Brand hate refers to a phenomenon in which consumers develop negative emotions and relationships towards brands. Given the empowerment of consumers on social media, the construct has increasingly attracted the attention of marketing scholars and practitioners. The objective of this paper is to explore how consumer generated content in social media platforms enable the development of brand hate. On February 6th, 2023, a devastating earthquake affected 10 provinces in Turkey leading to the death of more than 50000 citizens. While several institutions immediately started taking measures to help those in need, some brands remained silent on social media. This silence initiated consumers’ social media protest. Data was collected from the official social media accounts of two global brands, Starbucks and Netflix, and data was analyzed using sentiment analysis. The research findings advance current research on brand hate in several ways: the phenomenon is explored in the intersection of several antecedents, employing an emotional and relationship perspective, collecting data from a collectivistic culture, and using new data collection and analysis methods.
brand hate brands brand emotions brand relationships social media
Marka nefreti, tüketicilerin markalara karşı olumsuz duygular ve ilişkiler geliştirdiği bir olguyu ifade eder. Tüketicilerin sosyal medyada yetkilendirilmesi göz önüne alındığında, konu, pazarlama akademisyenlerinin ve uygulayıcılarının dikkatini giderek daha fazla çekmektedir. Bu makalenin amacı, sosyal medya platformlarında tüketici tarafından oluşturulan içeriğin marka nefretinin gelişimini nasıl sağladığını keşfetmektir. 6 Şubat 2023’te Türkiye'de 10 ili etkileyen yıkıcı bir deprem, 50.000’den fazla vatandaşın ölümüne yol açtı. Birçok kurum ihtiyaç sahiplerine yardım için hemen önlem almaya başlarken, bazı markalar sessiz kaldı. Bu sessizlik tüketicilerin sosyal medya protestosunu başlattı. Veriler, iki küresel marka olan Starbucks ve Netflix’in resmi sosyal medya hesaplarından toplanmış ve veriler duygu analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma bulguları, marka nefreti üzerine mevcut araştırmaları çeşitli şekillerde ilerletiyor: kavram, birkaç öncülün kesiştiği noktada, duygusal ve ilişkisel bir bakış açısıyla, kolektivist bir kültürden veri toplanarak ve yeni veri toplama ve analiz yöntemleri kullanılarak açıklanmıştır.
marka nefreti markalar marka duyguları marka ilişkileri sosyal medya
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Ağustos 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2023 |
Gönderilme Tarihi | 14 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: 22 |
MAKALE DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Yazar tarafından gönderilen bir makale, gönderim tarihinden itibaren 10 gün içinde dergi sekreteri tarafından makalenin, telif sözleşmesinin ve benzerlik raporunun (Turnitin programı) eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden incelenir. İstenilen bu dosyalar eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilmiş ise makale; ikinci aşamada derginin yayın çizgisine uygun olup olmadığı yönünden değerlendirilir. Bu süreçte makale yayın çizgisine uygun değilse yazara iade edilir. Makale yayın çizgisine uygun ise şablona uygun bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden değerlendirilir. Şayet makale şablona uyarlanıp gönderilmemiş ise değerlendirme sürecine alınmaz. Bu süreçte yazarın derginin belirlediği şartlara uygun bir şekilde sisteme makale yüklemesi beklenir. Makale şablona uygun bir şekilde hazırlanıp gönderilmiş ise son aşamada makale derginin yayın ilkeleri, yazım kuralları, öz, abstract, extented abstract, kaynakça gösterimi vb. yönlerden incelenir. Bu ayrıntılarda makalede bir sorun varsa yazarın bu hususları tamamlaması istenir ve verilen süre içerisinde eksiksiz bir şekilde yeniden makaleyi göndermesi istenir.
Tüm bu aşamaları geçen makale, editör tarafından bilimsel yeterliliğinin denetlenmesi amacıyla ikinci 7 günlük süre içerisinde çalışmaya uygun iki hakeme değerlendirmeleri için gönderilir. Hakemlerin değerlendirme süreleri 15 gündür. Bu süre zarfında hakemlik görevini tamamlamayan bir hakem olursa ilgili hakeme değerlendirmeyi tamamlaması için 7 günlük ek süre verilebilir. Bu süre zarfında hakem görevini yerine getirmezse yerine yeni bir hakem ataması yapılır. En az iki hakemden gelen raporlar olumlu ise makale yayın aşamasına alınır. Hakem raporlarından birisi olumlu diğeri olumsuz ise makale üçüncü bir hakeme gönderilir. Üçüncü hakem raporu da olumsuz ise makale ret edilir. Üçüncü hakemin değerlendirmesi olumlu ise makaleyle ilgili hakem raporları dergi alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından incelenir. Makalenin yayınlanmasıyla ilgili nihai karar alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından verilir. Hakem raporlarının yetersiz ve tatmin etmekten uzak olması veya İngilizce editör tarafından abstract ve extented abstract’ın yetersiz görülmesi hallerinde de yine makaleyle ilgili son karar Editörler Kurulu tarafından verilir. Tüm bu aşamalardan geçen bir makale en yakın sayıya yayınlanmak üzere eklenir. İlgili sayıda yer kalmaması halinde makalenin yayımı bir sonraki sayıya kaydırılır. Bu durumda ve tüm değerlendirme sürecinde yazar isterse makalesini geri çekme hakkına sahiptir. Ancak bu durumu dergiye bildirmesi gerekir. Makale gönderim tarihinden makalenin yayına kabul tarihine kadar tüm bu işlemler için ortalama 3 aylık bir süre öngörülmektedir.