Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

CIVIL-MILITARY RELATIONS IN THE BALKANS: THE DETERMINANTS OF DEMOCRATIC TRANSFORMATION

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 10, 31 - 43, 30.12.2018

Öz

Demokratik sistemlerde ordu üzerinde sabit bir sivil denetim kurmak rejimin devamlılığı açısından zorunludur. Bu yüzden, özellikle Soğuk Savaş sonrası süreçte, yeni ortaya çıkan sivil-asker sorunlarına çözüm üretebilmek için ilgili çalışmaların sayısında önemli bir artış gözlenmiştir. Bu çalışmaların asıl odak noktası da, Balkanlar dahil olmak üzere, eski Komünist ülkelerdir. Zaten ordunun sivil denetime tabi olması, Balkan ülkelerinin demokrasiye geçiş sürecinde de en fazla tartışılan konuların başında gelmektedir. Bu konu demokratikleşme başlığı altında tartışılan diğer önemli siyasal meselelerle de doğrudan bağlantılıdır.  Zira sivil-asker ilişkileri, Yugoslavya İç Savaşı, NATO etkisi ve Avrupa Birliği üyeliği gibi güncel konularla iç içe geçmiştir. Dolayısıyla, makalenin amacı bu sayılan konular ve sivil-asker ilişkileri arasındaki çok boyutlu ilişkileri incelemektir. Bu inceleme sırasında konuyla bağlantılı olan teorik yaklaşımlardan da doğal olarak yararlanılacaktır.

Kaynakça

  • BibliographyBanac, I. (1988). With Stalin against Tito, Cornell University Press.Barany, Z. (Oct., 1997). Democratic Consolidation and the Military: The East European Experience, Comparative Politics, Vol. 30, No. 1, 21-43, City University of New York.Bellamy, D. A. J. & Edmonds, T. (2005). ‘Civil-Military Relations in Croatia: Politicisation and Politics of Reform’, European Security, 14: 1, 71-93.Cottey, A., Edmunds, T., Forster, A. (March 2005). ‘Civil-Military in Postcommunist Europe: Assessing the Transition’, European Security, Vol. 14, No. 1, 1-16.Cottey, A., Edmunds, T. and Forster, A. (October 2002). ‘The Second Generation Problematic: Rethinking Democracy and Civil-Military Relations’, Armed Forces & Society, Vol. 29, No. 1: 31-56.Çelik, N. (January 2012). ‘The Evolution of Civil-Military Relations and Democratisation in the Balkans’, Journal of Regional Security, Vol. 7, No. 1.Dudley, D. (2016). ‘Civil-Military Relations in: Bosnia and Herzegovina: State Legitimacy and Defense Institutions’, Armed Forces & Society, Vol. 42 (1) 119-144.Edmunds, T. (Summer 2003). ‘A Turning in Yugoslavia’s Civil-Military Relations’, Defence Studies, Vol. 3, No: 108-113.Edmunds, T. (2005). ‘Civil-Military Relations in Serbia-Montenegro: An Army in Search of a State’, European Security, 14: 115-135.Feaver, P. D. (2003). Armed Servants: Agency, Oversight, and Civil-Military Relations, Harvard University Press.Feaver, P. D. (Winter 1996). ‘The Civil-Military Problematic: Huntington, Janowitz, and the Question of Civilian Control’, Armed Forces & Society, Vol. 23, No. 2: 149-178.Herd, G. P. and Tracy T. (2006). ‘Democratic Civil-Military Relations in Bosnia and Herzegovina: A New Paradigm for Protectorates?’, Armed Forces & Society, 32 (4): 549-565.Hubble, J. (May 1, 1997). Contemporary Civil-Military Relations in Romania: From World War II to the Revolution of 1989. Huntington, S. (1957). The Soldier and the State: The Theory and Politics of Civil-Military Relations, Harvard University Press.The New York Times Archive. (1990). “Evolution in Europe; Romanian Miners Invade Bucharest”, https://www.nytimes.com/1990/06/15/world/evolution-in-europe-romanian-miners-invade-bucharest.html, (accessed: 1990)
  • Janowitz, M. (1960). The Professional Soldier, New York, London: Collier-Macmillan.Jelusic, L. (July 2007). ‘The Historical Basis for Civil-Military Relations in Slovenia’, Contributions to Conflict Management, Peace Economics and Development, 4: 287-291.Johnson, M. M. (1995). ‘Civil-Military Relations and Military Reform in Bulgaria’, European Security, 4, (3): 488-518.Karabelias, G. (1998). Civil-Military Relations: A Comparative Analysis of the Role of the Military in the Political Transformation of Post-War Turkey and Greece: 1980-1995.Koonings, K. and Kruijit D. (2002). Political Armies: The Military and Nation Building in the Age of Democracy, Zed Books.Malesic, M., Jelusic, L. J. (2005). ‘Towards Civilian Supremacy: Civil-Military Relations in Slovenia, In: Fluri P.H., Gustenau G.E., Pantev P.I., Felberbauer E.M., Labarre F. (eds) The Evolution of Civil-Military Relations in South East Europe. Physica-Verlag HD.Nelson, D. N. (2002). ‘Armies, Security, and Democracy in Southeastern Europe’, Armed Forces & Society, 28, (3): 427-454. Nielsen, S. C. (March 2012). ‘American Civil-Military Relations Today: The Continuing Relevance of Samuel Huntington’s The Soldier and the State’, International Affairs, 88, No. 2.Pantev, P. (2001). ‘Civil-Military Relations in South-East Europe: A Survey of the National Perspectives and of the Adaptation Process to the Partnership for Peace Srandarts’, Partnership for Peace Consortium of Defense Academies and Security Studies Institutes Working Group on Crisis Manafement in South-East Europe, National Defense Academy Vienna.North Atlantic Treaty Organization. (2017). “Relations with Serbia’, North Atlantic Treaty Organization”, https://www.nato.int/cps/en/natolive/topics_50100.htm, (accessed: 11 Dec 2017)Schiff, R. L. (April 2012). ‘Concordance Theory, Targeted Partnership, and Counterinsurgency Strategy’, Armed Forces & Society, Vol. 38, No. 2.Vankovska, B. (2006). ‘The Impact of Conflict and Corruption on Macedonia’s Civil-Military Relations’ In: Democratic Control of Armed Forces in Europe, Geneve Centre.Whitehead, Y. G. (1 May 2001). Lieutenant Colonel, Civil-Military Relations During Coalition Operations in the Balkans, Course Number 9999-Independent Research, National Defense University, National War College.

