Günümüzde, giyim nesnelerinin görselliği, insanlar arası iletişim üzerinde etkili bir kavram olarak önem kazanmaktadır. Giysiler ve aksesuarları giyinme işlevinin ötesinde cinsiyet, eğitim düzeyi, dünya ve yaşam görüşü, estetik birikim, sosyal ve ekonomik konum gibi birçok konuda mesajlar ileten işaretler taşımaktadırlar. Buişaretler, görsel bir dil oluştururken, tek ve sürekli bir söylem üreterek kimlik kavramını oluşturmakta ve markaya ait belirleyici özellikleri yüklemektedirler. Markakimliğini, bir markaya kazandırılmış ve algıda seçicilik yaratmak amacıyla, tüketicilerde “satın alma” istemi oluşturan, rakipler arasında ayırt edilmeyi sağlayan, zihinlerde belirginleşen, sürdürülebilir genel tarz, biçem, görünüş olarak nitelendirmek mümkündür. Çalışmada ortaya koyulmaya çalışılan ana düşünce tasarıma ait kavramlar ve bu kavramların bir markanın oluşmasında belirleyici etken olan; kimlik, kimlik oluşturan süreç olarak tasarım ve tasarımın önemi, marka kimliği yaratmaktaki gücü ve bu gücün doğru kullanılmasını sağlayan, yönlendiren yönetim faaliyetinin etkileridir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Mart 2011 |
Gönderilme Tarihi | 10 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 4 Sayı: 7 |
Akdeniz Sanat'ın 2025 Ocak sayısı (cilt: 19 sayı: 35) için makale gönderimi 15-31 Ekim 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Sonraki sayımız için ilgili tarihler duyurulacaktır.
Makale gönder butonu Google Chrome tarayıcısında hata verebilmektedir. Farklı bir tarayıcı kullanmanız halinde sorun çözülmektedir.
Akdeniz Sanat Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.