İletişimin güncel araçlarından biri olan sosyal medya henüz boyutları tam olarak kavranamayan birçok yeniliğe kapı aralamıştır. İnsan hayatının önemli bir bölümünü oluşturan iş hayatı bu gelişmelerin etkisinden nasibini almış ve sosyal medya, örgüt içinde önemli bir iletişim kanalı hâline gelmiştir. İş hayatında sosyal medya kullanımı, muhtemel sonuçlarına binaen hukuki ve etik sorumluluklar çerçevesinde ele alınması gereken bir alandır. Özellikle örgüt içi iletişimin temelini oluşturan yönetici-çalışan ilişkilerinin etik boyutuyla sosyal medyadaki durumunun tespiti ve anlaşılması önem arz etmektedir. Bu sebeple araştırmada çalışanların etik değerlere yatkınlıkları ile sosyal medyada yöneticilerine karşı tutumları arasındaki ilişkiyi tespit etmek amaçlanmıştır. Nicel bir yaklaşımla ele alınan araştırmanın modeli, ilişkisel tarama yöntemidir. Modele uygun olarak anket tekniği kullanılan araştırmada basit tesadüfi örnekleme yöntemiyle ulaşılan 451 çalışana kişisel bilgi formuyla birlikte “Etik Değerlere Yatkınlık Ölçeği” ve çalışanların sosyal medyada yöneticilerine karşı tutumları ile ilgili maddeler içeren bir soru formu uygulanmıştır. Analizler sonucunda çalışanların etik değerlere yatkınlıkları ve sosyal medyada yöneticilerine karşı tutumlarına ilişkin 20 anket maddesinin 16’sında anlamlı bir korelasyon tespit edilmiş olup bu maddelerin 6’sı hariç diğerlerinde ilişkinin yönü negatif olarak belirlenmiştir. Bu bağlamda etik değerlere yatkınlıkları yüksek olan çalışanların sosyal medyada yansıtılan dinî anlayış sebebiyle iş yerinde olumsuz davranış sergilenmesine; kendini öne çıkarma, kazanç, avantaj, çıkar sağlama amacıyla sosyal medyada amirle yakınlaşmaya; amiri memnun etme amacıyla gerçekte olmadığı gibi davranmaya; amirlerin sosyal medyada saygı ve itaat beklentilerine kesinlikle karşı oldukları görülmektedir. Bulgulara dayanarak etik değerlere sahip bireylerin, bu tutumlarını sosyal medyada yöneticilere karşı da sürdürdüğünü ve sosyal medyadaki amir-çalışan ilişkilerinin iş etiğiyle bağlantılı olduğunu söylemek mümkündür.
Sosyal Medya Örgütsel İletişim Etik Değerler Yönetici-Çalışan İlişkisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Politikası |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 20 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 1-2 |
Kıymetli Araştırmacılar,
15.01.2025 tarihinde başlayan makale gönderim süreci 30 Nisan 2025 tarihi itibarıyla sona erecektir. Bu tarihten sonra gönderilen çalışmalar işleme alınmayacak ve Aralık sayısı için değerlendirmeye tabi tutulacaktır. Ayrıca, yazım kuralları ve şablona uygun olmayan makaleler hakem sürecine dâhil edilmeyecektir.
Saygılarımızla,
AKADER Editör ve Yayın Kurulu