Bu çalışmanın amacı, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni adaylarının günümüzün en önemli teknolojilerinden olan bilgisayar kullanım seviyelerini ortaya koymak ve çeşitli kriterlere göre farklılıkların olup olmadığının araştırılmasıdır.Araştırmada veriler, araştırmacı tarafından Beden Eğitimi ve Spor bölümüne uyarlanarak “Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Öğrencilerinin Bilgisayar Kullanma Yeterlilikleri” anketi aracılığı ile toplanmıştır. Araştırmanın örneklemini 2005-2006 öğretim yılında Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Bölümünde okuyan toplam 160 öğrenci oluşturmuştur.Araştırmanın verileri SPSS 10.0 istatistiksel paket program kullanılmış olup sınıf değişkeni için ANOVA, diğer tüm değişkenler için t-testi, ortalama standart sapma gibi istatistik teknikler kullanılmıştır.Yapılan analizler sonucunda Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Öğrencilerinin bilgisayar kullanma yeterlilikleri incelenmiş olup evinde bilgisayarı olan ve okullarında bilgisayar laboratuarlarından yararlanan öğrencilerin birçok bilgisayar programının menülerini p < 0,05 düzeyinde anlamlı olarak fazla kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonuçlarına dayalı olarak bilgisayarın Beden Eğitimi ve Spor derslerinde etkili olarak kullanılmasına yönelik öneriler sunulmuştur.
Teknoloji Bilgisayar Bilgisayar Kullanımı Spor Beden Eğitimi
The aim of this study is to determine how often physical education and sports department students use computers and related software for educational purposes. Based on the findings of the research, suggestions towards effective use of computers in physical education classes are made. Datas in research adapted by researcher to the Physical Education and Sport Department and applied as a questionnaire “The Computer Using Sufficiency Of Physical Education And Sports Department Students”. Research applied total 160 university students who are studying at the Sakarya University Faculty of Education Physical Education and Sport Department 2005-2006 education year. For the datas of research SPSS 10.0 statistical programme has been used; for the class variable ANOVA for the other variables t-test applied. Physical Education and Sport Department’s Students’ computer using sufficiency have been observed; the students who have the computer at home and use the computer laboratory use lots of computer programme menus excessively meaningful at the p<0,005 levels. Based on the results of the research at the Physical Education and Sport lessons some suggestions about computer using sufficiency have been offered.
Technology Computer Computer Application Sport Physical Education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Ağustos 2014 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Akademik İncelemeler Dergisi (AID) bilginin paylaşımı için Açık Erişim Politikasına uymaktadır.