Son yıllarda yapılandırmacı yaklaşıma dayalı öğretim anlayışının uygulanmaya başlamasıyla birlikte öğrenen merkezli yöntemler yaygınlık kazanmaya başlamıştır. Özellikle eğitim fakültelerinde drama programlarda yer almış ve öğretmen adaylarının drama yöntemiyle ilgili bilgi ve becerilerinin gelişimine ağırlık verilmiştir. Ancak öğretmen yetiştiren kurumlardan biri olan İlahiyat Fakültelerinde drama yönteminin programda yer almasıyla ilgili herhangi bir girişim olmadığı görülmektedir. Bu durumun İlahiyat Fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin dramaya ilişkin bir bakış açısının oluşmamasının nedeni olduğu gibi uygulama süreçleri açısından Arapça dersinde yeterli ve etkin düzeyde drama yönteminin uygulanabilirliğine engel teşkil etmiştir.
Bu çalışmada İzmir örneğinde İmam Hatip Liselerinde görev alan Arapça öğretmenlerinin dramayla ilgili bakış açıları incelenmiştir. Drama yöntemiyle ilgili bilgi ve tutumları analiz edilmiş ve Arapça derslerinde kullanma düzeyleri araştırılmıştır. Özellikle İlahiyat Fakültesi çıkışlı Arapça öğretmenlerinin drama yöntemiyle ilgili bilgi ve tutumlarının yeterli düzeye ulaşmadığı ve uygulama süreçlerinde bazı sorunlar olduğu dikkati çekmektedir. Bu nedenle söz konusu öğretmenlerin drama ile ilgili farkındalık düzeylerinin yükseltilmesine öncelik verilmelidir. Bu çerçevede öğretmenlerin drama yöntemine ilişkin problemleri konusunda çözüm önerileri sunulacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Akdeniz Havzası ve Afrika Medeniyetleri Dergisi Aralık Sayısı İçin Makale Kabulü Başladı
Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Akdeniz Havzası ve Afrika Medeniyetleri Uygulama ve Araştırma Merkezi bünyesinde faaliyet gösteren Akdeniz Havzası ve Afrika Medeniyetleri Dergisi, Aralık sayısı için makale kabulüne başlamıştır.
Dergimiz, Akdeniz Havzası ve Afrika’ya ilişkin tarih, kültür, siyaset, ekonomi, edebiyat, sosyoloji ve uluslararası ilişkiler gibi geniş bir yelpazede akademik çalışmalara yer vermektedir. İlgili alanlarda özgün araştırmalarını yayımlamak isteyen akademisyenler, araştırmacılar ve uzmanlar makalelerini gönderebilirler.
Makalelerin değerlendirme süreci, bilimsel etik kurallar çerçevesinde kör hakemlik sistemi ile yürütülmektedir. Yayımlanmak üzere gönderilecek makalelerin, dergi yazım kurallarına uygun olarak hazırlanması gerekmektedir.