Afiş tasarımları, tanıtımını yaptıkları ürünlerin içeriklerini en iyi şekilde anlatmaya çalışan grafik ürünleridir. Sinema sektörünün gelişmesine paralel olarak matbaa teknolojilerinin ilerlemesi, grafik sanatının yaygın hale gelmesini kolaylaştırmış ve etkili bir tanıtım aracı olan afişin yolları filmlerle kesişmiştir. İlk sinema ürünlerinin ortaya çıkmasıyla tanıtım olanaklarının bütün imkanları sinemanın lehine kullanılmakla birlikte sektörde ortaya çıkan gelişmelerden birebir etkilenmiş ve sektörü derinden etkilemiştir.
Bu bağlamda son dönem Türk sinemasının önde gelen isimlerinden Seyfi Teoman'ın yönettiği ''Tatil Kitabı (2008)'' ve ''Bizim Büyük Çaresizliğimiz (2011)'', yönetmen yardımcısı olarak çalıştığı ''Çarpışma (2005)'' ve yapımcılığını yaptığı ''Tepenin Ardı (2012)'' filmlerine ait afişler incelenmiştir.
Bu bağlamda Seyfi Teoman filmlerinde kullanılan afişler, göstergebilimsel çözümleme yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Böylelikle filmlere ait ön bilgilendirme görevini üstlenen afişlerde kullanılan yöntemler, vurgu yapılan noktalar ve filmin içeriği ile eklemlenen yönler incelenmiştir.
Bölüm | Akdeniz Sanat Dergisi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2016 |
Gönderilme Tarihi | 17 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 9 Sayı: 17 |
Akdeniz Sanat 2025 Temmuz sayısı (cilt: 19 sayı: 36) için makale gönderimi 01-15 Nisan 2025 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir.
Makale gönder butonu Google Chrome tarayıcısında hata verebilmektedir. Farklı bir tarayıcı kullanmanız halinde sorun çözülmektedir.
Akdeniz Sanat Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.