Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

AN OVERVIEW OF THE UNIVERSITIES FOUNDED DURING THE REIGN OF ABDULHAMID II AND THEIR RELATIONS WITH TRANSLATION

Yıl 2022, Cilt: 4 Sayı: 1, 9 - 20, 23.05.2022
https://doi.org/10.54132/akaf.1088694

Öz

Many factors, such as the economy, technology, health, and education, affect and determine the level of development of a society. It would not be incorrect to believe that education is the most influential aspect of society's cultural life. Education is a phenomenon that should be evaluated within the dynamics of every society. In this context, the infrastructure in which educational institutions are offered can be an essential starting point.
Madrasahs are the first thing that comes to mind regarding education in the Ottoman period. Various scientific courses were taught in madrasahs, especially Arabic, Persian, and religious studies. Education was revised in the Ottoman Period due to the modernization of education in all international nations; the new generation's focus was shifted to Europe, and the European-style education model was adopted. In this study, the new civilian schools were founded by the Ottoman intellectuals, who realized that they were lagging behind Europe in scientific progress in the last period, with the support and guidance of the state, and the curricula of these schools transferred through translation were discussed.

Kaynakça

  • ACAR, Şinasi- BİR, Atilla -KAÇAR, Mustafa (2016), “Osmanlı’da Sivil Mühendis Yetiştirmek Üzere Açılan Hendese-i Mülkiye Mektebi”, Osmanlı Bilimi Araştırmaları, 17(2), 1-26.
  • ÇEÇEN, Kazım (2022), “Hendese-i Mülkiyye Mektebi”, TDV İslâm Ansiklopedisi, https://islamansiklopedisi.org.tr/hendese-i-mulkiyye-mektebi (07.03.2022).
  • ERKALAN ÇAKIR, Nesibe (2021), “Osmanlı Dönemi Mizah Dergilerinde Yer Alan Bant Karikatürlerin Çeviribilim Açısından Değerlendirilmesi”, Edebi Eleştiri Dergisi, Takvîm-i Vekâyi'den 1928 Yılına Süreli Yayınlar ve Edebiyat Özel Sayısı, 306-327 . DOI: 10.31465/eeder.1022024.
  • GÜVEMLİ, Oktay (2005), “Türkiye’de ticaret liselerinin kuruluş öyküsü”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, (28), 16-23.
  • HALAÇOĞLU, Yusuf - AYDIN, Mehmet Akif (2022), “Cevdet Paşa”, TDV İslâm Ansiklopedisi, https://islamansiklopedisi.org.tr/cevdet-pasa (03.03.2022).
  • İHSANOĞLU, Ekmeleddin (1996), “Osmanlı Türkiye’sinde Kültür ve Bilim Hayatında Tüzel Kişiliğin Gelişmesi ve Teşkilatlanmanın Başlaması”, Erdem, 9(25), 265-292.
  • KESKİN, Birol (2017), “25 Haziran 1327 1911 Yılına Ait Sanayi-İ Nefise Mektebi’nin Talimatnamesi ve Ders Programı”, Kesit Akademi Dergisi , (9) , 426-468 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/kesitakademi/issue/59837/864678.
  • KODAMAN, Bayram (1991), “Abdülhamit Devri Eğitim Sistemi”, Türk Tarih Kurumu Yayınları, Ankara.
  • KOYUNCU, Nuran (2012), “Hukuk Mektebi’nin Doğuşu”, Gazi Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, C. XVI, Sayı 3, Ankara.
  • KURT, Mustafa (2021), “Serbest Okuma, Edebiyat Yazıları”, Ankara: Pruva Yayınları.
  • ÖZKUL, Ahmet Sait (2017), “Ticaret Mektebinde Verilen Eğitim Üzerine Bir İnceleme: ‘Usûl-i Ticaret Dönemi’” (1883-1916), Yönetim ve Organizasyon Araştırmaları Dergisi, Cilt 2, Sayı 2, ss 5-42.
  • ÖZLÜ, Zeynel (2012), “19. Yüzyıl Sonlarında Osmanlı Devleti’nde Veteriner¬lik Mesleği ile İlgili Bir Değerlendirme”, Belleten,76(), 239-260. doi:10.37879/belleten. 2012.239.
  • POLAT, Hatice (2013), “Mülkiye Baytar Mektebi (1894-1922)” Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Türk Tarihi Anabilim Dalı Yakınçağ Tarihi Bilim Dalı, İstanbul.
  • TİMUR AĞILDERE, Suna (2010), "Bektaşi Fıkralarının Fransa Yolculuğu: Les Contes De Bektachi", Turkish Culture & Haci Bektas Veli Research Quarterly, S. 55, s. 239-254.
  • ÜREKLİ, Fatma (2022), “Sanayi-i Nefise Mektebi”, TDV İslam Ansiklopedisi, Cilt 36 sayfa 93-97, (Erişim Tarihi:01.03.2022).
  • YÖRÜK, Ali Adem (2008), “Mektebi Hukuk’un Kuruluşu ve Faaliyetleri”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, İstanbul.

