Ortaokul T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Öğretim Programı’nın (2018) birçok bölümünde, Atatürk ilkelerinin yer aldığı belirlenmiştir. Bu bağlamda araştırmanın amacı, Ortaokul T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde öğrencilerin Atatürk ilkelerine yönelik bilişsel yapılarını Kelime İlişkilendirme Testi aracılığıyla incelemektir. Bunun için tarama modeline uygun olarak bir araştırma desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2019 yılında, Sakarya kentinin bir ilçesinde bulunan üç devlet ortaokulunun 8. sınıfında öğrenim gören 100 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, Kelime İlişkilendirme Testi aracılığıyla toplanmıştır. Toplanan veriler üzerinde betimsel analiz yapılmıştır. Verilerin analizi sonucunda, öğrencilerin Atatürk ilkelerini en sık olarak eşitlik kavramıyla ilişkilendirdikleri saptanmıştır. Buna ek olarak öğrencilerin eşitlik kavramını, devletçilik dışında, bütün ilkelere yanıt sözcük olarak verdikleri görülmüştür. Bunun yanı sıra oy pusulası, Türk Bayrağı ve devlet kavramları, Atatürk ilkelerinin tümü için kullanılan ortak sözcükler olmuştur. Ayrıca öğrencilerin bilişsel yapısında Cumhuriyetçilik, Halkçılık, Milliyetçilik ve Laiklik ilkelerinin birbiriyle ilişkili olduğu ve bütüncül bir ağ oluşturacak şekilde bir arada bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Ortaokul T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi Kelime İlişkilendirme Testi öğrencilerin bilişsel yapıları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 2 |
ASYA ÖĞRETİM DERGİSİ (E-AJI)
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.