Sanatın doğa görünümlerini betimlemesi insanoğlunun doğaya karşı varlık mücadelesinde etkin bir rol oynamıştır. Bu doğrultuda zamanla çeşitli evrelerden geçerek farklı anlatım biçimleri geliştirmiştir. Önceleri resim sanatı nesnenin kendisi yansıtılırken, nesnede biçim, renk temsili olmayan biçimde, öznelleştirilerek yansıtılmıştır. Sanatta ifade biçimi olarak binlerce yıl süren bu dönemden sonra 20. Yüzyılın başından itibaren biçimler sadeleştirilmiş veya değiştirilmeye, imgeler farklı farklı yorumlanmaya başlanmıştır. Fütürizm ve Kübizm ile başlayan bu süreç günümüze kadar devam etmiştir.
Dünya bu süreci yaşarken Türkiye’de de bunun paralelinde yapıtlar ortaya çıkmaya başlamıştır. İmgenin zihindeki bu göçebe hali sübjektif biçimde rol alırken, toplumların siyasal, sosyal, kültürel ve ekonomik değişimler ile birlikte sanatçının kendi geçirdiği evreleri de soyut tanımlamalar alarak kendi serüvenini ortaya çıkarmaktadır. Türk Resim Sanatında da bu bağlamda var olan pek çok sanatçı bulunmaktadır.
Bu çalışmada Türk resim sanatında soyut yaklaşımlarda bulunan sanatçıları ve yapıtlarının eser çözümlenmesi yapılacaktır.
Soyut Sanat Soyut Ekspresyonizm; Resim; Fütürizm; Kübizm; Türk Resmi
Bölüm | Akdeniz Sanat Dergisi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Kasım 2016 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 9 Sayı: 18 |
Akdeniz Sanat'ın 2025 Ocak sayısı (cilt: 19 sayı: 35) için makale gönderimi 15-31 Ekim 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Sonraki sayımız için ilgili tarihler duyurulacaktır.
Makale gönder butonu Google Chrome tarayıcısında hata verebilmektedir. Farklı bir tarayıcı kullanmanız halinde sorun çözülmektedir.
Akdeniz Sanat Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.