BALKANLARDA SİVİL-ASKER İLİŞKİLERİ: DEMOKRATİK DÖNÜŞÜMÜN BELİRLEYİCİLERİ

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 10, 31 - 43, 30.12.2018

Öz

Demokratik sistemlerde ordu üzerinde sabit bir sivil denetim kurmak
rejimin devamlılığı açısından zorunludur. Bu yüzden, özellikle Soğuk Savaş
sonrası süreçte, yeni ortaya çıkan sivil-asker sorunlarına çözüm üretebilmek için
ilgili çalışmaların sayısında önemli bir artış gözlenmiştir. Bu çalışmaların asıl
odak noktası da, Balkanlar dahil olmak üzere, eski Komünist ülkelerdir. Zaten
ordunun sivil denetime tabi olması, Balkan ülkelerinin demokrasiye geçiş
sürecinde de en fazla tartışılan konuların başında gelmektedir. Bu konu
demokratikleşme başlığı altında tartışılan diğer önemli siyasal meselelerle de
doğrudan bağlantılıdır.  Zira sivil-asker
ilişkileri, Yugoslavya İç Savaşı, NATO etkisi ve Avrupa Birliği üyeliği gibi
güncel konularla iç içe geçmiştir. 
Dolayısıyla, makalenin amacı bu sayılan konular ve sivil-asker
ilişkileri arasındaki çok boyutlu ilişkileri incelemektir. Bu inceleme
sırasında konuyla bağlantılı olan teorik yaklaşımlardan da doğal olarak yararlanılacaktır
.

