Bu araştırmanın amacı
uzaktan eğitim ilahiyat lisans tamamlama öğrencilerinin uzaktan eğitime dönük
tutumları ve izlenme kaygı düzeylerini betimlemektir. Araştırma betimsel tarama
modeli ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu Amasya Üniversitesi İlahiyat
Fakültesi uzaktan eğitim ilahiyat lisans tamamlama programına devam eden 117
öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri etkileşim kaygı ölçeği (iç
tutarlılık katsayısı=0.91) ve uzaktan eğitime yönelik tutum ölçeği (iç
tutarlılık katsayısı=0.89) kullanılarak toplanmıştır. Toplanan veriler
aritmetik ortalama, standart sapma, t, Anova ve Pearson r korelasyon testleri
kullanılarak analizler edilmiştir. Araştırma sonunda şu sonuçlara ulaşılmıştır:
Öğrencilerin etkileşim kaygı düzeyleri orta düzeydedir. Kadın ve erkek uzaktan
eğitim öğrencileri etkileşim kaygı düzeyleri ile uzaktan eğitime dönük
tutumları benzerdir. Uzaktan Eğitim İLİTAM öğrencilerinin etkileşim kaygı
düzeyleri yaşa göre farklılaşmamaktadır. Öğrencilerin uzaktan eğitime dönük
tutumları yaş gruplarına göre anlamlı düzeyde değişmekte, 20-29 yaş grubundaki
öğrencilerin tutumları, diğer yaş gruplarına göre anlamlı düzeyde daha
yüksektir. Öğrencilerin etkileşim kaygı düzeyleri ile uzaktan eğitime dönük
tutumları arasında negatif yönlü küçük bir ilişki olmakla birlikte, bu ilişki
anlamlı değildir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 29 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1 |