.Retrieved December, 31, 2022, from http://doi.org/10.5281/zenodo.4054103
  • Anand, V. (2007). A study of time management: The correlation between video game usage and academic performance markers. CyberPsychology & Behavior, 10(4), 552-559.Retrieved December, 31, 2022, from https://doi.org/10.1089/cpb.2007.9991
  • Aquino, L. B. (2011). Study habits and attitudes of freshmen students: implications for academic intervention programs. Journal of Language Teaching & Research, 2(5).Retrieved December, 31, 2022, from https://doi.org/10.1089/cpb.2007.9991
  • Aristeidou, M., & Cross, S. (2021). Disrupted distance learning: the impact of Covid-19 on study habits of distance learning university students, Open Learning: The Journal of Open, Distance and e-Learning, (36)3, 263-282. Retrieved December, 31, 2022, fromhttps://doi.org/10.1080/02680513.2021.1973400
  • Balhara, Y. P. S., Kattula, D., Singh, S., Chukkali, S., & Bhargava, R. (2020). Impact of lockdown following COVID-19 on the gaming behavior of college students. Indian journal of public health, 64(6), 172-176. Retrieved December, 31, 2022, from https://journals.lww.com/IJPH/Fulltext/2020/64060/Impact_of_Lockdown_Following_COVID_19_on_the.23.aspx
  • Başbay, A., Bıyıklı, C. ve Demir, E. K. (2018). Öğrenme stilleri ile ders çalışma alışkanlıklarının incelenmesi. Ilkogretim Online, 17(2), 848-863. http://ilkogretim-online.org.trdoi 10.17051/ilkonline.2018.419316 adresinden 1.1.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Bay, E., Tuğluk, M.N. ve Gençdoğan, B. (2005). Üniversite öğrencilerinin ders çalışma becerilerinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 4(14), 94-105.https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/69872 adresinden 1.1.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Bircan, M. A. ve Öner, İ. E. (2022). Ortaokul öğrencilerinin dijital oyun bağımlılığı düzeyleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 1934-1959. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1921585 adresinden 1.1.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Boehler, M. L., Schwind, C. J., Folse, R., Dunnington, G., Markwell, S., & Dutta, S. (2001). An evaluation of study habits of third-year medical students in a surgical clerkship. The American journal of surgery, 181(3), 268-271.Retrieved December, 28, 2022, fromhttps://www.meddean.luc.edu/lumen/meded/ipm/ipm3/teach/boehlerarticle.pdf
  • Ch, A. H. (2006). Effect of guidance services on study attitudes, study habits and academic achievement of secondary school students. Bulletin of Education & Research, 28(1), 35-45. Retrieved January, 1, 2023, from http://pu.edu.pk/images/journal/ier/PDF-FILES/3_v28_1_2006.pdf
  • Chilca, L. (2017). Self-esteem, study habits and academic performance among university students. Propósitos y Representaciones, 5(1), 71-127. Retrieved January, 15, 2023, from http://dx.doi.org/10.20511/pyr2017. v5n1.145
  • Choo, H., Gentile, D., Sim, T., Li, D. D., Khoo, A., & Liau, A. (2010). Pathological video-gaming among Singaporean youth. Annals Academy of Medicine Singapore, 9, 822–829. Retrieved January, 14, 2023, from http://hdl.handle.net/10497/16240
  • Çetin, B. (2009). Çalışma alışkanlıkları ölçeğinin ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin akademik başarısını yordaması. İlköğretim Online, 8(1), 212-223. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/90902 adresinden 19.1.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Çetinkaya, L., ve Sütçü, S. (2016). Çocukların gözüyle ebeveynlerinin bilişim teknolojileri kullanımlarına yönelik kısıtlamaları ve nedenleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7(1), 79-116. https://doi.org/10.17569/tojqi.58102%20 adresinden 3.2.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Dağ, Y.S., Yayan, Y.Ö., & Yayan, E.H. (2021). Covid-19 sürecinde çocukların oyun bağımlılığı düzeylerinin uyku ve akademik başarılarına etkisi. Bağımlılık Dergisi, 22(4), 447-454. Doi: 10.51982/bagimli.930996
  • Delebe, A. ve Hazar, Z. (2022). Ortaokul öğrencilerinin dijital oyun bağımlılığı düzeyinin bazı fiziksel parametrelere ve akademik başarıya göre incelenmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 20(3), 55-68. https://doi.org/10.33689/spormetre.1061035 adresinden 20.02.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Demirezen, S. ve Akhan, N. (2013). İlköğretim öğrencilerinin ders çalışma üzerine algıları. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 5(8), 169-183. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/149904 adresinden 30.12.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Demirli, C. ve Aydıner, S. (2017). Ortaokul öğrencilerinin bilgisayar bağımlılıkları ile benlik saygıları arasındaki ilişkinin çeşitli demografik değişkenlere göre incelenmesi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(31), 47-60. https://l24.im/PGSWC3k adresinden 20.02.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Derhem, T. A. ve Bumin, G. (2022). Üniversite öğrencilerinin çalışma alışkanlıklarının uyku kalitesi, stres ve yorgunluk ile ilişkisi. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi, 10(2), 37-44. https://doi.org/10.30720/ered.949577 adresinden 19.1.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Dilci T., Arslan, A. ve Ersoy, M. (2019). 0-12 yaş aralığındaki çocukların dijital bağımlılık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre belirlenmesi (Sivas ili örneği). Tarih Okulu Dergisi (TOD), 12(38), 122-142. https://doi.org/10.14225/Joh1514 adresinden 22.1.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Durukan, Ü. G., Batman, D.ve Yiğit, N. (2015). Öğretmen adaylarının ders çalışma alışkanlıkları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 63-81.https://doi.org/10.17679/iuefd.16101104 adresinden 2.2.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Chiu, S.I., Lee, J.Z.,& Huang, D.H. (2004). Video game addiction in children and teenagers in Taiwan. CyberPsychology & Behavior, 7(5), 571–581.Retrieved January, 23, 2023, from https://doi.org/10.1089/cpb.2004.7.571
