Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİN BURSLANDIRILMASINDA KAMU KURUMLARININ ROLÜ (YURT DIŞI TÜRKLER VE AKRABA TOPLULUKLARI BAŞKANLIĞI ÖRNEĞİ)

Yıl 2022, Cilt: 4 Sayı: 1, 1 - 8, 23.05.2022
https://doi.org/10.54132/akaf.1103415

Öz

Dünya ülkeleri diğer ülkelerle etkileşimlerini artırmak ve kendi dillerini, kültürlerini uluslararası mecraya taşımak amacıyla çeşitli kültürel faaliyetlerde bulunmaktadırlar. Bu faaliyetler kapsamında dünyanın farklı ülkelerinde enstitüler açmakta, üniversitelerde kendi dil ve kültürleriyle ilgili bölümler açmakta ve bunların yanı sıra çeşitli kültürel faaliyetlerde bulunmaktadır. Dünya ülkelerinin yürüttüğü bu faaliyetler kültürel diplomasi olarak adlandırılmaktadır.
Kültürel diplomasi ise duyguların, düşüncelerin, geleneklerin, göreneklerin ve kültürlerin karşılıklı olarak paylaşımıdır. Kültürel diplomasi, ilgili ülkenin kültürünün daha etkin bir şekilde tanıtılmasına, ilgili ülkenin dilinin uluslararası mecraya taşınmasına, ilgili ülkenin diğer ülkelerle çeşitli alanlarda iş birliği yapmasına katkı sağlar. Bu kapsamdaki faaliyetlere öğrencilerin burslandırılması, öğrenci değişim programları, kültür merkezleri, konferanslar, konserler, fuarlar, sergiler, ülke tanıtım etkinlikleri örnek olarak verilebilir.
Türkiye’de kültürel diplomasi faaliyetleri 1990’lı yıllardan itibaren hız kazanmaya başlamış ve 2000’li yıllardan itibaren büyük bir ivme kazanmıştır. Türkiye, dünya ülkeleriyle kültür merkezleri, eğitim kurumları, yatırımlar, yardımlar ve kültürel faaliyetler, burslar aracılığıyla etkin bir kültürel diplomasi yürütmektedir. Bu kapsamda yürütülen uluslararası öğrencilerin burslandırılması faaliyetinde Yurtdışı Türkler ve Akraba Toplulukları Başkanlığı önemli bir rol üstlenmektedir.
Bu çalışmada ise Yurtdışı Türkler ve Akraba Toplulukları Başkanlığı’nın uluslararası öğrencilerin burslandırılması kapsamında yürüttüğü faaliyetler ele alınacak ve bu faaliyetlerin daha etkin bir şekilde sürdürülmesi için önerilerde bulunulacaktır.

Kaynakça

  • Negiz, Muhammet (2014). “Kamu Yönetiminde Etik ve Önemi”, 3. Dünya Türk Forumu "Türk Cumhuriyetleri; Kültür Diplomasisi ve Turizm" | "Türk ve Ermeni Diasporaları; Kamu Diplomasisi: Fırsatlar ve Riskler" ( 28 - 30 Mayıs 2014 ), Edirne - Türkiye |TASAM ss. 1-11.
  • https://www.turkiyeburslari.gov.tr/nedenturkiyeburslari (Erişim Tarihi: 15.03.2022).
  • https://www.turkiyeburslari.gov.tr/bursprogramlari (Erişim Tarihi: 15.03.2022).
  • https://www.turkiyeburslari.gov.tr/degerlendirmesecimsureci (Erişim Tarihi: 15.03.2022).
  • https://www.yee.org.tr/ (Erişim Tarihi: 10.03.2022).
  • https://www.ytb.gov.tr/kurumsal/baskanligimiz-2 (Erişim Tarihi: 11.03.2022).
  • https://www.ytb.gov.tr/teskilat-semasi (Erişim Tarihi: 12.03.2022).
  • https://www.ytb.gov.tr/kurumsal/mevzuat (Erişim Tarihi: 12.03.2022).
  • https://www.ytb.gov.tr/uluslararasi-ogrenciler/ (Erişim Tarihi: 12.03.2022).
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Abdulmuttalip Işıdan

Yayımlanma Tarihi 23 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Işıdan, A. (2022). ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİN BURSLANDIRILMASINDA KAMU KURUMLARININ ROLÜ (YURT DIŞI TÜRKLER VE AKRABA TOPLULUKLARI BAŞKANLIĞI ÖRNEĞİ). Akdeniz Havzası Ve Afrika Medeniyetleri Dergisi, 4(1), 1-8. https://doi.org/10.54132/akaf.1103415

Gelecek sayılar için makale kabulleri devam etmektedir.