Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Hz. Muhammed As A Student And A Pedagogue İn The Holy Qur’an

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 20 - 56, 29.12.2018

Öz

Almighty Allah sent his last divine book to Prophet of
Mercy in a time such as twenty-three years. He did not leave missing anything
in it. The verses sent were recited to the Prophet through the angel Gabriel,
then the last prophet also memorized the revelation and he recited to Gabriel.
The last book incorporated the revelation of the prophets sent before and it
informed us the points where falsified and forgotten. The Holy Prophet taught
the Qur'an to Ummah in the time the revelation was sent and He successfully
provided to become muslim the masses by notifying Islam. Among those who were
Muslim, many companions who learned, taught and memorized the Qur'an grew up,
afterwards the successors and scholars who served Islam in these regions
followed them for centuries. In this study, I aim to analysis about Prophet's
teaching method and determination of the secrets of his success and the
location of Muslim educators in our century.

Kaynakça

  • Abdülbâkî, Muhammed Fu'ad, “el-Mu'cemu'l-Müfehres li Elfâzi'l-Kur'âni'l-Kerim”, Beyrut ts.Abdülfettah, el-Kâdî, “Esbâbu'n-Nüzül”, Ter. Salih Akdemir, Ankara 1995.Ahmed b. Hanbel (ö.241/855), “el-Müsned”, (I-VI) thk. A. Muhammed Şakir, Mısır 1949.Ahmed Emin, “Tarîhu’l-Kur’an”, Beyrut 1969Akdemir, Mustafa Atilla, “Kıraat Eğitim ve Öğretiminde Uygulanan Metodlar”, Uluslar Arası Kıraat Sempozyumu, DİB, 2012.Akpınar, ALİ; “Kur’an nasıl ve Niçin Okunmalı” Konya 2007Ahmed Naim,“Sahih'i Buhârî Muhtasarı Tecrid-i Sarih Tercemesi”, (I-XII) Ankara 1975.Âlûsî, Ebu'l-Fadl Şihâbuddîn Mahmud (ö.1270/1854);“Ruhu'l-Meânî fî Tefsîri'l-Kur'âni'l-Azîm Ve's-Seb'il-Mesânî”, (I-XXX) Beyrut ts.Bayraktar Bayraklı, Yeni Bir Anlayışın Işığında Kur’an Tefsiri, İst 2001Ata, Ulvi, “Tarihten Günümüze Kıraat Eğitimi”, Uluslar Arası Kıraat Sempozyumu, DİB, 2012.Başkan, Ömer, “Bazı Tecvid Kaidelerinin Tatbikinde farklılıklar Üzerine Bir Değerlendirme”; Uluslar Arası Kıraat Sempozyumu, DİB, 2012el-Belazurî, Yahya b. Cafer (ö. 279/892), “Futûhu'l-Buldân”, Beyrut 1983.Beğavî, Hüseyin. Muhammed, “Meâlimü’t-Te’vîl”, Dâru İbn Hazm 2002 el-Buharî, Ebû Abdullah Muhammed b. İsmail (ö.256/870), “el-Câmiu's-Sahîh”, (IVIII), İst., 1979.Cassas, Ali er-Râzî (ö.370/980);“Ahkâmu'l-Kur'ân”, (I-V), Thk. Muhammed es-Sâdık, Mısır ts.