  • Erboy, E., &Akar-Vural, R. (2010). İlköğretim 4 ve 5 sınıf öğrencilerinin bilgisayar oyun bağımlılığını etkileyen faktörler. Ege Eğitim Dergisi, 11(1), 39-58.https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/57027 adresinden 2.2.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Farchakh, Y., Haddad, C., Sacre, H., Obeid, S., Salameh, P., & Hallit, S. (2020). Video gaming addiction and its association with memory, attention and learning skills in Lebanese children. Child and Adolescent Psychiatry and Mental Health, 14(1), 1-11. Retrieved January, 25, 2023, from https://capmh.biomedcentral.com/articles/10.1186/s13034-020-00353-3
  • Fisher, S. (1994). Identifying video game addiction in children and adolescents. Addictive behaviors, 19(5), 545-553. Retrieved Juanuary, 28, 2023, from https://doi.org/10.1016/0306-4603(94)90010-8
  • Gentile, D. (2009). Pathological video-game use among youth ages 8 to 18: A national study. Psychological Science, 20(5), 594-602. Retrieved January, 20, 2023, from https://doi.org/10.1111/j.1467-9280.2009.02340.x
  • Gentile, D. A., Choo, H., Liau, A., Sim, T., Li, D., Fung, D., & Khoo, A. (2011). Pathological video game use among youths: A two-year longitudinal study. Pediatrics, 127(2), 319-329. Retrieved January, 21, 2023, from https://doi.org/10.1542/peds.2010-1353
  • Gentile, D. A., Lynch, P. J., Linder, J. R., & Walsh, D. A. (2004). The effects of violent video game habits on adolescent hostility, aggressive behaviors, and school performance. Journal of Adolescence, 27(1), 5-22. Retrieved January, 2, 2023, from https://doi.org/10.1016/j.adolescence.2003.10.002
  • Gökçearslan Ş. ve Durakoğlu A. (2014). Ortaokul öğrencilerinin bilgisayar oyun bağımlılık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 419-435.https://dergipark.org.tr/en/pub/zgefd/issue/47938/606448 adresinden 20.1.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Güllü, M., Arslan, C., Dündar, A. ve Murathan, F. (2012). İlköğretim Öğrencilerinin Bilgisayar Oyun Bağımlılıklarının İncelenmesi. Sosyal Bilimler Dergisi, 5(9), 89-100. https://doi.org/10.14520/adyusbd.301 adresinden 5.1.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Han, D. H., Lee, Y. S., Na, C., Ahn, J. Y., Chung, U. S., Daniels, M. A., ... & Renshaw, P. F. (2009). The effect of methylphenidate on Internet video game play in children with attention-deficit/hyperactivity disorder. Comprehensive Psychiatry, 50(3), 251-256. Retrieved January, 25, 2023, from https://doi.org/10.1016/j.comppsych.2008.08.011
  • Hazar, Z. (2019). Spor yapan ve yapmayan çocukların dijital oyun bağımlılığı ile öz yeterlik inanç düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Journal of Human Sciences, 16(1), 315-325. https://l24.im/Ji8 adresinden 20.1.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Hazar, Z., Tekkurşun-Demir, G., Namlı, S.ve Türkeli, A. (2017). Ortaokul öğrencilerinin dijital oyun bağımlılığı ve fiziksel aktivite düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 11(3), 320-332. https://dergipark.org.tr/en/pub/bsd/issue/53469/711685 adresinden 20.1.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Holtz, P., & Appel, M. (2010). Internet use and video gaming predict problem behavior in early adolescence. Journal of Adolescence, (2010), 1-10. Retrieved February, 2, 2023, from https://doi.org/10.1016/j.adolescence.2010.02.004
  • Horzum, M. B. (2011). İlköğretim öğrencilerinin bilgisayar oyunu bağımlılık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 36(159), 56-68. http://213.14.10.181/index.php/EB/article/view/268/238 adresinden 2.2.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Kaya, A., Bozaslan, H. ve Durdukoca, Ş. (2012). Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile ders çalışma alışkanlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 11(41), 131-146. https://l24.im/IGU adresinden 2.2.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Kazu, H. ve Yıldız, F. (2022). Pandemi sürecinde öğrencilerin evde ders çalışma alışkanlıklarının öğretmen ve veli görüşleri açısından değerlendirilmesi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(22), 326-343. https://doi.org/10.55605/ejedus.1094633 adresinden 2.2.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Keser, H., & Esgi, N. (2012). An analysis of self-perceptions of elementary school students in terms of computer game addiction. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 46, 247-251. Retrieved December, 31, 2022, from https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.05.101
  • Kumar, S. (2015). Study habits of undergraduate students. International Journal of Education and Information Studies, 5(1), 17-24.Retrieved December, 31, 2022, from http://www.ripublication.com/ijeisv1n1/ijeisv5n1_02.pdf
  • Lemmens, J. S., Valkenburg, P. M., & Peter, J. (2009). Development and validation of a game addiction scale for adolescents. Media Psychology, 12(1), 77-95. Retrieved December, 28, 2022, from http://dx.doi.org/10.1080/15213260802669458
  • Mendezabal, M.J.N. (2013). Study habits and attitudes: The road to academic success. Open Science Repository Education, Retrieved December, 26, 2022, from
  • Navaneetham, J., & Chandran, J. (2018). Video game use among schoolchildren and its impact on the study habits. Indian Journal of Social Psychiatry, 34(3), 208-212. Retrieved May, 15, 2023, from https://journals.lww.com/ijsp/Fulltext/2018/34030/Video_Game_use_Among_Schoolchildren_and_its_Impact.6.aspx
  • Nonis, S. A., & Hudson, G. I. (2010). Performance of college students: Impact of study time and study habits. Journal of education for Business, 85(4), 229-238.Retrieved December, 26, 2022, from DOI: 10.1080/08832320903449550
  • Numan, A., & Hasan, S.S. (2017). Effect of study habits on test anxiety and academic achievement of undergraduate students. Journal of Research & Reflections in Education (JRRE), 11(1).Retrieved December, 26, 2022, from https://www.ue.edu.pk/jrre/articles/1101001.pdf
