Yıl 2022,
, 292 - 312, 31.12.2022
Mustafa Öztürk
,
Saliye Ek
,
Özen Kocatüfenk Yıldız
,
Hasan Kuşçu
,
Derya Yörük
,
Hakan Yıldız
Kaynakça
- Aktekin D. B., Şimşek Y. & Kaplan B. (2011). Renklerin Duygular Üzerine Etkisi. Maltepe Tıp Dergisi, 3 (1), 31-33.
- Alves, A.L., de Giuli, M.R., Zitkus, E., & Paschoarelli, L.C. (2022), Color influence on the use satisfaction of kitchen utensils: An ergonomic and perceptual study. International Journal of Industrial Ergonomics, 90, https://doi.org/10.1016/j.ergon.2022.103314.
- Ateş, Ö.K. (2020). Resimde Gölgenin Kullanımı ve Burhan Doğançay’ın Yapıtlarında Gölge. Sanat ve Tasarım Dergisi, (26), 497-515.
- Ayaydın, A. (2011). Çocuk Gelişiminde Bir Oyun Olarak Sanat ve Resim, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (37), 303-316.
- Batchelor, K. E. (2017). Around the World in 80 Picture Books: Teaching Ancient Civilizations through Text Sets, Middle School Journal, 48 (1), 13-26, doi: 10.1080/00940771.2017.1243922.
- Bayırlı, A., Orkun, MA. & Bayırlı, S. (2019). Öğrenme Stilleri Modellerinin İncelenmesi, Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 3 (1), 71-83.
- Bektaş, H. (2019), Zafere Yürüyüş: 30 Ağustos. Altın Kitaplar Yayınları, İstanbul.
- Canel, A.N. (2011). Çocuklar Neden Resim Çizer, Sanat ve İnsan Dergisi, 3, 1-6.
- Çelebi, M. (2019). Bir İtalyan Gazetecinin Kaleminden İzmir’in İşgali, Çağdaş Türkiye Tarihi Araştırmaları Dergisi, 19 (Özel Sayı: İzmir’in İşgali), 131-154.
- Chang, B., & Xu, R. (2019). Effects of Colors on Cognition and Emotions in Learning. Technology, Instruction, Cognition and Learning, 11 (4), 287-302.
- Demirdurak, B. (2022), 30 Ağustos 1922. Gita Yayınları, İstanbul.
- Dilci, T. (2017), Çocuk Resimlerini Okuyabilmek, 2. Baskı, Eğitim Yayınevi, Konya.
- Dokumacı, M. (2020). Renklerin İnsan Yaşamındaki Etkileri ve Renklerin Tarih Boyunca Yolculuğu. Takvim-i Vekayi, 8 (2), 120-131.
- Engirmen, M. (2014), 30 Ağustos En Büyük Zafer, 6. Baskı. Ankara: Engin Yayınevi.
- Giderer, B. (2017). Resim Sanatında Gölge. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6 (8), 73-92.
- Günay, D. (2008). Görsel Okuryazarlık Ve İmgenin Anlamlandırılması, Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Hakemli Dergisi, 1 (1), 1-29.
- Hosseini, S.F., & Ghabanchi, Z. (2022). What's in a Color? A neuropsycholinguistic study on the effect of colors on EEG brainwaves, immediate emotional responses, and English language vocabulary retention among Iranian young adults. Journal of Neurolinguistics, 63, https://doi.org/10.1016/j.jneuroling.2022.101083.
- Huchendorf, L. (2007). The effects of color on memory. UW-L Journal of Undergraduate Research, X, 1–4, https://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.590.8217&rep=rep1&type=pdf (Erişim Tarihi: 19.06.2022)
- Karataş, S. (2003). Öğretim Amaçlı Web Sayfası Tasarımında Renk Kullanımı. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23 (2), 139-148.
- Koca, E. ve Ko, F. (2008). Çalışan Kadınların Giysi Seçimleri Ve Renk Tercihleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (24) , 171-200.
