The new type of coronavirus (Covid-19) pandemic that emerged in Wuhan, Hubei, China in December 2019 has exceptionally affected world economy recently. Today, economy consists of a complex network/system consisting of many parts such as workers, firms, suppliers, consumers, banks and financial intermediaries. In this system, everyone is someone else's employee, customer, tenant, supplier. A sudden interruption in this ongoing process, even if it is individually rational, can trigger a socially catastrophic events. The interruption due to Covid-19 epidemic expresses such a situation. As a matter of fact, this virus has affected countries in economic, political, social and many other ways. Therefore, it is necessary for countries to take measures and develop policies against this virus. Although the policies may cover many areas including economy, politics and social; economic policies play a more significant role. In this context, this study focuses on the changes in macroeconomic indicators of selected country's economy and Turkey's economy before and after the pandemic, Covid-19's impacts on these economies and applications of fiscal and monetary policies against these impacts. Consequently, it can be said that both Turkey and other selected countries used more fiscal policies rather than monetary policies in order to eliminate the negative effects of the epidemic.
Çin’in Hubei eyaletindeki Wuhan şehrinde Aralık 2019’da ortaya çıkan yeni tip koronavirüs (Covid-19) salgını ülke ekonomilerini son dönemde eşine az rastlanır bir biçimde etkilemiştir. Günümüz ekonomileri; işçiler, firmalar, tedarikçiler, tüketiciler, bankalar ve finansal aracılar gibi birçok parçadan oluşan karmaşık bir ağdır/sistemdir. Bu sistemde herkes bir başkasının çalışanı, müşterisi, kiracısı, tedarikçisidir. Süregelen bu işleyişte ani bir kesinti, bireysel olarak rasyonel olsa bile toplumsal anlamda felaketle sonuçlanacak olaylar zincirini tetikleyebilir. İşte, Covid-19 salgını nedeniyle gerçekleşen kesinti böyle bir durumu ifade etmektedir. Nitekim bu virüs ülkeleri ekonomik, siyasal, sosyal ve daha birçok yönden etkilemiştir. Dolayısıyla ülkelerin bu virüse karşı önlemler alması ve politikalar geliştirmesi gerekliliği doğmuştur. Bu politikalar ekonomik, siyasi, sosyal olmak üzere birçok alanı kapsasa da bunlar arasında en çok önem verilenler ekonomi politikaları olmuştur. Bu bağlamda, çalışmada seçilmiş ülke ekonomileri ve Türkiye ekonomisindeki salgın öncesi ve sonrası makroekonomik göstergelerdeki değişimler, Covid-19’un bu ekonomiler üzerindeki etkileri ve bu etkilere karşı alınan önlemler kapsamında gerçekleştirilen maliye ve para politikalarının neler olduğu üzerinde durulmaktadır. Sonuç olarak Türkiye ve diğer seçilmiş ülkelerin salgının olumsuz etkilerini ortadan kaldırma noktasında para politikalarından ziyade maliye politikalarından daha fazla yararlandıkları söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Tüm Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 6 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 17 |
MAKALE DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Yazar tarafından gönderilen bir makale, gönderim tarihinden itibaren 10 gün içinde dergi sekreteri tarafından makalenin, telif sözleşmesinin ve benzerlik raporunun (Turnitin programı) eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden incelenir. İstenilen bu dosyalar eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilmiş ise makale; ikinci aşamada derginin yayın çizgisine uygun olup olmadığı yönünden değerlendirilir. Bu süreçte makale yayın çizgisine uygun değilse yazara iade edilir. Makale yayın çizgisine uygun ise şablona uygun bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden değerlendirilir. Şayet makale şablona uyarlanıp gönderilmemiş ise değerlendirme sürecine alınmaz. Bu süreçte yazarın derginin belirlediği şartlara uygun bir şekilde sisteme makale yüklemesi beklenir. Makale şablona uygun bir şekilde hazırlanıp gönderilmiş ise son aşamada makale derginin yayın ilkeleri, yazım kuralları, öz, abstract, extented abstract, kaynakça gösterimi vb. yönlerden incelenir. Bu ayrıntılarda makalede bir sorun varsa yazarın bu hususları tamamlaması istenir ve verilen süre içerisinde eksiksiz bir şekilde yeniden makaleyi göndermesi istenir.
Tüm bu aşamaları geçen makale, editör tarafından bilimsel yeterliliğinin denetlenmesi amacıyla ikinci 7 günlük süre içerisinde çalışmaya uygun iki hakeme değerlendirmeleri için gönderilir. Hakemlerin değerlendirme süreleri 15 gündür. Bu süre zarfında hakemlik görevini tamamlamayan bir hakem olursa ilgili hakeme değerlendirmeyi tamamlaması için 7 günlük ek süre verilebilir. Bu süre zarfında hakem görevini yerine getirmezse yerine yeni bir hakem ataması yapılır. En az iki hakemden gelen raporlar olumlu ise makale yayın aşamasına alınır. Hakem raporlarından birisi olumlu diğeri olumsuz ise makale üçüncü bir hakeme gönderilir. Üçüncü hakem raporu da olumsuz ise makale ret edilir. Üçüncü hakemin değerlendirmesi olumlu ise makaleyle ilgili hakem raporları dergi alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından incelenir. Makalenin yayınlanmasıyla ilgili nihai karar alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından verilir. Hakem raporlarının yetersiz ve tatmin etmekten uzak olması veya İngilizce editör tarafından abstract ve extented abstract’ın yetersiz görülmesi hallerinde de yine makaleyle ilgili son karar Editörler Kurulu tarafından verilir. Tüm bu aşamalardan geçen bir makale en yakın sayıya yayınlanmak üzere eklenir. İlgili sayıda yer kalmaması halinde makalenin yayımı bir sonraki sayıya kaydırılır. Bu durumda ve tüm değerlendirme sürecinde yazar isterse makalesini geri çekme hakkına sahiptir. Ancak bu durumu dergiye bildirmesi gerekir. Makale gönderim tarihinden makalenin yayına kabul tarihine kadar tüm bu işlemler için ortalama 3 aylık bir süre öngörülmektedir.