  • Okpala, A. O., Okpala, C. O., & Ellis, R. (2000). Academic effort and study habits among college students in principles of macroeconomics. Journal of Education for Business, (75)4, 219–224.Retrieved December, 26, 2022, from https://doi.org/10.1080/08832320009599018
  • Olpak, Y. Z. ve Korucu, A. T. (2014). Öğrencilerin ders çalışma yaklaşımlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 333-347. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1490435 adresinden 2.1.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Olutola, A. T., & Dosunmu, S. (2016). Assessing the impact of study habit and gender on science achievement of secondary school students in Katsina State, Nigeria.Journal of Science, TechnologyMathematics and Education (JOSTMED), 11(3), 202-209. Retrieved December, 26, 2022, from https://l24.im/YpQi
  • Oral, A. H. ve Arabacıoğlu, T. (2019). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin dijital oyun bağımlılıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 9(1), 44-60. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/633300 adresinden 2.2.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Osa-Edoh, G. I., & Alutu, A. N. G. (2012). A survey of students study habits in selected secondary schools: Implication for counselling. Current Research Journal of Social Sciences, 4(3), 228-234.Retrieved December, 26, 2022, from https://shorturl.at/cPV24
  • Ossai, M. C. (2012). Age and gender differences in study habits: A framework for proactive counselling against low academic achievement. Journal of Educational and Social Research, 2(3), 67-67.Retrieved December, 26, 2022, from Doi:10.5901/jesr.2012.v2n3p67
  • Öcal, T. ve Metin, S.N. (2022). Okul takımlarına katılan ve katılmayan ortaokul öğrencilerinin dijital oyun bağımlılığı ve akran ilişkilerinin incelenmesi. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 5(Özel Sayı 2), 727-737. https://doi.org/10.38021asbid.1200554 adresinden 2.2.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Öztürk-Eyimaya, A., Uğur, S., Sezer , T.A. ve Tezel, A. (2020). İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinde dijital oyun bağımlılığının uyku ve diğer bazı değişkenlere göre incelenmesi. Türk Uyku Tıbbı Dergisi,2, 83-90. http://acikerisim.aksaray.edu.tr/xmlui/handle/20.500.12451/7884 adresinden 31.12.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Rabia, M., Mubarak, N., Tallat, H., & Nasir, W. (2017). A study on study habits and academic performance of students. International Journal of Asian Social Science, 7(10), 891-897. Retrieved December, 26, 2022, from https://doi.org/10.18488/journal.1.2017.710.891.897
  • Sakirudeen, A. O., & Sanni, K. B. (2017). Study habits and academic performance of secondary school students in mathematic: A case study of selected secondary schools in uyo local education council. Research in Pedagogy, 7(2), 283-297.Retrieved December, 26, 2022, from https://search.informit.org/doi/pdf/10.3316/informit.410495747824867
  • Skoric, M. M., Teo, L. L. C., & Neo, R. L. (2009). Children and video games: addiction, engagement, and scholastic achievement. Cyberpsychology & Behavior, 12(5), 567-572. Retrieved December, 26, 2022, from https://doi.org/10.1089/cpb.2009.0079
  • Somuah, B. A., Dankyi, L. A., & Dankyi, J. K. (2014). An investigation into the study habits of distance learners: implications for guidance and counseling services. Mediterranean Journal of Social Sciences, 5(6), 273-282.Retrieved February, 30, 2022, from 10.5901/mjss.2014.v5n6p273
  • Subaşı, G. (2000). Verimli ders çalışma alışkanlıkları eğitiminin akademik başarı, akademik benlik kavramı ve çalışma alışkanlıklarına etkisi. Eğitim ve Bilim, 4(117), 50-56. http://213.14.10.181/index.php/EB/article/view/5291 adresinden 30.12.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Şahin, C. ve Tuğrul, M. (2012). İlköğretim öğrencilerinin bilgisayar oyunu bağımlılık düzeylerinin incelenmesi. Zeitschrift für die Welt der Türken-Journal of World of Turks, 4(3), 15-30. https://www.zfwt.org/admin/files/issues/338-1726-1-PB.pdf adresinden 1.1.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Şahin, M., Keskin, S. & Yurdugül, H. (2019). Impact of family support and perceptiın of loneliness on game addiction analysis of a mediation and moderation. International Journal of Game-Based Learning (IJGBL), 9(4), 15-30. Retrieved December, 26, 2022, from https://l24.im/0X2Kvg
  • Taylan, H. H., Kara, H. Z. ve Durğun, A. (2017). Ortaokul ve lise öğrencilerinin bilgisayar oyunu oynama alışkanlıkları ve oyun tercihleri üzerine bir araştırma. PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(1), 78-87. https://dergipark.org.tr/en/pub/pesausad/issue/36303/410194 adresinden 31.12.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Temelli, A. ve Kurt, M. (2010). Eğitim fakültesi ve fen fakültesi biyoloji öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıklarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 3(2), 27-36. https://hdl.handle.net/11630/5367adresinden 2.1.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • TUİK, (Aralık, 2021). Türkiye İstatistik Kurumu, Çocuklarda bilişim teknolojileri kullanım araştırması. https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Cocuklarda-Bilisim-Teknolojileri-Kullanim-Arastirmasi-2021-41132 adresinden 31.12.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Tus, J. (2020). The influence of study attitudes and study habits on the academic performance of the students. IJARW, 2(4), 11-32. Retrieved January, 1, 2023, from https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3717274
  • Tümkaya, S. ve Bal, L. (2006). Çukurova üniversitesi öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıklarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(2), 313-326. https://dergipark.org.tr/en/pub/cusosbil/issue/4374/59908 adresinden 3.1.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Unwalla, N. (2020). Comparative analysis of study habits between males and females. International Journal of Innovative Science and Research Technology, 5(7), 182-187.Retrieved December, 26, 2022, from https://ijisrt.com/assets/upload/files/IJISRT20JUL062.pdf