- Korkmaz, A.V. (2007), Mustafa Kemal ve Ulusal Bağımsızlık Savaşı, Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi Basımevi.
- Kreiser, K. (2018). Atatürk (D. Zaptçıoğlu, Çev.). 4. Baskı. İstanbul: İletişim Yayınları.
- Larragueta, M. & Ceballos-Viro, I. (2018). What Kind of Book? Selecting Picture Books for Vocabulary Acquisition, Reading Teacher, 72 (1), 81-87, doi: 10.1002/trtr.1681.
- Miles, M.B. & Huberman, A.B. (1994). An Expanded Sourcebook Qualitative data analysis. Second Edition. Thousand Oaks. CA: Sage Publications, Inc.
- Oğuz, A. (2003). Afyon'da Yunan İşgali: Gazilerin Dilinden Kurtuluş Savaşı Ve Yunan Mezalimi, Milli Folklor Dergisi, 8 (58), 150-161.
- Özdemir, A. (2005). Tasarımda Renk Seçimini Etkileyen Kriterler. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (2), 391-401.
- Papazian, G. (2021). Coloring Feelings: Concept Books Making and Remaking Racialized Color Meanings. Children's Literature in Education, 52 (3), 357-377, doi: 10.1007/s10583-020-09423-8.
- Pastoureau, M. (2005), Mavi/Bir Rengin Tarihi (İ.M. Uysal, Çev). İstanbul: İmge Kitabevi.
- Pastoureau, M. (2016), Siyah: Bir Rengin Tarihi, (M. Tufan, Çev). İstanbul: Sel Yayıncılık.
- Resmi Gazete (2001), Bandrol Uygulamasina İlişkin Usul Ve Esaslar Hakkinda Yönetmelik, Resmi Gazete Tarihi: 08.11.2001, Sayısı: 24577, https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=5352&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5 (Erişim Tarihi: 25.10.2022)
- Roser, N., Martinez, M., & Fowler-Amato, M. (2011). The power of picturebooks: Resources that support language and learning in middle grade classrooms. Voices from the Middle, 19(1), 24–31, https://library.ncte.org/journals/vm/issues/v19-1/17173.
- Safran, M. & Aktaş, Ö. (2012). Savaş ve Tarih, Milli Eğitim Dergisi, (196), 246-257.
- Sarısaman, S. ve Üçüncü, U. (2016). Arşiv Belgelerine Göre Büyük Taarruz, Tarih Okulu Dergisi (TOD), (15); 269-310.
- Sayılır, B. (2014). 30 Ağustos Zafer Bayramı Kanunu, İlk Zafer Kutlaması ve Büyük Taarruz İle İlgili Bazı Bilgiler, Çanakkale Araştırmaları Türk Yıllığı, (16), 89-114.
- Sezer, A. (2020). Resim Sanatında Empresyonizmden Günümüze Mor Rengin Plastik Analizi . AKRA Kültür Sanat ve Edebiyat Dergisi, 8 (22), 221-239.
- Spence, I., Wong, P., Rusan, M., & Rastegar, N. (2006). How Color Enhances Visual Memory for Natural Scenes. Psychological Science, 17(1), 1–6. http://www.jstor.org/stable/40064341 (Erişim Tarihi: 22.08.2022)
- Tükelay, C. (2019). Prof. Dr. Ortaylı: Büyük Taarruz zaferi üstün bir kurmay savaşıdır, C. Tükelay (Ed.), Anadolu Ajansı. Erişim adresi: https://www.aa.com.tr/tr/turkiye/prof-dr-ortayli-buyuk-taarruz-zaferi-ustun-bir-kurmay-savasidir/1564611# (Erişim Tarihi: 22.07.2022).
- Tuncel, B. (2020), Atatürk ve 30 Ağustos Zaferinin İlk Kutlanışı. Türk Tarih Kurumu Yayınları.
