1940 sonrası sanatçı girişimleri ile gelenekselden güncele doğru değişen ve dönüşen bir sanat biçiminden söz edilebilir. Sanatçılar, çağın teknoloji olanaklarını kullanarak, bilimsel bakış açılarını değerlendirerek, kimi zaman toplumsal sorunları ele alarak, kimi zaman bireysel duygu dışavurumları ile görülmedik, alışılmadık uygulamalar gerçekleştirmeye başlamışlardır. Çağdaş sanat olarak dile getirilebilecek dünya sanatı, çoğunlukla ilişkisel bir çerçevede gerçekleşmekte ve izleyicinin katılımı ile farklı boyutlara ulaşabilen bir yapıya işaret etmektedir. Malzeme ve teknik sanatçının tercihleriyle özgün biçimlerde belirmektedir. Kavramların oldukça önem kazandığı sanat pratiklerinde içerik analizi eserin anlaşılması ve sanattaki yerinin belirlenmesi açısından önemli bir koşul haline gelmiştir. Araştırma, çağdaş sanatta yer alan nesne kullanımlarını anlam ilişkileri çerçevesinde ele almakta ve yorumlamaktadır. Çalışmanın amacı, öncelikle çağdaş sanatta yer alan anlam odaklı nesneleri irdelemek ardından temel tasarımda nesne-anlam bütünlüğü üzerine bir uygulama örneği ortaya koymaktır. Araştırmada, Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü 1. Sınıf öğrencilerinin Temel Tasarım dersi kapsamında 2022-2023 eğitim-öğretim yılı Bahar döneminde verilen vize projesi doğrultusunda ortaya çıkan uygulamalar nesne-anlam ilişkileri bağlamında değerlendirilerek sunulmaktadır. Çalışmanın çağdaş sanat ilişkiselliğinde Temel Tasarım dersleri projelerinde kullanılmak üzere önemli bir kaynak oluşturacağı düşünülmektedir.
Teşekkürler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Güzel Sanatlar, Görsel Sanatlar (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Eylül 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2023 |
Kabul Tarihi | 8 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 19 |