  • Van Schie, E. G., & Wiegman, O. (1997). Children and videogames: Leisure activities, aggression, social ıntegration, and school performance. Journal of Applied Social Psychology, 27(13), 1175-1194. Retrieved December, 30, 2022, from https://doi.org/10.1111/j.1559-1816.1997.tb01800.x
  • Vardar, O. (2022). Dijital bağımlılığın ve dijital oyunların toplumsal cinsiyet perspektifi ile incelenmesi. Akdeniz Kadın Çalışmaları ve Toplumsal Cinsiyet Dergisi, 5(1), 159-177. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/2222295 adresinden 11.05.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Varghese, M. G., & Pandya, S. (2016). A study on the effectiveness of brain-based-learning of students of secondary level on their academic achievement in biology, study habits and stress. International Journal of Humanities, 5(2), 103-122.Retrieved December, 27, 2022, from https://l24.im/mgbnp37
  • Yalçın, U. ve Balcı, V. (2013). 7-14 yaş arası çocuklarda spora katılımdan sonra okul başarılarında, fiziksel ve sosyal davranışlarında oluşan değişimlerin incelenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 11(1), 27-33. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000235 adresinden 1.1.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Yalçın-Irmak, A. & Erdoğan, S. (2016). Ergen ve genç erişkinlerde dijital oyun bağımlılığı: Güncel bir bakış. Türk Psikiyatri Dergisi, 27(2), 128-137. https://acikerisim.nku.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/20.500.11776/10714/10714.pdf?sequence=1&isAllowed=y adresinden 1.1.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Yenilmez, K. ve Özbey, N. (2007). İlköğretim öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıklarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 1-15. https://dergipark.org.tr/en/pub/aibuefd/issue/1494/18064 adresinden 1.1.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Yiğit, B. ve Kaçire, İ. (2015). Ortaokul öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıklarının incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(31), 309-319. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/183424 adresinden 30.12.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Yiğit, E. ve Günüç, S. (2020). Çocukların dijital oyun bağımlılığına göre aile profillerinin belirlenmesi. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi (YYU Journal of Education Faculty), 17(1), 144-174. http://efdergi.yyu.edu.tr adresinden 1.1.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Young, K. (2009). Understanding online gaming addiction and treatment issues for adolescents. The American Journal of Family Therapy, 37(5), 355-372.Retrieved December, 30, 2022, from https://doi.org/10.1080/01926180902942191
  • Weaver, J., Kim, P., Metzer, R. L., & Szendrey, J. M. (2013). The impact of video games on student GPA, study habits, and time management skills: What’s the big deal. Issues in Information Systems, 14(1), 122-128. Retrieved May, 15, 2023, from https://www.researchgate.net/publication/303226124_The_impact_of_video_games_on_student_GPA_stud y_habits_and_time_management_skills_What's_the_big_deal

The Relationship Between Digital Game Addiction Levels and Study Habits of Primary School 4th Grade Students: The Example of Ümraniye

Yıl 2023, Cilt: 13 Sayı: 2, 459 - 492, 31.07.2023
https://doi.org/10.18039/ajesi.1270411

Öz

The aim of this research is to determine the relationship between the perceived digital game addiction levels of primary school 4th-grade students and their study habits. Sub-questions formed within the framework of the general purpose; The questions are whether students' digital game addiction scores and study habits scores differ according to gender, digital game playtime, whether parents play games or not, whether parents impose a limitation on playtime, and whether the physical activity of the student is supported by the parent. In the research, correlational model and descriptive survey model, which are quantitative research methods, were used. The universe was determined as 9,549 4th-grade students in primary school located in Ümraniye district of Istanbul in the 2022-2023 academic year. The sample that has the ability to represent the universe is 465 primary school 4th grade students. In the form applied to the students, there are personal information, “Digital Game Addiction Scale for Children” and “Study Habits Scale”. SPSS 22.0 program was used in the parametric and non-parametric analyzes of the data. According to the analysis findings, it was revealed that there was a significant negative relationship between the digital game addiction scores and study habits scores of the students participating in the research. Moreover, there was a significant difference in the digital game addiction scores of the students according to gender, digital game playtime, father's playing digital games, time limitation in digital game playing, and encouragement of physical activity. Significant differences were found in the study habit scores of the students according to gender, playtime, mother's playing digital games, time limitation in playing digital games and encouragement of physical activity.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B., ve Tuğrul, B. (2002). Okulöncesi çocukların ev yaşantısındaki teknolojik etkileşimlerinin bilgisayar okuryazarlığı becerileri üzerindeki etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(23), 12-21. http://efdergi.hacettepe.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/946-published.pdf adresinden 28.12.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Aksu, C. ve Kurtuldu, M.K. (2015). Müzik öğretmeni adaylarının ders çalışma yaklaşımlarının çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4), 200-213. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/562658 adresinden 30.12.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Aktaş, B.ve Bostancı-Daştan, N. (2021). Covid-19 pandemisinde üniversite öğrencilerindeki oyun bağımlılığı düzeyleri ve pandeminin dijital oyun oynama durumlarına etkisi. Bağımlılık Dergisi, 22(2), 129-138. https://doi.org/10.51982/bagimli.827756 adresinden 30.12.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Amede, L., & Saidu, R.F. (2020). Strategies for improving the study habits of post primary school students in Lagos State: Implication for counselling. Journal of Guidance, 4(2), 167-177.Retrieved December, 31, 2022, from http://doi.org/10.5281/zenodo.4054103