Kaynakça

  • BibliographyBanac, I. (1988). With Stalin against Tito, Cornell University Press.Barany, Z. (Oct., 1997). Democratic Consolidation and the Military: The East European Experience, Comparative Politics, Vol. 30, No. 1, 21-43, City University of New York.Bellamy, D. A. J. & Edmonds, T. (2005). ‘Civil-Military Relations in Croatia: Politicisation and Politics of Reform’, European Security, 14: 1, 71-93.Cottey, A., Edmunds, T., Forster, A. (March 2005). ‘Civil-Military in Postcommunist Europe: Assessing the Transition’, European Security, Vol. 14, No. 1, 1-16.Cottey, A., Edmunds, T. and Forster, A. (October 2002). ‘The Second Generation Problematic: Rethinking Democracy and Civil-Military Relations’, Armed Forces & Society, Vol. 29, No. 1: 31-56.Çelik, N. (January 2012). ‘The Evolution of Civil-Military Relations and Democratisation in the Balkans’, Journal of Regional Security, Vol. 7, No. 1.Dudley, D. (2016). ‘Civil-Military Relations in: Bosnia and Herzegovina: State Legitimacy and Defense Institutions’, Armed Forces & Society, Vol. 42 (1) 119-144.Edmunds, T. (Summer 2003). ‘A Turning in Yugoslavia’s Civil-Military Relations’, Defence Studies, Vol. 3, No: 108-113.Edmunds, T. (2005). ‘Civil-Military Relations in Serbia-Montenegro: An Army in Search of a State’, European Security, 14: 115-135.Feaver, P. D. (2003). Armed Servants: Agency, Oversight, and Civil-Military Relations, Harvard University Press.Feaver, P. D. (Winter 1996). ‘The Civil-Military Problematic: Huntington, Janowitz, and the Question of Civilian Control’, Armed Forces & Society, Vol. 23, No. 2: 149-178.Herd, G. P. and Tracy T. (2006). ‘Democratic Civil-Military Relations in Bosnia and Herzegovina: A New Paradigm for Protectorates?’, Armed Forces & Society, 32 (4): 549-565.Hubble, J. (May 1, 1997). Contemporary Civil-Military Relations in Romania: From World War II to the Revolution of 1989. Huntington, S. (1957). The Soldier and the State: The Theory and Politics of Civil-Military Relations, Harvard University Press.The New York Times Archive. (1990). “Evolution in Europe; Romanian Miners Invade Bucharest”, https://www.nytimes.com/1990/06/15/world/evolution-in-europe-romanian-miners-invade-bucharest.html, (accessed: 1990)
  • Janowitz, M. (1960). The Professional Soldier, New York, London: Collier-Macmillan.Jelusic, L. (July 2007). ‘The Historical Basis for Civil-Military Relations in Slovenia’, Contributions to Conflict Management, Peace Economics and Development, 4: 287-291.Johnson, M. M. (1995). ‘Civil-Military Relations and Military Reform in Bulgaria’, European Security, 4, (3): 488-518.Karabelias, G. (1998). Civil-Military Relations: A Comparative Analysis of the Role of the Military in the Political Transformation of Post-War Turkey and Greece: 1980-1995.Koonings, K. and Kruijit D. (2002). Political Armies: The Military and Nation Building in the Age of Democracy, Zed Books.Malesic, M., Jelusic, L. J. (2005). ‘Towards Civilian Supremacy: Civil-Military Relations in Slovenia, In: Fluri P.H., Gustenau G.E., Pantev P.I., Felberbauer E.M., Labarre F. (eds) The Evolution of Civil-Military Relations in South East Europe. Physica-Verlag HD.Nelson, D. N. (2002). ‘Armies, Security, and Democracy in Southeastern Europe’, Armed Forces & Society, 28, (3): 427-454. Nielsen, S. C. (March 2012). ‘American Civil-Military Relations Today: The Continuing Relevance of Samuel Huntington’s The Soldier and the State’, International Affairs, 88, No. 2.Pantev, P. (2001). ‘Civil-Military Relations in South-East Europe: A Survey of the National Perspectives and of the Adaptation Process to the Partnership for Peace Srandarts’, Partnership for Peace Consortium of Defense Academies and Security Studies Institutes Working Group on Crisis Manafement in South-East Europe, National Defense Academy Vienna.North Atlantic Treaty Organization. (2017). “Relations with Serbia’, North Atlantic Treaty Organization”, https://www.nato.int/cps/en/natolive/topics_50100.htm, (accessed: 11 Dec 2017)Schiff, R. L. (April 2012). ‘Concordance Theory, Targeted Partnership, and Counterinsurgency Strategy’, Armed Forces & Society, Vol. 38, No. 2.Vankovska, B. (2006). ‘The Impact of Conflict and Corruption on Macedonia’s Civil-Military Relations’ In: Democratic Control of Armed Forces in Europe, Geneve Centre.Whitehead, Y. G. (1 May 2001). Lieutenant Colonel, Civil-Military Relations During Coalition Operations in the Balkans, Course Number 9999-Independent Research, National Defense University, National War College.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Tüm Sayı
Yazarlar