- Tutumlu, R. (2019), Okul Öncesi Çocuklarda Renklerin Kullanımı Ve Uygulanması Üzerine Bir Çalışma (Yayınlanmış yüksek lisans tezi), Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Anabilim Dalı, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bilim Dalı, Konya.
- Ünal, Y. (2020). Soyut Resimlerde Renk Etkilerinin İncelenmesi (Yayınlanmış yüksek lisans tezi). Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Kütahya.
- Volkan, V. D. & Itzkowitz, N. (2020). Atatürk’ün Psikanalitik Biyografisi “Atatürk-Anatürk”. S. Yağcı (Ed.). 3. Baskı. Ankara: Pusula Yayınevi.
- Webster, M.A., & Kay, P. (2012). Color Categories and Color Appearance. Cognition, 122 (3), 375-392, doi: 10.1016/j.cognition.2011.11.008.
- Yellice, G. (2018). İzmir’de Megali İdea’nın Son Günleri: 30 Ağustos 1922’den 15 Eylül 1922’ye Yunan Basınında “Küçük Asya Felaketi, The Journal of Academic Social Science Studies, (70), 503-530.
- Yüceer, S. (2008). Büyük Taarruz Sonrasında Yaşanan Dış Gelişmeler Ve Türk İngiliz Savaşının Çıkmamasında Tarafların Rolü, U.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2 (15), 379-394.
- Yukay Y. M., Canel, N. , Mutlu, N. , Yılmaz, S. & Çap, E. (2015). Okul Öncesi Çağdaki Çocukların "İyi" ve " Kötü" Kavram Algılarının Resim Analizi Yöntemiyle İncelenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 13 (29) , 271-303.
- Yusufoğlu, K. (2011). Atatürk’ten Hatıralar-2: Askeri Deha. İstanbul: Yılmaz Basım Yayın ve Dağıtım.
Representing The Great Attack to Children in The Education Period with Pictures: A Storybook Analysis
Yıl 2022,
, 292 - 312, 31.12.2022
Mustafa Öztürk
,
Saliye Ek
,
Özen Kocatüfenk Yıldız
,
Hasan Kuşçu
,
Derya Yörük
,
Hakan Yıldız
Öz
In this study, it is aimed to determine how the Great Offensive, which is an important turning point in the history of Turkey, is conveyed by examining the pictures in a story book prepared for children in the education period. The pictures in the analyzed story book were selected from the qualitative research methods. In document review, an objective and systematic review of written, oral and other materials has been adopted. In the study, 11 pictures were examined in two different groups in terms of color and meaning, and the reliability of the analysis was calculated with the reliability formula of Miles and Huberman (1994). These are at the safe level of 87.87% and 84.84%, respectively. It was determined that 11 different colors were used in the 11 paintings examined and they were preferred for emphasis purposes in different distributions. The results obtained in the study reveal that pictures and colors can be presented to children with different arrangements and that the publishing processes of these contents can be improved.
Kaynakça
- Aktekin D. B., Şimşek Y. & Kaplan B. (2011). Renklerin Duygular Üzerine Etkisi. Maltepe Tıp Dergisi, 3 (1), 31-33.
- Alves, A.L., de Giuli, M.R., Zitkus, E., & Paschoarelli, L.C. (2022), Color influence on the use satisfaction of kitchen utensils: An ergonomic and perceptual study. International Journal of Industrial Ergonomics, 90, https://doi.org/10.1016/j.ergon.2022.103314.
- Ateş, Ö.K. (2020). Resimde Gölgenin Kullanımı ve Burhan Doğançay’ın Yapıtlarında Gölge. Sanat ve Tasarım Dergisi, (26), 497-515.
- Ayaydın, A. (2011). Çocuk Gelişiminde Bir Oyun Olarak Sanat ve Resim, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (37), 303-316.