  • Anand, V. (2007). A study of time management: The correlation between video game usage and academic performance markers. CyberPsychology & Behavior, 10(4), 552-559.Retrieved December, 31, 2022, from https://doi.org/10.1089/cpb.2007.9991
  • Aquino, L. B. (2011). Study habits and attitudes of freshmen students: implications for academic intervention programs. Journal of Language Teaching & Research, 2(5).Retrieved December, 31, 2022, from https://doi.org/10.1089/cpb.2007.9991
  • Aristeidou, M., & Cross, S. (2021). Disrupted distance learning: the impact of Covid-19 on study habits of distance learning university students, Open Learning: The Journal of Open, Distance and e-Learning, (36)3, 263-282. Retrieved December, 31, 2022, fromhttps://doi.org/10.1080/02680513.2021.1973400
  • Balhara, Y. P. S., Kattula, D., Singh, S., Chukkali, S., & Bhargava, R. (2020). Impact of lockdown following COVID-19 on the gaming behavior of college students. Indian journal of public health, 64(6), 172-176. Retrieved December, 31, 2022, from https://journals.lww.com/IJPH/Fulltext/2020/64060/Impact_of_Lockdown_Following_COVID_19_on_the.23.aspx
  • Başbay, A., Bıyıklı, C. ve Demir, E. K. (2018). Öğrenme stilleri ile ders çalışma alışkanlıklarının incelenmesi. Ilkogretim Online, 17(2), 848-863. http://ilkogretim-online.org.trdoi 10.17051/ilkonline.2018.419316 adresinden 1.1.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Bay, E., Tuğluk, M.N. ve Gençdoğan, B. (2005). Üniversite öğrencilerinin ders çalışma becerilerinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 4(14), 94-105.https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/69872 adresinden 1.1.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Bircan, M. A. ve Öner, İ. E. (2022). Ortaokul öğrencilerinin dijital oyun bağımlılığı düzeyleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 1934-1959. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1921585 adresinden 1.1.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Boehler, M. L., Schwind, C. J., Folse, R., Dunnington, G., Markwell, S., & Dutta, S. (2001). An evaluation of study habits of third-year medical students in a surgical clerkship. The American journal of surgery, 181(3), 268-271.Retrieved December, 28, 2022, fromhttps://www.meddean.luc.edu/lumen/meded/ipm/ipm3/teach/boehlerarticle.pdf
  • Ch, A. H. (2006). Effect of guidance services on study attitudes, study habits and academic achievement of secondary school students. Bulletin of Education & Research, 28(1), 35-45. Retrieved January, 1, 2023, from http://pu.edu.pk/images/journal/ier/PDF-FILES/3_v28_1_2006.pdf
  • Chilca, L. (2017). Self-esteem, study habits and academic performance among university students. Propósitos y Representaciones, 5(1), 71-127. Retrieved January, 15, 2023, from http://dx.doi.org/10.20511/pyr2017. v5n1.145
  • Choo, H., Gentile, D., Sim, T., Li, D. D., Khoo, A., & Liau, A. (2010). Pathological video-gaming among Singaporean youth. Annals Academy of Medicine Singapore, 9, 822–829. Retrieved January, 14, 2023, from http://hdl.handle.net/10497/16240
  • Çetin, B. (2009). Çalışma alışkanlıkları ölçeğinin ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin akademik başarısını yordaması. İlköğretim Online, 8(1), 212-223. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/90902 adresinden 19.1.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Çetinkaya, L., ve Sütçü, S. (2016). Çocukların gözüyle ebeveynlerinin bilişim teknolojileri kullanımlarına yönelik kısıtlamaları ve nedenleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7(1), 79-116. https://doi.org/10.17569/tojqi.58102%20 adresinden 3.2.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Dağ, Y.S., Yayan, Y.Ö., & Yayan, E.H. (2021). Covid-19 sürecinde çocukların oyun bağımlılığı düzeylerinin uyku ve akademik başarılarına etkisi. Bağımlılık Dergisi, 22(4), 447-454. Doi: 10.51982/bagimli.930996
  • Delebe, A. ve Hazar, Z. (2022). Ortaokul öğrencilerinin dijital oyun bağımlılığı düzeyinin bazı fiziksel parametrelere ve akademik başarıya göre incelenmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 20(3), 55-68. https://doi.org/10.33689/spormetre.1061035 adresinden 20.02.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Demirezen, S. ve Akhan, N. (2013). İlköğretim öğrencilerinin ders çalışma üzerine algıları. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 5(8), 169-183. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/149904 adresinden 30.12.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Demirli, C. ve Aydıner, S. (2017). Ortaokul öğrencilerinin bilgisayar bağımlılıkları ile benlik saygıları arasındaki ilişkinin çeşitli demografik değişkenlere göre incelenmesi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(31), 47-60. https://l24.im/PGSWC3k adresinden 20.02.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Derhem, T. A. ve Bumin, G. (2022). Üniversite öğrencilerinin çalışma alışkanlıklarının uyku kalitesi, stres ve yorgunluk ile ilişkisi. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi, 10(2), 37-44. https://doi.org/10.30720/ered.949577 adresinden 19.1.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Dilci T., Arslan, A. ve Ersoy, M. (2019). 0-12 yaş aralığındaki çocukların dijital bağımlılık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre belirlenmesi (Sivas ili örneği). Tarih Okulu Dergisi (TOD), 12(38), 122-142. https://doi.org/10.14225/Joh1514 adresinden 22.1.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Durukan, Ü. G., Batman, D.ve Yiğit, N. (2015). Öğretmen adaylarının ders çalışma alışkanlıkları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 63-81.https://doi.org/10.17679/iuefd.16101104 adresinden 2.2.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Chiu, S.I., Lee, J.Z.,& Huang, D.H. (2004). Video game addiction in children and teenagers in Taiwan. CyberPsychology & Behavior, 7(5), 571–581.Retrieved January, 23, 2023, from https://doi.org/10.1089/cpb.2004.7.571
