Research on corporate social responsibility (CSR) has started to increase and attract attention in recent years. When the studies on corporate social responsibility in the literature are examined, it has been determined that research is mostly composed of the effects of customer behavior, organizational performance and organizational commitment. Studies that measure the effects of corporate social responsibility perception of employees have been determined to focus on organizational commitment. In this study, it is aimed to determine the effects of corporate social responsibility perception of ship agency employees on the job satisfaction and turnover intention. More than 85 percent of goods are transported by maritime transportation. Thus, it can be said that maritime transportation is the backbone of international trade. It is determined that this issue has not been investigated in the maritime transportation sector which is a service sector that carries out its operations in a labor intensive and competitive environment. The survey was applied to the employees of the companies that provide ship agency services in Turkey. As a result of the study, it was found out that the perception of corporate social responsibility had a positive effect on employees’ job satisfaction but had a negative effect on turnover intention.
Kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) ile ilgili araştırmalar son yıllarda artmaya ve dikkat çekmeye başlamıştır. Yazında kurumsal sosyal sorumluluk ile ilgili çalışmalar incelendiğinde çoğunlukla müşteri davranışı, örgüt performansı ve örgütsel bağlılık üzerine etkileri ile ilgili araştırmalar yapıldığı belirlenmiştir. Çalışanların kurumsal sosyal sorumluluk algısının etkilerini ölçen araştırmaların ise örgütsel bağlılık üzerine yoğunlaştığı tespit edilmiştir. Bu çalışmada denizcilik işletmelerinden biri olan gemi acentelerinde çalışanların kurumsal sosyal sorumluluk algısının iş tatmini ve işten ayrılma niyeti üzerine etkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Dünyadaki malların yüzde 85’inden fazlasının deniz yolu ile taşındığı bilinmektedir. Bu sebeple denizyolu taşımacılığı uluslararası ticaretin can damarını oluşturmaktadır. Emek yoğun ve rekabetçi bir çevrede operasyonlarını yürüten ve bir hizmet sektörü olan denizyolu taşımacılığı sektöründe bu konunun araştırılmadığı belirlenmiştir. Araştırma Türkiye’de gemi acenteliği hizmeti veren işletmelerin çalışanlarına anket yöntemiyle uygulanmıştır. Çalışma sonucunda kurumsal sosyal sorumluluk algısının çalışanların iş tatmini üzerinde pozitif yönlü bir etkisinin olduğu ancak işten ayrılma niyeti üzerinde negatif bir etkisinin olduğu saptanmıştır.
Denizcilik işletmeleri kurumsal sosyal sorumluluk iş memnuniyeti işten ayrılma niyeti
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Tüm Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2020 |
Gönderilme Tarihi | 19 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 13 |
MAKALE DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Yazar tarafından gönderilen bir makale, gönderim tarihinden itibaren 10 gün içinde dergi sekreteri tarafından makalenin, telif sözleşmesinin ve benzerlik raporunun (Turnitin programı) eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden incelenir. İstenilen bu dosyalar eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilmiş ise makale; ikinci aşamada derginin yayın çizgisine uygun olup olmadığı yönünden değerlendirilir. Bu süreçte makale yayın çizgisine uygun değilse yazara iade edilir. Makale yayın çizgisine uygun ise şablona uygun bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden değerlendirilir. Şayet makale şablona uyarlanıp gönderilmemiş ise değerlendirme sürecine alınmaz. Bu süreçte yazarın derginin belirlediği şartlara uygun bir şekilde sisteme makale yüklemesi beklenir. Makale şablona uygun bir şekilde hazırlanıp gönderilmiş ise son aşamada makale derginin yayın ilkeleri, yazım kuralları, öz, abstract, extented abstract, kaynakça gösterimi vb. yönlerden incelenir. Bu ayrıntılarda makalede bir sorun varsa yazarın bu hususları tamamlaması istenir ve verilen süre içerisinde eksiksiz bir şekilde yeniden makaleyi göndermesi istenir.
Tüm bu aşamaları geçen makale, editör tarafından bilimsel yeterliliğinin denetlenmesi amacıyla ikinci 7 günlük süre içerisinde çalışmaya uygun iki hakeme değerlendirmeleri için gönderilir. Hakemlerin değerlendirme süreleri 15 gündür. Bu süre zarfında hakemlik görevini tamamlamayan bir hakem olursa ilgili hakeme değerlendirmeyi tamamlaması için 7 günlük ek süre verilebilir. Bu süre zarfında hakem görevini yerine getirmezse yerine yeni bir hakem ataması yapılır. En az iki hakemden gelen raporlar olumlu ise makale yayın aşamasına alınır. Hakem raporlarından birisi olumlu diğeri olumsuz ise makale üçüncü bir hakeme gönderilir. Üçüncü hakem raporu da olumsuz ise makale ret edilir. Üçüncü hakemin değerlendirmesi olumlu ise makaleyle ilgili hakem raporları dergi alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından incelenir. Makalenin yayınlanmasıyla ilgili nihai karar alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından verilir. Hakem raporlarının yetersiz ve tatmin etmekten uzak olması veya İngilizce editör tarafından abstract ve extented abstract’ın yetersiz görülmesi hallerinde de yine makaleyle ilgili son karar Editörler Kurulu tarafından verilir. Tüm bu aşamalardan geçen bir makale en yakın sayıya yayınlanmak üzere eklenir. İlgili sayıda yer kalmaması halinde makalenin yayımı bir sonraki sayıya kaydırılır. Bu durumda ve tüm değerlendirme sürecinde yazar isterse makalesini geri çekme hakkına sahiptir. Ancak bu durumu dergiye bildirmesi gerekir. Makale gönderim tarihinden makalenin yayına kabul tarihine kadar tüm bu işlemler için ortalama 3 aylık bir süre öngörülmektedir.