Covid-19 salgınını dünyaya yayılmasının ardından gelen birçok kısıtlama ve tedbir yaşantımızda büyük değişikliklere yol açmıştır. Dünyanın genelinde kısıtlama ve tedbirler benzer olsa da hastalığın yayılımı farklı ülkelerde farklı gidişatlar seyretmiştir. Yapılan çalışmalarda bu farklılıkların kültürel boyutlar ile açıklanabildiği görülmüştür. Pandemi ile mücadele etmenin ilk adımı teması azaltmak olarak belirlenmiştir. Bu nedenle uçuşlar bir süreliğine askıya alınmıştır. Bu süreçte hava yolları hem iptal olan uçuşlar hakkında bilgi vermek hem de müşteri sadakatini sürdürmek için sosyal medya araçlarını aktif şekilde kullanmıştır. “Pandemi gidişatını etkileyen kültürel boyutların hava yolu iletişim stratejilerinde de kendine yer bulmakta mıdır?” sorusu çalışmanın problemini oluşturmaktadır. Gönderilerde Türkiye’nin kültürel boyutlarına uygun temalara yer verilip verilmediğini bulmak çalışmanın amacıdır. Yaşam tarzımızı açıklayan kültürel boyutlar aynı zamanda pazarlama çalışmalarında önemli bir rol oynadığı ve bilinçli veya bilinçsiz bir şekilde şirketler tarafından müşteri ile iletişimde bu boyutlara uygun iletişim kurulduğu öngörülmektedir. Bu kavramlar ekseninde Pegasus Hava Yolu şirketinin, en çok kullanılan sosyal medya araçlarından biri olan Instagram hesabından 27 Mart- 13 Haziran 2020 tarih aralığında paylaşılan 33 fotoğraftan Covid-19 kısıtlamaları hakkında olan 23 tanesi içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Çalışmada Kültürel Boyutlar Kuramı’nın Bireysellik Erillik ve Belirsizlikten Kaçınma boyutları ele alınmıştır. Gönderilerde tespit edilen boyutlar ile Türkiye ulusal boyutları arasında pozitif ilişki tespit edilmiştir. İnstagram gönderilerinde kültürel boyutları ifade eden temaların bulunması ve bu boyutların toplumsal boyutlarla eşdeğerlik göstermesi, kültürel boyutların hava yollarının sosyal medya iletişim stratejilerinde kendine yer bulduğunu göstermiştir.
Many restrictions and measures that followed the spread of the Covid-19 epidemic to the world have led to great changes in our lives. Although restrictions and measures are similar throughout the world, the spread of the disease has followed different trends in different countries. Studies have shown that these differences can be explained by cultural dimensions. The first step to fight the pandemic has been determined to reduce contact. The way to reduce contact is to prevent human mobility. Therefore, flights have been suspended for a while. In this process, airlines actively used social media tools to inform their passengers about canceled flights and to maintain customer loyalty. The assumption that the cultural dimensions affecting the course of the pandemic should also find a place in airline communication strategies has made the study necessary. The importance of developing a marketing communication strategy suitable for customer culture has been recognized in the field. It is predicted that the cultural dimensions that explain our lifestyle also play an important role in marketing studies and that companies consciously or unconsciously communicate with customers in accordance with these dimensions. In line with these concepts, the posts of Pegasus Airlines from the Instagram account, one of the most used social media tools, during the Covid-19 restrictions process will be analyzed by content analysis method. It will be researched whether themes suitable for Turkey's cultural dimensions are included in the posts. In the study, if it is seen that the Theory of Cultural Dimensions finds its place in the images that are the post form of Instagram, it will be understood that it will contribute to different fields such as marketing, visual culture and social media.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Şubat 2022 |
Gönderilme Tarihi | 23 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 13 Sayı: 48 |
0216 355 56 19 WhatsApp numarasıyla iletişime geçebilirsiniz.
Bu dergideki makaleler Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.