The aim of the
study is to examine the relations of European Union with its Eastern Neighbors from
the perspective of the European Neighborhood Policy launched in 2004. The main
goal of the European Neighborhood Policy is to contribute to the democratic
transformation and economic development of neighboring countries by providing
stability. European Union started the Eastern Partnership initiative in 2009 in
order to ensure effective function and to improve the cooperation with its
Eastern neighbors. This intiative can be considered as a milestone in terms of
economic and political cooperation between the partners. In this study,
Belarus, Ukraine, Moldova, Georgia, Armenia and Azerbaijan, which take part in
the Eastern Partnership initiative, were analyzed according to their income
levels. Besides, situation analyzes of these countries were made in terms of governance
quality issued by the World Bank and economic freedom index that determines the
extent to which liberal economic elements are applied in the countries. When
the relations formed within the framework of the European Neighborhood Policy
were evaluated;it was concluded that European Union established intense
economic relations with Moldova, Ukraine and Georgia had a beter position in
terms of both economic freedom and governance quality compared to other
countries.
European Neighborhood Policy Eastern Partnership Free Trade Agreement Economic Freedom
Bu
çalışmanın amacı, 2004 yılında uygulamaya konulan Avrupa Komşuluk Politikası
kapsamında Avrupa Birliği’nin Doğu Komşuları ile olan ilişkilerini incelemektir.
Avrupa Komşuluk Politikası’nın ana amacı; çevre ülkelerde istikrarın sağlanması
ile demokratik dönüşüme ve ekonomik kalkınmaya katkı sağlamaktır. Avrupa
Birliği, politikaya işlevlik kazandırmak ve Doğu komşularıyla işbirliğini
geliştirmek amacıyla 2009 yılında Doğu Ortaklığı girişimini oluşturmuştur. Bu
girişim, ortaklar arasındaki ekonomik ve siyasi işbirliğini derinleştirmesi
açısından dönüm noktası olmuştur. Çalışmada Doğu Ortaklığı girişiminde yer alan
Beyaz Rusya, Ukrayna, Moldova, Gürcistan, Ermenistan ve Azerbaycan ülkeleri
gelir seviyelerine göre kategorize edilerek incelenmiştir. Ayrıca, bu ülkelerin,
liberal ekonomik unsurların ülkelerde ne ölçüde uygulandığını tespit eden
ekonomik özgürlük endeksi ile Dünya Bankası tarafından yayınlanan yönetişim kalitesi
açısından durum analizleri yapılmıştır. Avrupa Komşuluk Politikası çerçevesinde
şekillenen ilişkiler değerlendirildiğinde; Avrupa Birliği’nin Moldova, Ukrayna
ve Gürcistan ile yoğun ekonomik ilişkiler kurduğu, diğer ülkelerle
kıyaslandığında Gürcistan’ın hem ekonomik özgürlük hem de yönetişim kalitesi
açısından daha iyi bir konumda olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Avrupa Komşuluk Politikası Doğu Ortaklığı Serbest Ticaret Anlaşması Ekonomik Özgürlük
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Mayıs 2019 |
Gönderilme Tarihi | 26 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 11 |
MAKALE DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Yazar tarafından gönderilen bir makale, gönderim tarihinden itibaren 10 gün içinde dergi sekreteri tarafından makalenin, telif sözleşmesinin ve benzerlik raporunun (Turnitin programı) eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden incelenir. İstenilen bu dosyalar eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilmiş ise makale; ikinci aşamada derginin yayın çizgisine uygun olup olmadığı yönünden değerlendirilir. Bu süreçte makale yayın çizgisine uygun değilse yazara iade edilir. Makale yayın çizgisine uygun ise şablona uygun bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden değerlendirilir. Şayet makale şablona uyarlanıp gönderilmemiş ise değerlendirme sürecine alınmaz. Bu süreçte yazarın derginin belirlediği şartlara uygun bir şekilde sisteme makale yüklemesi beklenir. Makale şablona uygun bir şekilde hazırlanıp gönderilmiş ise son aşamada makale derginin yayın ilkeleri, yazım kuralları, öz, abstract, extented abstract, kaynakça gösterimi vb. yönlerden incelenir. Bu ayrıntılarda makalede bir sorun varsa yazarın bu hususları tamamlaması istenir ve verilen süre içerisinde eksiksiz bir şekilde yeniden makaleyi göndermesi istenir.
Tüm bu aşamaları geçen makale, editör tarafından bilimsel yeterliliğinin denetlenmesi amacıyla ikinci 7 günlük süre içerisinde çalışmaya uygun iki hakeme değerlendirmeleri için gönderilir. Hakemlerin değerlendirme süreleri 15 gündür. Bu süre zarfında hakemlik görevini tamamlamayan bir hakem olursa ilgili hakeme değerlendirmeyi tamamlaması için 7 günlük ek süre verilebilir. Bu süre zarfında hakem görevini yerine getirmezse yerine yeni bir hakem ataması yapılır. En az iki hakemden gelen raporlar olumlu ise makale yayın aşamasına alınır. Hakem raporlarından birisi olumlu diğeri olumsuz ise makale üçüncü bir hakeme gönderilir. Üçüncü hakem raporu da olumsuz ise makale ret edilir. Üçüncü hakemin değerlendirmesi olumlu ise makaleyle ilgili hakem raporları dergi alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından incelenir. Makalenin yayınlanmasıyla ilgili nihai karar alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından verilir. Hakem raporlarının yetersiz ve tatmin etmekten uzak olması veya İngilizce editör tarafından abstract ve extented abstract’ın yetersiz görülmesi hallerinde de yine makaleyle ilgili son karar Editörler Kurulu tarafından verilir. Tüm bu aşamalardan geçen bir makale en yakın sayıya yayınlanmak üzere eklenir. İlgili sayıda yer kalmaması halinde makalenin yayımı bir sonraki sayıya kaydırılır. Bu durumda ve tüm değerlendirme sürecinde yazar isterse makalesini geri çekme hakkına sahiptir. Ancak bu durumu dergiye bildirmesi gerekir. Makale gönderim tarihinden makalenin yayına kabul tarihine kadar tüm bu işlemler için ortalama 3 aylık bir süre öngörülmektedir.