- Batchelor, K. E. (2017). Around the World in 80 Picture Books: Teaching Ancient Civilizations through Text Sets, Middle School Journal, 48 (1), 13-26, doi: 10.1080/00940771.2017.1243922.
- Bayırlı, A., Orkun, MA. & Bayırlı, S. (2019). Öğrenme Stilleri Modellerinin İncelenmesi, Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 3 (1), 71-83.
- Bektaş, H. (2019), Zafere Yürüyüş: 30 Ağustos. Altın Kitaplar Yayınları, İstanbul.
- Canel, A.N. (2011). Çocuklar Neden Resim Çizer, Sanat ve İnsan Dergisi, 3, 1-6.
- Çelebi, M. (2019). Bir İtalyan Gazetecinin Kaleminden İzmir’in İşgali, Çağdaş Türkiye Tarihi Araştırmaları Dergisi, 19 (Özel Sayı: İzmir’in İşgali), 131-154.
- Chang, B., & Xu, R. (2019). Effects of Colors on Cognition and Emotions in Learning. Technology, Instruction, Cognition and Learning, 11 (4), 287-302.
- Demirdurak, B. (2022), 30 Ağustos 1922. Gita Yayınları, İstanbul.
- Dilci, T. (2017), Çocuk Resimlerini Okuyabilmek, 2. Baskı, Eğitim Yayınevi, Konya.
- Dokumacı, M. (2020). Renklerin İnsan Yaşamındaki Etkileri ve Renklerin Tarih Boyunca Yolculuğu. Takvim-i Vekayi, 8 (2), 120-131.
- Engirmen, M. (2014), 30 Ağustos En Büyük Zafer, 6. Baskı. Ankara: Engin Yayınevi.
- Giderer, B. (2017). Resim Sanatında Gölge. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6 (8), 73-92.
- Günay, D. (2008). Görsel Okuryazarlık Ve İmgenin Anlamlandırılması, Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Hakemli Dergisi, 1 (1), 1-29.
- Hosseini, S.F., & Ghabanchi, Z. (2022). What's in a Color? A neuropsycholinguistic study on the effect of colors on EEG brainwaves, immediate emotional responses, and English language vocabulary retention among Iranian young adults. Journal of Neurolinguistics, 63, https://doi.org/10.1016/j.jneuroling.2022.101083.
- Huchendorf, L. (2007). The effects of color on memory. UW-L Journal of Undergraduate Research, X, 1–4, https://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.590.8217&rep=rep1&type=pdf (Erişim Tarihi: 19.06.2022)
- Karataş, S. (2003). Öğretim Amaçlı Web Sayfası Tasarımında Renk Kullanımı. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23 (2), 139-148.
- Koca, E. ve Ko, F. (2008). Çalışan Kadınların Giysi Seçimleri Ve Renk Tercihleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (24) , 171-200.
- Korkmaz, A.V. (2007), Mustafa Kemal ve Ulusal Bağımsızlık Savaşı, Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi Basımevi.
- Kreiser, K. (2018). Atatürk (D. Zaptçıoğlu, Çev.). 4. Baskı. İstanbul: İletişim Yayınları.
- Larragueta, M. & Ceballos-Viro, I. (2018). What Kind of Book? Selecting Picture Books for Vocabulary Acquisition, Reading Teacher, 72 (1), 81-87, doi: 10.1002/trtr.1681.
- Miles, M.B. & Huberman, A.B. (1994). An Expanded Sourcebook Qualitative data analysis. Second Edition. Thousand Oaks. CA: Sage Publications, Inc.
- Oğuz, A. (2003). Afyon'da Yunan İşgali: Gazilerin Dilinden Kurtuluş Savaşı Ve Yunan Mezalimi, Milli Folklor Dergisi, 8 (58), 150-161.
- Özdemir, A. (2005). Tasarımda Renk Seçimini Etkileyen Kriterler. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (2), 391-401.