AN OVERVIEW OF THE UNIVERSITIES FOUNDED DURING THE REIGN OF ABDULHAMID II AND THEIR RELATIONS WITH TRANSLATION

Yıl 2022, Cilt: 4 Sayı: 1, 9 - 20, 23.05.2022
https://doi.org/10.54132/akaf.1088694

Öz

Many factors, such as the economy, technology, health, and education, affect and determine the level of development of a society. It would not be incorrect to believe that education is the most influential aspect of society's cultural life. Education is a phenomenon that should be evaluated within the dynamics of every society. In this context, the infrastructure in which educational institutions are offered can be an essential starting point.
Madrasahs are the first thing that comes to mind regarding education in the Ottoman period. Various scientific courses were taught in madrasahs, especially Arabic, Persian, and religious studies. Education was revised in the Ottoman Period due to the modernization of education in all international nations; the new generation's focus was shifted to Europe, and the European-style education model was adopted. In this study, the new civilian schools were founded by the Ottoman intellectuals, who realized that they were lagging behind Europe in scientific progress in the last period, with the support and guidance of the state, and the curricula of these schools transferred through translation were discussed.

Kaynakça

  • ACAR, Şinasi- BİR, Atilla -KAÇAR, Mustafa (2016), “Osmanlı’da Sivil Mühendis Yetiştirmek Üzere Açılan Hendese-i Mülkiye Mektebi”, Osmanlı Bilimi Araştırmaları, 17(2), 1-26.
  • ÇEÇEN, Kazım (2022), “Hendese-i Mülkiyye Mektebi”, TDV İslâm Ansiklopedisi, https://islamansiklopedisi.org.tr/hendese-i-mulkiyye-mektebi (07.03.2022).
  • ERKALAN ÇAKIR, Nesibe (2021), “Osmanlı Dönemi Mizah Dergilerinde Yer Alan Bant Karikatürlerin Çeviribilim Açısından Değerlendirilmesi”, Edebi Eleştiri Dergisi, Takvîm-i Vekâyi'den 1928 Yılına Süreli Yayınlar ve Edebiyat Özel Sayısı, 306-327 . DOI: 10.31465/eeder.1022024.
  • GÜVEMLİ, Oktay (2005), “Türkiye’de ticaret liselerinin kuruluş öyküsü”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, (28), 16-23.
  • HALAÇOĞLU, Yusuf - AYDIN, Mehmet Akif (2022), “Cevdet Paşa”, TDV İslâm Ansiklopedisi, https://islamansiklopedisi.org.tr/cevdet-pasa (03.03.2022).
  • İHSANOĞLU, Ekmeleddin (1996), “Osmanlı Türkiye’sinde Kültür ve Bilim Hayatında Tüzel Kişiliğin Gelişmesi ve Teşkilatlanmanın Başlaması”, Erdem, 9(25), 265-292.
  • KESKİN, Birol (2017), “25 Haziran 1327 1911 Yılına Ait Sanayi-İ Nefise Mektebi’nin Talimatnamesi ve Ders Programı”, Kesit Akademi Dergisi , (9) , 426-468 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/kesitakademi/issue/59837/864678.
  • KODAMAN, Bayram (1991), “Abdülhamit Devri Eğitim Sistemi”, Türk Tarih Kurumu Yayınları, Ankara.
  • KOYUNCU, Nuran (2012), “Hukuk Mektebi’nin Doğuşu”, Gazi Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, C. XVI, Sayı 3, Ankara.
  • KURT, Mustafa (2021), “Serbest Okuma, Edebiyat Yazıları”, Ankara: Pruva Yayınları.
  • ÖZKUL, Ahmet Sait (2017), “Ticaret Mektebinde Verilen Eğitim Üzerine Bir İnceleme: ‘Usûl-i Ticaret Dönemi’” (1883-1916), Yönetim ve Organizasyon Araştırmaları Dergisi, Cilt 2, Sayı 2, ss 5-42.
  • ÖZLÜ, Zeynel (2012), “19. Yüzyıl Sonlarında Osmanlı Devleti’nde Veteriner¬lik Mesleği ile İlgili Bir Değerlendirme”, Belleten,76(), 239-260. doi:10.37879/belleten. 2012.239.
  • POLAT, Hatice (2013), “Mülkiye Baytar Mektebi (1894-1922)” Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Türk Tarihi Anabilim Dalı Yakınçağ Tarihi Bilim Dalı, İstanbul.
  • TİMUR AĞILDERE, Suna (2010), "Bektaşi Fıkralarının Fransa Yolculuğu: Les Contes De Bektachi", Turkish Culture & Haci Bektas Veli Research Quarterly, S. 55, s. 239-254.
  • ÜREKLİ, Fatma (2022), “Sanayi-i Nefise Mektebi”, TDV İslam Ansiklopedisi, Cilt 36 sayfa 93-97, (Erişim Tarihi:01.03.2022).
  • YÖRÜK, Ali Adem (2008), “Mektebi Hukuk’un Kuruluşu ve Faaliyetleri”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, İstanbul.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Esra Çimen Karayürek

Yayımlanma Tarihi 23 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çimen Karayürek, E. (2022). AN OVERVIEW OF THE UNIVERSITIES FOUNDED DURING THE REIGN OF ABDULHAMID II AND THEIR RELATIONS WITH TRANSLATION. Akdeniz Havzası Ve Afrika Medeniyetleri Dergisi, 4(1), 9-20. https://doi.org/10.54132/akaf.1088694

Gelecek sayılar için makale kabulleri devam etmektedir.