Çelik, Ömer, “Hafızlık”, Araşan Sosyal Bilimler Enstitüsü ilmi Dergi, Bişkek 2012Canan, İbrahim, “Aile Reisi ve Baba Olarak Hz. Peygamber”, İst., 2005Çantay, Hasan Basri,“Kur'an-ı Kerim ve Meâl-i Kerim”, (I-III), İst. 1992.Çetin, Abdurrahman, “Kur'an İlimleri ve Kur'an-ı Kerim Tarihi”, İst . 1992.Çollak, Fatih; “Tecvid ilmi, Ortaya Çıkışı ve Gelişimi”, Uluslar Arası Kıraat Sempozyumu, DİB, 2012.-“Kur’anı Kerim’i Öğretim Teknikleri” Türkiye İlahiyat Dedrisatına yardım Eden Dernekler Federesyonu İst 2010.Cürcânî, Seyyid Şerif Ali b. Muhammed (ö.816/1413); “et-Ta'rîfât”, İstanbul 1909ed-Damağânî, Hüseyin Muhammed; “Kâmusu'l-Kur'an”, Beyrut 1985.Dârimî, Abdullah b. Abdurrahman, “es-sünen”, çağrı Yay. İstanbul Ts. Dağdeviren, Alican, “Kur’an Tilavetin’de Temsil”, Ekev Akademi Dergisi, 2008; 12/35Derveze, İzzet; “et-Tefsîru'l-Hadîs”, (I-XI) el-Halebî 1964.Ebu’l-Bekâ; “el-Kulliyât”, Bulak 1253.Ebû Dâvud, Süleyman b. es-Sicistânî (ö. 275/888); “Sünen”, (I-IV) Beyrut ts.Enes b. Mâlık, (ö. 179/795); “el-Muvatta”, (I-II), İhyâü't-Türâsü'l-Arabî ts.Enes, Ahmed Kurzun, “Menhecün Ta’limiyyün lil-meâhihidi’Kurâniyyeti”, (Verattilil Kur’ân’e Tertîle) Suudiyye 2010Esad, Mahmud; “İslâm Tarihi”, (Tarih'i Dîni İslâm) Çev. A.Lütfü Kazancı, Osman Kazancı, İst. 1983.Fırat, Yavuz: -“Kuran Öğretimi Ve Hafızlık Eğitimi Üzerine Bazı Düşünceler”. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2007/2 s. 23 -“Kur’an’ı Kerimi Okuma, Ezberleme ve Anlamını öğrenme üzerine”. Bilimname, XXII, 2012/1, 7-33 Hâdimî, Osman b. Huseyin, “Risâletü Tertîli’l-Kurân” (thk ve ter. Fırat, Yavuz,) “Kur’an-ı Kerim’i Okuma Adabı ve Faziletleri”, Kayseri 2007 Hamidullah, Muhammed;-“İslâm Peygamberi”, (I-II) Çev. Said Mutlu, İst 1965 ve 1993.-“el-Vesâiku's-Siyâsiyye”, Beyrut 1985.Hasan, İbrahim Hasan; “Tarîhu'l-İslam”, (I-IV) Mısır 1964.Hocaoğlu, Mustafa, “Okuma ve Anlama Üzerine: Kurân Tilavetiyle İlgili Bazı Kavram ve Rivâyetlerin Değerlendirilmesi” Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi, 12/2, 2012ların İbn Hişam, Abdülmelik (ö. 213/828);”es-Sîretü'n-Nebeviyye”, (I-IV),Beyrut 1971 İbn İshak, (ö. 151/768), “Sîratü ibn'i İshâh. thk. Hamidullah”, Konya 1981, Çev. Sezai Özel, İstanbul 1988.İbnu’l-Kelbî, (ö.204 veya 206/818 veya 821);İbn Kesîr, Ebu’l-Fida İsmail Ömer, “Tefsîru’l-Kur’an’l-Azîm”, Beyrut 1999İbnu’l-Esîr, “Usdu’l Gâbe”, Mısır 1286.İbnu’l-Hacer el-Askalanî, Fethu’l-Bârî fî Şehri’l-Buhârî, ,Kahire 1959.