Hakkı Göker Önen

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 5 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Önen, H. G. (2018). CIVIL-MILITARY RELATIONS IN THE BALKANS: THE DETERMINANTS OF DEMOCRATIC TRANSFORMATION. Akademik Hassasiyetler, 5(10), 31-43.
AMA Önen HG. CIVIL-MILITARY RELATIONS IN THE BALKANS: THE DETERMINANTS OF DEMOCRATIC TRANSFORMATION. Akademik Hassasiyetler. Aralık 2018;5(10):31-43.
Chicago Önen, Hakkı Göker. “CIVIL-MILITARY RELATIONS IN THE BALKANS: THE DETERMINANTS OF DEMOCRATIC TRANSFORMATION”. Akademik Hassasiyetler 5, sy. 10 (Aralık 2018): 31-43.
EndNote Önen HG (01 Aralık 2018) CIVIL-MILITARY RELATIONS IN THE BALKANS: THE DETERMINANTS OF DEMOCRATIC TRANSFORMATION. Akademik Hassasiyetler 5 10 31–43.
IEEE H. G. Önen, “CIVIL-MILITARY RELATIONS IN THE BALKANS: THE DETERMINANTS OF DEMOCRATIC TRANSFORMATION”, Akademik Hassasiyetler, c. 5, sy. 10, ss. 31–43, 2018.
ISNAD Önen, Hakkı Göker. “CIVIL-MILITARY RELATIONS IN THE BALKANS: THE DETERMINANTS OF DEMOCRATIC TRANSFORMATION”. Akademik Hassasiyetler 5/10 (Aralık 2018), 31-43.
JAMA Önen HG. CIVIL-MILITARY RELATIONS IN THE BALKANS: THE DETERMINANTS OF DEMOCRATIC TRANSFORMATION. Akademik Hassasiyetler. 2018;5:31–43.
MLA Önen, Hakkı Göker. “CIVIL-MILITARY RELATIONS IN THE BALKANS: THE DETERMINANTS OF DEMOCRATIC TRANSFORMATION”. Akademik Hassasiyetler, c. 5, sy. 10, 2018, ss. 31-43.
Vancouver Önen HG. CIVIL-MILITARY RELATIONS IN THE BALKANS: THE DETERMINANTS OF DEMOCRATIC TRANSFORMATION. Akademik Hassasiyetler. 2018;5(10):31-43.

MAKALE DEĞERLENDİRME SÜRECİ

Yazar tarafından gönderilen bir makale, gönderim tarihinden itibaren 10 gün içinde dergi sekreteri tarafından makalenin, telif sözleşmesinin ve benzerlik raporunun (Turnitin programı) eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden incelenir. İstenilen bu dosyalar eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilmiş ise makale; ikinci aşamada derginin yayın çizgisine uygun olup olmadığı yönünden değerlendirilir. Bu süreçte makale yayın çizgisine uygun değilse yazara iade edilir. Makale yayın çizgisine uygun ise şablona uygun bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden değerlendirilir. Şayet makale şablona uyarlanıp gönderilmemiş ise değerlendirme sürecine alınmaz. Bu süreçte yazarın derginin belirlediği şartlara uygun bir şekilde sisteme makale yüklemesi beklenir. Makale şablona uygun bir şekilde hazırlanıp gönderilmiş ise son aşamada makale derginin yayın ilkeleri, yazım kuralları, öz, abstract, extented abstract, kaynakça gösterimi vb. yönlerden incelenir. Bu ayrıntılarda makalede bir sorun varsa yazarın bu hususları tamamlaması istenir ve verilen süre içerisinde eksiksiz bir şekilde yeniden makaleyi göndermesi istenir.
Tüm bu aşamaları geçen makale, editör tarafından bilimsel yeterliliğinin denetlenmesi amacıyla ikinci 7 günlük süre içerisinde çalışmaya uygun iki hakeme değerlendirmeleri için gönderilir. Hakemlerin değerlendirme süreleri 15 gündür. Bu süre zarfında hakemlik görevini tamamlamayan bir hakem olursa ilgili hakeme değerlendirmeyi tamamlaması için 7 günlük ek süre verilebilir. Bu süre zarfında hakem görevini yerine getirmezse yerine yeni bir hakem ataması yapılır. En az iki hakemden gelen raporlar olumlu ise makale yayın aşamasına alınır. Hakem raporlarından birisi olumlu diğeri olumsuz ise makale üçüncü bir hakeme gönderilir. Üçüncü hakem raporu da olumsuz ise makale ret edilir. Üçüncü hakemin değerlendirmesi olumlu ise makaleyle ilgili hakem raporları dergi alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından incelenir. Makalenin yayınlanmasıyla ilgili nihai karar alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından verilir. Hakem raporlarının yetersiz ve tatmin etmekten uzak olması veya İngilizce editör tarafından abstract ve extented abstract’ın yetersiz görülmesi hallerinde de yine makaleyle ilgili son karar Editörler Kurulu tarafından verilir. Tüm bu aşamalardan geçen bir makale en yakın sayıya yayınlanmak üzere eklenir. İlgili sayıda yer kalmaması halinde makalenin yayımı bir sonraki sayıya kaydırılır. Bu durumda ve tüm değerlendirme sürecinde yazar isterse makalesini geri çekme hakkına sahiptir. Ancak bu durumu dergiye bildirmesi gerekir. Makale gönderim tarihinden makalenin yayına kabul tarihine kadar tüm bu işlemler için ortalama 3 aylık bir süre öngörülmektedir.