BibTex RIS Kaynak Göster

Dağıtım Kanallarında Satıcı İşletmelerin Performansının Değerlendirilmesi

Yıl 2006, Cilt: 1 Sayı: 2, 129 - 154, 08.09.2014

Öz

Bu makalenin amacı, dağıtım kanalları içerisinde yer alan üretici firma bayilerinin performanslarını değerlendirmeye yönelik bir ölçek geliştirmektir. Ayrıca bu makale, bayi performansı üzerine karşılıklı bağımlılığın büyüklüğü, güven ve özgün yatırımların birlikte ve ayrı ayrı etkilerini incelemektedir. Makalenin teorik bölümünde ortaya atılan hipotezler, Türkiye’de faaliyet gösteren 166 adet lastik bayisinden toplanan verilerle test edilmektedir. Bayilerden toplanan veriler, güven, karşılıklı bağımlılığın büyüklüğü ve üretici özgün yatırımlarının bayi performansı üzerine güçlü etkilerinin olduğunu göstermektedir. Elde edilen bulguların yorumlanması ve sonuçların tartışılması ile makale sona ermektedir.

Yıl 2006, Cilt: 1 Sayı: 2, 129 - 154, 08.09.2014

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Murat Mutlu

Cengiz Yılmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 8 Eylül 2014
Gönderilme Tarihi 8 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Mutlu, M., & Yılmaz, C. (2014). Dağıtım Kanallarında Satıcı İşletmelerin Performansının Değerlendirilmesi. Akademik İncelemeler Dergisi, 1(2), 129-154.

Creative Commons Lisansı

Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Akademik İncelemeler Dergisi (AID) bilginin paylaşımı için Açık Erişim Politikasına uymaktadır.