  • Erboy, E., &Akar-Vural, R. (2010). İlköğretim 4 ve 5 sınıf öğrencilerinin bilgisayar oyun bağımlılığını etkileyen faktörler. Ege Eğitim Dergisi, 11(1), 39-58.https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/57027 adresinden 2.2.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Farchakh, Y., Haddad, C., Sacre, H., Obeid, S., Salameh, P., & Hallit, S. (2020). Video gaming addiction and its association with memory, attention and learning skills in Lebanese children. Child and Adolescent Psychiatry and Mental Health, 14(1), 1-11. Retrieved January, 25, 2023, from https://capmh.biomedcentral.com/articles/10.1186/s13034-020-00353-3
  • Fisher, S. (1994). Identifying video game addiction in children and adolescents. Addictive behaviors, 19(5), 545-553. Retrieved Juanuary, 28, 2023, from https://doi.org/10.1016/0306-4603(94)90010-8
  • Gentile, D. (2009). Pathological video-game use among youth ages 8 to 18: A national study. Psychological Science, 20(5), 594-602. Retrieved January, 20, 2023, from https://doi.org/10.1111/j.1467-9280.2009.02340.x
  • Gentile, D. A., Choo, H., Liau, A., Sim, T., Li, D., Fung, D., & Khoo, A. (2011). Pathological video game use among youths: A two-year longitudinal study. Pediatrics, 127(2), 319-329. Retrieved January, 21, 2023, from https://doi.org/10.1542/peds.2010-1353
  • Gentile, D. A., Lynch, P. J., Linder, J. R., & Walsh, D. A. (2004). The effects of violent video game habits on adolescent hostility, aggressive behaviors, and school performance. Journal of Adolescence, 27(1), 5-22. Retrieved January, 2, 2023, from https://doi.org/10.1016/j.adolescence.2003.10.002
  • Gökçearslan Ş. ve Durakoğlu A. (2014). Ortaokul öğrencilerinin bilgisayar oyun bağımlılık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 419-435.https://dergipark.org.tr/en/pub/zgefd/issue/47938/606448 adresinden 20.1.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Güllü, M., Arslan, C., Dündar, A. ve Murathan, F. (2012). İlköğretim Öğrencilerinin Bilgisayar Oyun Bağımlılıklarının İncelenmesi. Sosyal Bilimler Dergisi, 5(9), 89-100. https://doi.org/10.14520/adyusbd.301 adresinden 5.1.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Han, D. H., Lee, Y. S., Na, C., Ahn, J. Y., Chung, U. S., Daniels, M. A., ... & Renshaw, P. F. (2009). The effect of methylphenidate on Internet video game play in children with attention-deficit/hyperactivity disorder. Comprehensive Psychiatry, 50(3), 251-256. Retrieved January, 25, 2023, from https://doi.org/10.1016/j.comppsych.2008.08.011
  • Hazar, Z. (2019). Spor yapan ve yapmayan çocukların dijital oyun bağımlılığı ile öz yeterlik inanç düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Journal of Human Sciences, 16(1), 315-325. https://l24.im/Ji8 adresinden 20.1.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Hazar, Z., Tekkurşun-Demir, G., Namlı, S.ve Türkeli, A. (2017). Ortaokul öğrencilerinin dijital oyun bağımlılığı ve fiziksel aktivite düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 11(3), 320-332. https://dergipark.org.tr/en/pub/bsd/issue/53469/711685 adresinden 20.1.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Holtz, P., & Appel, M. (2010). Internet use and video gaming predict problem behavior in early adolescence. Journal of Adolescence, (2010), 1-10. Retrieved February, 2, 2023, from https://doi.org/10.1016/j.adolescence.2010.02.004
  • Horzum, M. B. (2011). İlköğretim öğrencilerinin bilgisayar oyunu bağımlılık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 36(159), 56-68. http://213.14.10.181/index.php/EB/article/view/268/238 adresinden 2.2.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Kaya, A., Bozaslan, H. ve Durdukoca, Ş. (2012). Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile ders çalışma alışkanlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 11(41), 131-146. https://l24.im/IGU adresinden 2.2.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Kazu, H. ve Yıldız, F. (2022). Pandemi sürecinde öğrencilerin evde ders çalışma alışkanlıklarının öğretmen ve veli görüşleri açısından değerlendirilmesi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(22), 326-343. https://doi.org/10.55605/ejedus.1094633 adresinden 2.2.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Keser, H., & Esgi, N. (2012). An analysis of self-perceptions of elementary school students in terms of computer game addiction. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 46, 247-251. Retrieved December, 31, 2022, from https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.05.101
  • Kumar, S. (2015). Study habits of undergraduate students. International Journal of Education and Information Studies, 5(1), 17-24.Retrieved December, 31, 2022, from http://www.ripublication.com/ijeisv1n1/ijeisv5n1_02.pdf
  • Lemmens, J. S., Valkenburg, P. M., & Peter, J. (2009). Development and validation of a game addiction scale for adolescents. Media Psychology, 12(1), 77-95. Retrieved December, 28, 2022, from http://dx.doi.org/10.1080/15213260802669458
  • Mendezabal, M.J.N. (2013). Study habits and attitudes: The road to academic success. Open Science Repository Education, Retrieved December, 26, 2022, from
  • Navaneetham, J., & Chandran, J. (2018). Video game use among schoolchildren and its impact on the study habits. Indian Journal of Social Psychiatry, 34(3), 208-212. Retrieved May, 15, 2023, from https://journals.lww.com/ijsp/Fulltext/2018/34030/Video_Game_use_Among_Schoolchildren_and_its_Impact.6.aspx
  • Nonis, S. A., & Hudson, G. I. (2010). Performance of college students: Impact of study time and study habits. Journal of education for Business, 85(4), 229-238.Retrieved December, 26, 2022, from DOI: 10.1080/08832320903449550
  • Numan, A., & Hasan, S.S. (2017). Effect of study habits on test anxiety and academic achievement of undergraduate students. Journal of Research & Reflections in Education (JRRE), 11(1).Retrieved December, 26, 2022, from https://www.ue.edu.pk/jrre/articles/1101001.pdf