- Papazian, G. (2021). Coloring Feelings: Concept Books Making and Remaking Racialized Color Meanings. Children's Literature in Education, 52 (3), 357-377, doi: 10.1007/s10583-020-09423-8.
- Pastoureau, M. (2005), Mavi/Bir Rengin Tarihi (İ.M. Uysal, Çev). İstanbul: İmge Kitabevi.
- Pastoureau, M. (2016), Siyah: Bir Rengin Tarihi, (M. Tufan, Çev). İstanbul: Sel Yayıncılık.
- Resmi Gazete (2001), Bandrol Uygulamasina İlişkin Usul Ve Esaslar Hakkinda Yönetmelik, Resmi Gazete Tarihi: 08.11.2001, Sayısı: 24577, https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=5352&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5 (Erişim Tarihi: 25.10.2022)
- Roser, N., Martinez, M., & Fowler-Amato, M. (2011). The power of picturebooks: Resources that support language and learning in middle grade classrooms. Voices from the Middle, 19(1), 24–31, https://library.ncte.org/journals/vm/issues/v19-1/17173.
- Safran, M. & Aktaş, Ö. (2012). Savaş ve Tarih, Milli Eğitim Dergisi, (196), 246-257.
- Sarısaman, S. ve Üçüncü, U. (2016). Arşiv Belgelerine Göre Büyük Taarruz, Tarih Okulu Dergisi (TOD), (15); 269-310.
- Sayılır, B. (2014). 30 Ağustos Zafer Bayramı Kanunu, İlk Zafer Kutlaması ve Büyük Taarruz İle İlgili Bazı Bilgiler, Çanakkale Araştırmaları Türk Yıllığı, (16), 89-114.
- Sezer, A. (2020). Resim Sanatında Empresyonizmden Günümüze Mor Rengin Plastik Analizi . AKRA Kültür Sanat ve Edebiyat Dergisi, 8 (22), 221-239.
- Spence, I., Wong, P., Rusan, M., & Rastegar, N. (2006). How Color Enhances Visual Memory for Natural Scenes. Psychological Science, 17(1), 1–6. http://www.jstor.org/stable/40064341 (Erişim Tarihi: 22.08.2022)
- Tükelay, C. (2019). Prof. Dr. Ortaylı: Büyük Taarruz zaferi üstün bir kurmay savaşıdır, C. Tükelay (Ed.), Anadolu Ajansı. Erişim adresi: https://www.aa.com.tr/tr/turkiye/prof-dr-ortayli-buyuk-taarruz-zaferi-ustun-bir-kurmay-savasidir/1564611# (Erişim Tarihi: 22.07.2022).
- Tuncel, B. (2020), Atatürk ve 30 Ağustos Zaferinin İlk Kutlanışı. Türk Tarih Kurumu Yayınları.
- Tutumlu, R. (2019), Okul Öncesi Çocuklarda Renklerin Kullanımı Ve Uygulanması Üzerine Bir Çalışma (Yayınlanmış yüksek lisans tezi), Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Anabilim Dalı, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bilim Dalı, Konya.
- Ünal, Y. (2020). Soyut Resimlerde Renk Etkilerinin İncelenmesi (Yayınlanmış yüksek lisans tezi). Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Kütahya.
- Volkan, V. D. & Itzkowitz, N. (2020). Atatürk’ün Psikanalitik Biyografisi “Atatürk-Anatürk”. S. Yağcı (Ed.). 3. Baskı. Ankara: Pusula Yayınevi.
- Webster, M.A., & Kay, P. (2012). Color Categories and Color Appearance. Cognition, 122 (3), 375-392, doi: 10.1016/j.cognition.2011.11.008.
- Yellice, G. (2018). İzmir’de Megali İdea’nın Son Günleri: 30 Ağustos 1922’den 15 Eylül 1922’ye Yunan Basınında “Küçük Asya Felaketi, The Journal of Academic Social Science Studies, (70), 503-530.
