Sosyal medya mecraları sanal kamusal alanlar olarak gündelik yaşam pratiklerinin siber kültür içerisinde yeniden tanımlandığı bir yapıya sahiptir. Bu yapı reel kamusal yaşamla etkileşim içindedir. Bu iki biçim birbirini hem dönüştürmekte hem de etkilenmektedir. Kapitalizm sonrası toplumda kritik bir konuma sahip olan hız kültürü ‘şeylerin’ yapısını kökten değiştirmiştir. Bu değişime ‘zaman’ da dahildir. Bağlam ve zaman şimdiye indirgenmiş ve pürüzsüz, negatiflikten arındırılmış bir güzellik anlayışı estetiğe hâkim olmuştur.
Byung-Chul Han bu hakimiyeti ‘kalokrasi’ kavramıyla açıklamıştır. Çalışmanın temel amacı kalokrasi kavramıyla sosyal medya mecralarının yapısını okumak ve kavramı hermenötik bir yaklaşımla serimlemektir. Diğer yandan yapılan tartışmalar sonucunda kalokrasi tarafından baskılanan öznenin durumuna dair yeni sorular ortaya atılmıştır. Bu sorular beraberinde yeni çalışmaları bir gereklilik haline getirmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kültür Sosyolojisi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 21 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 16 |