Notebook computer usage is daily increasing. Tendency of the user preferences in the long term is considerably important for the companies which produce products for the notebook computer market. The survey was taken by 1068 people who named the notebook computer brand they are currently using and the brand they used before. To calculate the future market shares of the companies, Markov chain analysis which takes the current and the previous, not any other which was used before the previous one, notebook computer brand choices of the participants into consideration is used. Steady-state vector which is to be found at the end of the Markov chains analysis corresponds to the future market shares of the companies.
Günümüzde taşınabilir bilgisayar kullanımı hızla artmaktadır. Buna paralel olarak kullanıcıların taşınabilir bilgisayar markası tercihleri de önem kazanmaktadır. Bu çalışmada, taşınabilir bilgisayar markaları tercihlerinin analizi için 1068 kişiye anket düzenlenmiştir. Ankete katılan kişilere şu anda kullandıkları ve eğer varsa geçmişte kullanmış oldukları taşınabilir bilgisayar markaları sorulmuştur. Taşınabilir bilgisayar markası tercihleri analizi için Markov Zincirlerinin temeli olan geçiş olasılıkları matrisi ve uzun dönem denge vektörlerinin hesaplanmasına yönelik olarak bir çalışma gerçekleştirilmiştir. Markov geçiş olasılıkları matrisleri herhangi bir taşınabilir bilgisayar markasından diğer taşınabilir bilgisayar markalarına geçiş sayıları dikkate alınarak oluşturulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Ağustos 2014 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Akademik İncelemeler Dergisi (AID) bilginin paylaşımı için Açık Erişim Politikasına uymaktadır.