- Yüceer, S. (2008). Büyük Taarruz Sonrasında Yaşanan Dış Gelişmeler Ve Türk İngiliz Savaşının Çıkmamasında Tarafların Rolü, U.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2 (15), 379-394.
- Yukay Y. M., Canel, N. , Mutlu, N. , Yılmaz, S. & Çap, E. (2015). Okul Öncesi Çağdaki Çocukların "İyi" ve " Kötü" Kavram Algılarının Resim Analizi Yöntemiyle İncelenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 13 (29) , 271-303.
- Yusufoğlu, K. (2011). Atatürk’ten Hatıralar-2: Askeri Deha. İstanbul: Yılmaz Basım Yayın ve Dağıtım.
Eğitim-Öğretim Dönemindeki Çocuklara Büyük Taarruzun Resimlerle Aktarılması: Bir Masal Kitabı İncelemesi
Yıl 2022,
, 292 - 312, 31.12.2022
Mustafa Öztürk
,
Saliye Ek
,
Özen Kocatüfenk Yıldız
,
Hasan Kuşçu
,
Derya Yörük
,
Hakan Yıldız
Öz
Bu çalışmada eğitim öğretim dönemindeki çocuklara yönelik hazırlanan bir masal kitabındaki resimler incelenerek Türkiye tarihinde önemli dönüm noktası niteliğindeki Büyük Taarruz’un nasıl aktarıldığının belirlenmesi amaçlanmıştır. İncelenen masal kitabındaki resimler adına nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi seçilmiştir. İçerik analizi yazılı, sözle ve diğer materyallere yönelik nesnel ve sistematik incelemeyi amaçlayan bilimsel yaklaşımdır. Araştırmada 11 resim renk ve anlam bakımından iki ayrı grupta incelenmiş, incelemenin güvenilirlik hesaplaması Miles ve Huberman (1994) güvenilirlik formülü ile hesaplanmıştır. Bunlar sırası ile % 85,60 ve % 87,87 düzeyinde güvenli seviyededir. İncelenen 11 resimde 11 ayrı renk kullanıldığı ve bunlarında farklı dağılımlarda vurgu amaçlı tercih edildiği belirlenmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlar, resim ve renklerin çocuklara farklı düzenlemeler ile sunulabileceği, bu içeriklerin yayın süreçlerinin geliştirilebileceğini ortaya koymaktadır.
Kaynakça
- Aktekin D. B., Şimşek Y. & Kaplan B. (2011). Renklerin Duygular Üzerine Etkisi. Maltepe Tıp Dergisi, 3 (1), 31-33.
- Alves, A.L., de Giuli, M.R., Zitkus, E., & Paschoarelli, L.C. (2022), Color influence on the use satisfaction of kitchen utensils: An ergonomic and perceptual study. International Journal of Industrial Ergonomics, 90, https://doi.org/10.1016/j.ergon.2022.103314.
- Ateş, Ö.K. (2020). Resimde Gölgenin Kullanımı ve Burhan Doğançay’ın Yapıtlarında Gölge. Sanat ve Tasarım Dergisi, (26), 497-515.
- Ayaydın, A. (2011). Çocuk Gelişiminde Bir Oyun Olarak Sanat ve Resim, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (37), 303-316.
- Batchelor, K. E. (2017). Around the World in 80 Picture Books: Teaching Ancient Civilizations through Text Sets, Middle School Journal, 48 (1), 13-26, doi: 10.1080/00940771.2017.1243922.
- Bayırlı, A., Orkun, MA. & Bayırlı, S. (2019). Öğrenme Stilleri Modellerinin İncelenmesi, Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 3 (1), 71-83.
- Bektaş, H. (2019), Zafere Yürüyüş: 30 Ağustos. Altın Kitaplar Yayınları, İstanbul.
- Canel, A.N. (2011). Çocuklar Neden Resim Çizer, Sanat ve İnsan Dergisi, 3, 1-6.