  • Okpala, A. O., Okpala, C. O., & Ellis, R. (2000). Academic effort and study habits among college students in principles of macroeconomics. Journal of Education for Business, (75)4, 219–224.Retrieved December, 26, 2022, from https://doi.org/10.1080/08832320009599018
  • Olpak, Y. Z. ve Korucu, A. T. (2014). Öğrencilerin ders çalışma yaklaşımlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 333-347. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1490435 adresinden 2.1.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Olutola, A. T., & Dosunmu, S. (2016). Assessing the impact of study habit and gender on science achievement of secondary school students in Katsina State, Nigeria.Journal of Science, TechnologyMathematics and Education (JOSTMED), 11(3), 202-209. Retrieved December, 26, 2022, from https://l24.im/YpQi
  • Oral, A. H. ve Arabacıoğlu, T. (2019). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin dijital oyun bağımlılıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 9(1), 44-60. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/633300 adresinden 2.2.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Osa-Edoh, G. I., & Alutu, A. N. G. (2012). A survey of students study habits in selected secondary schools: Implication for counselling. Current Research Journal of Social Sciences, 4(3), 228-234.Retrieved December, 26, 2022, from https://shorturl.at/cPV24
  • Ossai, M. C. (2012). Age and gender differences in study habits: A framework for proactive counselling against low academic achievement. Journal of Educational and Social Research, 2(3), 67-67.Retrieved December, 26, 2022, from Doi:10.5901/jesr.2012.v2n3p67
  • Öcal, T. ve Metin, S.N. (2022). Okul takımlarına katılan ve katılmayan ortaokul öğrencilerinin dijital oyun bağımlılığı ve akran ilişkilerinin incelenmesi. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 5(Özel Sayı 2), 727-737. https://doi.org/10.38021asbid.1200554 adresinden 2.2.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Öztürk-Eyimaya, A., Uğur, S., Sezer , T.A. ve Tezel, A. (2020). İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinde dijital oyun bağımlılığının uyku ve diğer bazı değişkenlere göre incelenmesi. Türk Uyku Tıbbı Dergisi,2, 83-90. http://acikerisim.aksaray.edu.tr/xmlui/handle/20.500.12451/7884 adresinden 31.12.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Rabia, M., Mubarak, N., Tallat, H., & Nasir, W. (2017). A study on study habits and academic performance of students. International Journal of Asian Social Science, 7(10), 891-897. Retrieved December, 26, 2022, from https://doi.org/10.18488/journal.1.2017.710.891.897
  • Sakirudeen, A. O., & Sanni, K. B. (2017). Study habits and academic performance of secondary school students in mathematic: A case study of selected secondary schools in uyo local education council. Research in Pedagogy, 7(2), 283-297.Retrieved December, 26, 2022, from https://search.informit.org/doi/pdf/10.3316/informit.410495747824867
  • Skoric, M. M., Teo, L. L. C., & Neo, R. L. (2009). Children and video games: addiction, engagement, and scholastic achievement. Cyberpsychology & Behavior, 12(5), 567-572. Retrieved December, 26, 2022, from https://doi.org/10.1089/cpb.2009.0079
  • Somuah, B. A., Dankyi, L. A., & Dankyi, J. K. (2014). An investigation into the study habits of distance learners: implications for guidance and counseling services. Mediterranean Journal of Social Sciences, 5(6), 273-282.Retrieved February, 30, 2022, from 10.5901/mjss.2014.v5n6p273
  • Subaşı, G. (2000). Verimli ders çalışma alışkanlıkları eğitiminin akademik başarı, akademik benlik kavramı ve çalışma alışkanlıklarına etkisi. Eğitim ve Bilim, 4(117), 50-56. http://213.14.10.181/index.php/EB/article/view/5291 adresinden 30.12.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Şahin, C. ve Tuğrul, M. (2012). İlköğretim öğrencilerinin bilgisayar oyunu bağımlılık düzeylerinin incelenmesi. Zeitschrift für die Welt der Türken-Journal of World of Turks, 4(3), 15-30. https://www.zfwt.org/admin/files/issues/338-1726-1-PB.pdf adresinden 1.1.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Şahin, M., Keskin, S. & Yurdugül, H. (2019). Impact of family support and perceptiın of loneliness on game addiction analysis of a mediation and moderation. International Journal of Game-Based Learning (IJGBL), 9(4), 15-30. Retrieved December, 26, 2022, from https://l24.im/0X2Kvg
  • Taylan, H. H., Kara, H. Z. ve Durğun, A. (2017). Ortaokul ve lise öğrencilerinin bilgisayar oyunu oynama alışkanlıkları ve oyun tercihleri üzerine bir araştırma. PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(1), 78-87. https://dergipark.org.tr/en/pub/pesausad/issue/36303/410194 adresinden 31.12.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Temelli, A. ve Kurt, M. (2010). Eğitim fakültesi ve fen fakültesi biyoloji öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıklarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 3(2), 27-36. https://hdl.handle.net/11630/5367adresinden 2.1.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • TUİK, (Aralık, 2021). Türkiye İstatistik Kurumu, Çocuklarda bilişim teknolojileri kullanım araştırması. https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Cocuklarda-Bilisim-Teknolojileri-Kullanim-Arastirmasi-2021-41132 adresinden 31.12.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Tus, J. (2020). The influence of study attitudes and study habits on the academic performance of the students. IJARW, 2(4), 11-32. Retrieved January, 1, 2023, from https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3717274
  • Tümkaya, S. ve Bal, L. (2006). Çukurova üniversitesi öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıklarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(2), 313-326. https://dergipark.org.tr/en/pub/cusosbil/issue/4374/59908 adresinden 3.1.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Unwalla, N. (2020). Comparative analysis of study habits between males and females. International Journal of Innovative Science and Research Technology, 5(7), 182-187.Retrieved December, 26, 2022, from https://ijisrt.com/assets/upload/files/IJISRT20JUL062.pdf
