Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’DE DİJİTAL DERGİ YAYINCILIĞI:2015-2019

Yıl 2021, Sayı: 12, 88 - 100, 28.04.2021

Öz

Enformasyon çağıyla birlikte teknoloji; reklam, sanat, sağlık ve eğitim gibi pek çok alanda bireyin gündelik yaşamının bir parçası haline gelmiştir. Özellikle artan teknolojik olanaklar, son yıllarda basılı medyayı da etkilemektedir. Basılı medya, tarihsel süreç içerisinde birçok değişim geçirmiş ve günümüzdeki halini almıştır. İlk zamanlarda papirüs kağıtlarına basılarak çoğaltılan dergiler, baskı teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte seri üretime geçmiş, bu sayede dergiler daha erişilebilir olmuştur. Baskı teknolojilerindeki her gelişmeyi, dergicilik sektörü yakından takip etmiştir. Geleneksel bir mecra olarak basılı dergilerin, sadece yayın ve satış ağının bulunduğu bölgelerde erişilebilir olması, geniş kitlelerce erişimi güçleştirmektedir. Basılı dergilerin özellikleri göz önüne alındığında, dijital dergiye geçiş sürecinin neden kaçınılmaz olduğu kolaylıkla anlaşılabilir. İnternet yayınlarının geniş kitlelerce mekandan ve zamandan bağımsız olarak kolaylıkla erişilebilir olması, akıllı mobil cihazların kullanım oranının artması, dijital dergiciliğin önünü hızla açmıştır. Dijital ortama taşınan dergilerin gelişim süreci, teknoloji geliştiği sürece devam edecektir. Dijital dergiciliğin, basılı dergi sektörü için bir alternatif oluşturabileceği, basılı dergi sektöründe yer alan maliyet, dağıtım, baskı hataları gibi sorunların üstesinden gelineceği yönünde tartışmalar son yıllarda sıklıkla yapılmaktadır. Bu çalışma kapsamında, TÜİK raporları incelenerek, dergilerin basım sayıları ve bu dergilerin tirajları üzerine bir araştırma yapılmış; bu veriler ışığında Türkiye’de dergi sektörü incelemeye alınmış; dijital dergiler avantaj ve dezavantajlarıyla incelenerek alternatif çözüm önerileri sunulmuştur.

Kaynakça

  • Acartürk, C., Çağıltay, K. (2006). İnsan Bilgisayar Etkileşimi ve Odtü’de Yürütülen Çalışmalar. https://ab.org.tr/ab06/bildiri/59.pdf
  • Boczkowski, P. J. (2004). Digitizing the news: İnnovation in online newspapers. MIT Press.
  • Gordon, J. (2011). The case for advertising in Interactive Digital Magazines. Nxtbook Media and VIVmag. https://www.nxtbook.com/nxtbooks/NXTbook/joshgordonsurvey/index.php
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Belgin İpek 0000-0002-2220-7956

Pelin Öztürk Göçmen 0000-0003-2301-9831

Yayımlanma Tarihi 28 Nisan 2021
Kabul Tarihi 30 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA İpek, B., & Öztürk Göçmen, P. (2021). TÜRKİYE’DE DİJİTAL DERGİ YAYINCILIĞI:2015-2019. Akademik Sanat(12), 88-100.
AMA İpek B, Öztürk Göçmen P. TÜRKİYE’DE DİJİTAL DERGİ YAYINCILIĞI:2015-2019. Akademik Sanat. Nisan 2021;(12):88-100.
Chicago İpek, Belgin, ve Pelin Öztürk Göçmen. “TÜRKİYE’DE DİJİTAL DERGİ YAYINCILIĞI:2015-2019”. Akademik Sanat, sy. 12 (Nisan 2021): 88-100.
EndNote İpek B, Öztürk Göçmen P (01 Nisan 2021) TÜRKİYE’DE DİJİTAL DERGİ YAYINCILIĞI:2015-2019. Akademik Sanat 12 88–100.
IEEE B. İpek ve P. Öztürk Göçmen, “TÜRKİYE’DE DİJİTAL DERGİ YAYINCILIĞI:2015-2019”, Akademik Sanat, sy. 12, ss. 88–100, Nisan 2021.
ISNAD İpek, Belgin - Öztürk Göçmen, Pelin. “TÜRKİYE’DE DİJİTAL DERGİ YAYINCILIĞI:2015-2019”. Akademik Sanat 12 (Nisan 2021), 88-100.
JAMA İpek B, Öztürk Göçmen P. TÜRKİYE’DE DİJİTAL DERGİ YAYINCILIĞI:2015-2019. Akademik Sanat. 2021;:88–100.
MLA İpek, Belgin ve Pelin Öztürk Göçmen. “TÜRKİYE’DE DİJİTAL DERGİ YAYINCILIĞI:2015-2019”. Akademik Sanat, sy. 12, 2021, ss. 88-100.
Vancouver İpek B, Öztürk Göçmen P. TÜRKİYE’DE DİJİTAL DERGİ YAYINCILIĞI:2015-2019. Akademik Sanat. 2021(12):88-100.

 16548   16583   16545   22170   22223