- Çelebi, M. (2019). Bir İtalyan Gazetecinin Kaleminden İzmir’in İşgali, Çağdaş Türkiye Tarihi Araştırmaları Dergisi, 19 (Özel Sayı: İzmir’in İşgali), 131-154.
- Chang, B., & Xu, R. (2019). Effects of Colors on Cognition and Emotions in Learning. Technology, Instruction, Cognition and Learning, 11 (4), 287-302.
- Demirdurak, B. (2022), 30 Ağustos 1922. Gita Yayınları, İstanbul.
- Dilci, T. (2017), Çocuk Resimlerini Okuyabilmek, 2. Baskı, Eğitim Yayınevi, Konya.
- Dokumacı, M. (2020). Renklerin İnsan Yaşamındaki Etkileri ve Renklerin Tarih Boyunca Yolculuğu. Takvim-i Vekayi, 8 (2), 120-131.
- Engirmen, M. (2014), 30 Ağustos En Büyük Zafer, 6. Baskı. Ankara: Engin Yayınevi.
- Giderer, B. (2017). Resim Sanatında Gölge. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6 (8), 73-92.
- Günay, D. (2008). Görsel Okuryazarlık Ve İmgenin Anlamlandırılması, Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Hakemli Dergisi, 1 (1), 1-29.
- Hosseini, S.F., & Ghabanchi, Z. (2022). What's in a Color? A neuropsycholinguistic study on the effect of colors on EEG brainwaves, immediate emotional responses, and English language vocabulary retention among Iranian young adults. Journal of Neurolinguistics, 63, https://doi.org/10.1016/j.jneuroling.2022.101083.
- Huchendorf, L. (2007). The effects of color on memory. UW-L Journal of Undergraduate Research, X, 1–4, https://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.590.8217&rep=rep1&type=pdf (Erişim Tarihi: 19.06.2022)
- Karataş, S. (2003). Öğretim Amaçlı Web Sayfası Tasarımında Renk Kullanımı. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23 (2), 139-148.
- Koca, E. ve Ko, F. (2008). Çalışan Kadınların Giysi Seçimleri Ve Renk Tercihleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (24) , 171-200.
- Korkmaz, A.V. (2007), Mustafa Kemal ve Ulusal Bağımsızlık Savaşı, Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi Basımevi.
- Kreiser, K. (2018). Atatürk (D. Zaptçıoğlu, Çev.). 4. Baskı. İstanbul: İletişim Yayınları.
- Larragueta, M. & Ceballos-Viro, I. (2018). What Kind of Book? Selecting Picture Books for Vocabulary Acquisition, Reading Teacher, 72 (1), 81-87, doi: 10.1002/trtr.1681.
- Miles, M.B. & Huberman, A.B. (1994). An Expanded Sourcebook Qualitative data analysis. Second Edition. Thousand Oaks. CA: Sage Publications, Inc.
- Oğuz, A. (2003). Afyon'da Yunan İşgali: Gazilerin Dilinden Kurtuluş Savaşı Ve Yunan Mezalimi, Milli Folklor Dergisi, 8 (58), 150-161.
- Özdemir, A. (2005). Tasarımda Renk Seçimini Etkileyen Kriterler. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (2), 391-401.
- Papazian, G. (2021). Coloring Feelings: Concept Books Making and Remaking Racialized Color Meanings. Children's Literature in Education, 52 (3), 357-377, doi: 10.1007/s10583-020-09423-8.
- Pastoureau, M. (2005), Mavi/Bir Rengin Tarihi (İ.M. Uysal, Çev). İstanbul: İmge Kitabevi.
- Pastoureau, M. (2016), Siyah: Bir Rengin Tarihi, (M. Tufan, Çev). İstanbul: Sel Yayıncılık.
