MEKAN TASARIMINDA COVID-19 ETKİSİ: UYGULAMA PROJESİ DERSİ ÖZELİNDE BİR İNCELEME
Yıl 2023,
Sayı: 19, 90 - 100, 31.08.2023
Gamze Demirci
,
Burçin Cem Arabacıoğlu
Öz
COVİD-19 salgını nedeniyle yaşanan uzaktan eğitim zorunluluğu, öğrencilerin çalışma mekanlarını evlerine dahil etmelerine neden olmuştur. Bu durum, hem öğrencilerin kendi çalışma mekanlarını oluşturma arayışına girmelerine hem de bu çalışma kapsamında incelenen ders özelinde geliştirmeleri gereken projeleri için uygun bir çalışma mekanının projede konumlandırılmasıyla ilgili sorgulamalara neden olmuştur. Bu bağlamda bu çalışma; Küresel salgın sırasında ve sonrasında araştırmaya konu olan ders kapsamında taranarak çalışma mekanlarının hangi mekanlarda tanımlandığı örneklemesi üzerinde değerlendirilmiştir. Öğrenci çalışmaları bir tarama stratejisi ile belirlenen çalışma mekanları üzerinden değerlendirildikten sonra, bir yenilik olarak evden çalışma mekanlarının küresel salgın sürecine ve sonrasına adaptasyonu aranmıştır. Elde edilen sonuçlar ise; Salgının hayatlar üzerindeki etkisini benimseme ve bu etkinin yayılma süreçlerini açıklamak için eğitsel bağlamda gerçek kullanımı açıklamaya odaklanan karşılaştırmalar ile ilerlemiştir. Bu çalışmanın öncülüğünde, teorik modellerin ötesine geçerek pratik uygulamalara odaklanmayı gerektiren ve eğitim alanındaki gerçek kullanım durumlarını anlamak için saha çalışmalarının yapılmasına imkan sağlayan çalışmalara ulaşılabilir.
Kaynakça
- Adiyanto, J. (2017). Real Problem Based Learning in Architectural Design Studio, In International Conference on Architectural Education in Asia" Re-charting the Knowledge of Architecture.
- Budak, F., & Korkmaz, Ş. (2020). COVID-19 Pandemi Sürecine Yönelik Genel Bir Değerlendirme: Türkiye Örneği, Sosyal Araştırmalar ve Yönetim Dergisi, (1), 62-79.
- Dewey, J., Akıllı, S., Can, G., ve Kaplan, G. (2013). Deneyim ve eğitim (3. Baskı). Ankara: Odtü Yayıncılık.
Dreamson, N. (2020). Online design education: Meta‐Connective pedagogy. International Journal of Art & Design Education, 39(3), 483-497.
- Fitoz, I. (2015). Interior design education programs during historical periods. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 174, 4122-4129.
- King, W. R. ve He, J. (2005). Understanding the role and methods of meta-analysis in IS research. Communications of th eAssociation for Information Systems, 16, 665-686.
- Knoll, M. (1997). The project method: Its vocational education origin and international development.
Shenoy, V., Mahendra, S., & Vijay, N. (2020). COVID 19 lockdown technology adaption, teaching, learning, students engagement and faculty experience. Mukt Shabd Journal, 9(4), 698-702.
- Url 1: https://msgsu.edu.tr/universite/kurum-tarihi/, Erişim Tarihi: 11.04.2023.
- Url 2: https://www.osym.gov.tr/TR,23885/2022-yuksekogretim-kurumlari-sinavi-yks-yuksekogretim-programlari-ve-kontenjanlari-kilavuzu.html, Erişim Tarihi: 11.04.2023.
- Wilson, B. G. (1997). Thoughts on Constructivism and Instructional Design. In C. Dills & A. J. Romiszowski (Eds.), Instructional Development Paradigms (pp. 397-414). Englewood Cliffs, NJ: Educational Technology Publications.
COVID-19 Impact on Space Design: A Study within the Scope of an Application Project Course
Yıl 2023,
Sayı: 19, 90 - 100, 31.08.2023
Gamze Demirci
,
Burçin Cem Arabacıoğlu
Öz
The necessity of remote education due to the COVID-19 pandemic has led students to incorporate their study spaces into their homes. This situation has prompted students to seek ways to create their own study spaces and question the placement of suitable study environments for the projects they need to develop within the scope of their courses. In this context, this study evaluates the sample of study spaces defined in the course under investigation during the global pandemic and its aftermath. After evaluating student work based on the identified study spaces using a scanning strategy, the adaptation of home study spaces to the global pandemic process and beyond is explored as an innovation. The results obtained progress through comparisons that focus on embracing the impact of the pandemic on individuals' lives and explaining the dissemination processes of this impact within an educational context. Building on the foundation of this study, it is possible to reach studies that go beyond theoretical models and focus on practical applications, enabling fieldwork to understand real-world usage scenarios in the field of education.
Kaynakça
- Adiyanto, J. (2017). Real Problem Based Learning in Architectural Design Studio, In International Conference on Architectural Education in Asia" Re-charting the Knowledge of Architecture.
- Budak, F., & Korkmaz, Ş. (2020). COVID-19 Pandemi Sürecine Yönelik Genel Bir Değerlendirme: Türkiye Örneği, Sosyal Araştırmalar ve Yönetim Dergisi, (1), 62-79.
- Dewey, J., Akıllı, S., Can, G., ve Kaplan, G. (2013). Deneyim ve eğitim (3. Baskı). Ankara: Odtü Yayıncılık.
Dreamson, N. (2020). Online design education: Meta‐Connective pedagogy. International Journal of Art & Design Education, 39(3), 483-497.
- Fitoz, I. (2015). Interior design education programs during historical periods. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 174, 4122-4129.
- King, W. R. ve He, J. (2005). Understanding the role and methods of meta-analysis in IS research. Communications of th eAssociation for Information Systems, 16, 665-686.
- Knoll, M. (1997). The project method: Its vocational education origin and international development.
Shenoy, V., Mahendra, S., & Vijay, N. (2020). COVID 19 lockdown technology adaption, teaching, learning, students engagement and faculty experience. Mukt Shabd Journal, 9(4), 698-702.
- Url 1: https://msgsu.edu.tr/universite/kurum-tarihi/, Erişim Tarihi: 11.04.2023.
- Url 2: https://www.osym.gov.tr/TR,23885/2022-yuksekogretim-kurumlari-sinavi-yks-yuksekogretim-programlari-ve-kontenjanlari-kilavuzu.html, Erişim Tarihi: 11.04.2023.
- Wilson, B. G. (1997). Thoughts on Constructivism and Instructional Design. In C. Dills & A. J. Romiszowski (Eds.), Instructional Development Paradigms (pp. 397-414). Englewood Cliffs, NJ: Educational Technology Publications.