Bu çalışmanın temel amacı, özel eğitim kurumlarında çalışan
öğretmenlerin mesleki sosyal destek algısı ile mesleki yetkinlik inançları
arasında ilişki olup olmadığını incelemektir. Araştırmanın bir diğer amacı,
öğretmenlerin mesleki yetkinlik inançlarını çeşitli değişkenler açısından
incelemektir. Çalışma 2017- 2018 Tekirdağ ilinde özel eğitim
kurumlarında görev yapan, 77’si kadın, 40’ı erkek olmak üzere 174 gönüllü
öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Öğretmenlere araştırmacılar tarafından
hazırlanan ‘Genel Bilgi Formu’ algılanan sosyal desteği ve mesleki yetkinliği
belirlemek için ‘Öğretmen Mesleki Sosyal Destek Ölçeği’ ve ‘Öğretmen Mesleki
Yetkinlik Ölçeği’ uygulanmıştır. Verilerin
analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, yüzde ve frekans gibi betimsel
istatistikler hesaplanmıştır. Bağımlı değişkenin bağımsız değişkenlerle
etkileşimi analiz edilirken ise t testi, varyans analizi, LSD istatistik
teknikleri kullanılmıştır. Veriler arası ilişkiler pearson korelasyon tekniği
ile çözümlenmiştir. Sonuç olarak; öğretmenlerin algıladığı mesleki sosyal
desteğin yönetim, veli, öğrenciden algılanmasının, öğretmen yetkinliği alt
boyutlarıyla olumlu yönde ilişkili olduğu meslektaş desteğinin, öğretmen
yetkinlik inancı ile ilişkili olmadığı, bulunmuştur. Ayrıca, öğretmen mesleki yetkinlik inancının öğretmenin
cinsiyetine, yaşına, eğitim durumuna, mezun olduğu bölüme göre fark
yaratmadığı, özel eğitim hizmet süresinin ve öğretmenlik deneyiminin aile ile
etkili iletişim boyutunda olumlu yönde fark yarattığı bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 2 |
ASYA ÖĞRETİM DERGİSİ (E-AJI)
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.