- Resmi Gazete (2001), Bandrol Uygulamasina İlişkin Usul Ve Esaslar Hakkinda Yönetmelik, Resmi Gazete Tarihi: 08.11.2001, Sayısı: 24577, https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=5352&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5 (Erişim Tarihi: 25.10.2022)
- Roser, N., Martinez, M., & Fowler-Amato, M. (2011). The power of picturebooks: Resources that support language and learning in middle grade classrooms. Voices from the Middle, 19(1), 24–31, https://library.ncte.org/journals/vm/issues/v19-1/17173.
- Safran, M. & Aktaş, Ö. (2012). Savaş ve Tarih, Milli Eğitim Dergisi, (196), 246-257.
- Sarısaman, S. ve Üçüncü, U. (2016). Arşiv Belgelerine Göre Büyük Taarruz, Tarih Okulu Dergisi (TOD), (15); 269-310.
- Sayılır, B. (2014). 30 Ağustos Zafer Bayramı Kanunu, İlk Zafer Kutlaması ve Büyük Taarruz İle İlgili Bazı Bilgiler, Çanakkale Araştırmaları Türk Yıllığı, (16), 89-114.
- Sezer, A. (2020). Resim Sanatında Empresyonizmden Günümüze Mor Rengin Plastik Analizi . AKRA Kültür Sanat ve Edebiyat Dergisi, 8 (22), 221-239.
- Spence, I., Wong, P., Rusan, M., & Rastegar, N. (2006). How Color Enhances Visual Memory for Natural Scenes. Psychological Science, 17(1), 1–6. http://www.jstor.org/stable/40064341 (Erişim Tarihi: 22.08.2022)
- Tükelay, C. (2019). Prof. Dr. Ortaylı: Büyük Taarruz zaferi üstün bir kurmay savaşıdır, C. Tükelay (Ed.), Anadolu Ajansı. Erişim adresi: https://www.aa.com.tr/tr/turkiye/prof-dr-ortayli-buyuk-taarruz-zaferi-ustun-bir-kurmay-savasidir/1564611# (Erişim Tarihi: 22.07.2022).
- Tuncel, B. (2020), Atatürk ve 30 Ağustos Zaferinin İlk Kutlanışı. Türk Tarih Kurumu Yayınları.
- Tutumlu, R. (2019), Okul Öncesi Çocuklarda Renklerin Kullanımı Ve Uygulanması Üzerine Bir Çalışma (Yayınlanmış yüksek lisans tezi), Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Anabilim Dalı, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bilim Dalı, Konya.
- Ünal, Y. (2020). Soyut Resimlerde Renk Etkilerinin İncelenmesi (Yayınlanmış yüksek lisans tezi). Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Kütahya.
- Volkan, V. D. & Itzkowitz, N. (2020). Atatürk’ün Psikanalitik Biyografisi “Atatürk-Anatürk”. S. Yağcı (Ed.). 3. Baskı. Ankara: Pusula Yayınevi.
- Webster, M.A., & Kay, P. (2012). Color Categories and Color Appearance. Cognition, 122 (3), 375-392, doi: 10.1016/j.cognition.2011.11.008.
- Yellice, G. (2018). İzmir’de Megali İdea’nın Son Günleri: 30 Ağustos 1922’den 15 Eylül 1922’ye Yunan Basınında “Küçük Asya Felaketi, The Journal of Academic Social Science Studies, (70), 503-530.
- Yüceer, S. (2008). Büyük Taarruz Sonrasında Yaşanan Dış Gelişmeler Ve Türk İngiliz Savaşının Çıkmamasında Tarafların Rolü, U.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2 (15), 379-394.
- Yukay Y. M., Canel, N. , Mutlu, N. , Yılmaz, S. & Çap, E. (2015). Okul Öncesi Çağdaki Çocukların "İyi" ve " Kötü" Kavram Algılarının Resim Analizi Yöntemiyle İncelenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 13 (29) , 271-303.
- Yusufoğlu, K. (2011). Atatürk’ten Hatıralar-2: Askeri Deha. İstanbul: Yılmaz Basım Yayın ve Dağıtım.