  • Van Schie, E. G., & Wiegman, O. (1997). Children and videogames: Leisure activities, aggression, social ıntegration, and school performance. Journal of Applied Social Psychology, 27(13), 1175-1194. Retrieved December, 30, 2022, from https://doi.org/10.1111/j.1559-1816.1997.tb01800.x
  • Vardar, O. (2022). Dijital bağımlılığın ve dijital oyunların toplumsal cinsiyet perspektifi ile incelenmesi. Akdeniz Kadın Çalışmaları ve Toplumsal Cinsiyet Dergisi, 5(1), 159-177. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/2222295 adresinden 11.05.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Varghese, M. G., & Pandya, S. (2016). A study on the effectiveness of brain-based-learning of students of secondary level on their academic achievement in biology, study habits and stress. International Journal of Humanities, 5(2), 103-122.Retrieved December, 27, 2022, from https://l24.im/mgbnp37
  • Yalçın, U. ve Balcı, V. (2013). 7-14 yaş arası çocuklarda spora katılımdan sonra okul başarılarında, fiziksel ve sosyal davranışlarında oluşan değişimlerin incelenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 11(1), 27-33. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000235 adresinden 1.1.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Yalçın-Irmak, A. & Erdoğan, S. (2016). Ergen ve genç erişkinlerde dijital oyun bağımlılığı: Güncel bir bakış. Türk Psikiyatri Dergisi, 27(2), 128-137. https://acikerisim.nku.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/20.500.11776/10714/10714.pdf?sequence=1&isAllowed=y adresinden 1.1.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Yenilmez, K. ve Özbey, N. (2007). İlköğretim öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıklarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 1-15. https://dergipark.org.tr/en/pub/aibuefd/issue/1494/18064 adresinden 1.1.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Yiğit, B. ve Kaçire, İ. (2015). Ortaokul öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıklarının incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(31), 309-319. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/183424 adresinden 30.12.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Yiğit, E. ve Günüç, S. (2020). Çocukların dijital oyun bağımlılığına göre aile profillerinin belirlenmesi. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi (YYU Journal of Education Faculty), 17(1), 144-174. http://efdergi.yyu.edu.tr adresinden 1.1.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Young, K. (2009). Understanding online gaming addiction and treatment issues for adolescents. The American Journal of Family Therapy, 37(5), 355-372.Retrieved December, 30, 2022, from https://doi.org/10.1080/01926180902942191
  • Weaver, J., Kim, P., Metzer, R. L., & Szendrey, J. M. (2013). The impact of video games on student GPA, study habits, and time management skills: What’s the big deal. Issues in Information Systems, 14(1), 122-128. Retrieved May, 15, 2023, from https://www.researchgate.net/publication/303226124_The_impact_of_video_games_on_student_GPA_stud y_habits_and_time_management_skills_What's_the_big_deal
Toplam 78 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Banu Moçoşoğlu 0000-0001-7416-396X

Bilal Yorulmaz 0000-0003-3456-0797

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2023
Gönderilme Tarihi 24 Mart 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Moçoşoğlu, B., & Yorulmaz, B. (2023). İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Dijital Oyun Bağımlılık Düzeyleri ile Ders Çalışma Alışkanlıkları Arasındaki İlişki: Ümraniye Örneği. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 13(2), 459-492. https://doi.org/10.18039/ajesi.1270411
AMA Moçoşoğlu B, Yorulmaz B. İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Dijital Oyun Bağımlılık Düzeyleri ile Ders Çalışma Alışkanlıkları Arasındaki İlişki: Ümraniye Örneği. AJESI. Temmuz 2023;13(2):459-492. doi:10.18039/ajesi.1270411
Chicago Moçoşoğlu, Banu, ve Bilal Yorulmaz. “İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Dijital Oyun Bağımlılık Düzeyleri Ile Ders Çalışma Alışkanlıkları Arasındaki İlişki: Ümraniye Örneği”. Anadolu Journal of Educational Sciences International 13, sy. 2 (Temmuz 2023): 459-92. https://doi.org/10.18039/ajesi.1270411.
EndNote Moçoşoğlu B, Yorulmaz B (01 Temmuz 2023) İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Dijital Oyun Bağımlılık Düzeyleri ile Ders Çalışma Alışkanlıkları Arasındaki İlişki: Ümraniye Örneği. Anadolu Journal of Educational Sciences International 13 2 459–492.
IEEE B. Moçoşoğlu ve B. Yorulmaz, “İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Dijital Oyun Bağımlılık Düzeyleri ile Ders Çalışma Alışkanlıkları Arasındaki İlişki: Ümraniye Örneği”, AJESI, c. 13, sy. 2, ss. 459–492, 2023, doi: 10.18039/ajesi.1270411.
ISNAD Moçoşoğlu, Banu - Yorulmaz, Bilal. “İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Dijital Oyun Bağımlılık Düzeyleri Ile Ders Çalışma Alışkanlıkları Arasındaki İlişki: Ümraniye Örneği”. Anadolu Journal of Educational Sciences International 13/2 (Temmuz 2023), 459-492. https://doi.org/10.18039/ajesi.1270411.
JAMA Moçoşoğlu B, Yorulmaz B. İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Dijital Oyun Bağımlılık Düzeyleri ile Ders Çalışma Alışkanlıkları Arasındaki İlişki: Ümraniye Örneği. AJESI. 2023;13:459–492.
MLA Moçoşoğlu, Banu ve Bilal Yorulmaz. “İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Dijital Oyun Bağımlılık Düzeyleri Ile Ders Çalışma Alışkanlıkları Arasındaki İlişki: Ümraniye Örneği”. Anadolu Journal of Educational Sciences International, c. 13, sy. 2, 2023, ss. 459-92, doi:10.18039/ajesi.1270411.
Vancouver Moçoşoğlu B, Yorulmaz B. İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Dijital Oyun Bağımlılık Düzeyleri ile Ders Çalışma Alışkanlıkları Arasındaki İlişki: Ümraniye Örneği. AJESI. 2023;13(2):459-92.