İsfehânî, Ragıp b. Muhammed (ö. 502/1108); “el-Müfredat fî Garîbi'l-Kur'an”, Lübna. ts.Mu’cemül Arabi’l-Esâsî, (Heyet)Alesco 1989,Kaya, Remzi, “Kur’ân-ı Kerim’de Kolaylık”, İstanbul 2016Koç. M Akif; “Harf Eğitiminde Arap-Türk Ağzı İkilemi Üzerine” Tarihten Günümüze Kıraat İlmi DİB. 2012.-“Kur’ân Kıraatinde Türklere Özgü Mahalli Okuyuş Sorunu” A.Ü. İlah. Fak Der. 51/2 2010Köksal, M. Asım; “İslâm Tarihi Hz. Muhammed ve İslâmiyet”, (I-X), İstanbul 1981.Kurt, Yaşar, “Kur’an Öğretimi Ve Caminin Kur’an Öğretimindeki Yeri”, Ekev Akademik Dergi, 7/16, 2003 “Kur’an Korunmasında Hafızlık Müessesi,” Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Der., 12/2, c. 11, sayı: 22 Kurtubî, Ebû Abdullah Muhammed b. Ahmed, (ö. 671/1273); “el-Câmî li Ahkâmi'l-Kur'an”, (I-XX), Mısır 1967.Muhammed el-Umar, Trc Halil Aldemir, “Tarih Boyunca Kur’an Öğrenimine Verilen Önem”, İst 2011Nesâî, Ahmed, b. Şuayb (ö.303/915); “Kütübü Sitte”, Çağrı Yay. İst 1981, I-VIIINisâbûrî, Muhammed b. Hüseyin (ö.728/1328), “Garâibu’l-Kur’an ve Reğâibu’l-Furkân,” (I-XXX), (Mektebetü’l-Halebî) 1962Ünlü, Demirhan, “Peygamberimiz (sav) Efendimizin Kur’anı Kerim’i Okuyuş Tarzı”, DİB XV 1976.Öğe, Ali, “Rivayet ve Dirayet Tefsirlerin Tertil Ayetlerinin Yorumlama Biçimi”, KSÜ.İ.Fak Der. 25//2015Önkal Ahmet, “Hz. Peygamberin Ümmiliği”, Selçuk Üniversitesi i.F. Der. Konya 1975Özbek, Abdullah; “Bir Eğitimci Olarak Hz. Muhammed”, Konya 1991Râzî, Fahruddîn Ebû Abdillah (ö. 606/1206); “Mefâtihu'l-Gayb”, (I-XXXII) Mısır ts.Rıdâ, Reşid Muhammed; “Tefsîru'l-Menâr”, (I-XII) Mısır 1935.Şahin Abdussabûr, “Hz. Muhammad Okuma ve Yazmayı Biliyor mu idi?” Trç. Tayyar Altıkulaç, D. Dergisi, XII. Sayı 4Taberî, Ebû Cafer Muhammed b. Cerir (ö. 310/922); “Câmiu'l-Beyan an-Te'vîli Ayi'l-Kur'ân”, (I-XXX) Mısır 1903.Temel, Nihat, “Nasıl Hafız Olunur? Nasıl Hafız Ölünür?” Din ve Hayat İst Müftülüğü Dergisi, Sayı 2 2007Tirmizî, Muhammed b. İsâ (ö. 279/ 892), el- Câmiu's-Sahih, (Sünen) (I-V), thk. A.M. Şakir, Kahire 1962.Vâhıdî, Abû Hasan Ali b.Ahmed (ö. 468/1075); “Esbâbün- Nüzül”, Mısır 1968.Yavuz, Fırat, “Kıraat, Tertil ve Tilavet Kavramlarının Anlamsal Araştırma ve Karşılaştırılması”, E.Ü.İlah. Fak. Sosyal Bilimler Ens. Dergisi”, 13/2002-“Kur’an-ı Kerim’i Okuma, Ezberleme ve Anlamını Öğrenme Üzerine”, Bilimnâme, XXII, 2002/1 Yazır, M. Hamdi.; “Hak Dini Kur'an Dili”, (I-IX), İstanbul 1960 ve Zehraveyn Yayınları (I-X) İst.ts.Yusuf el-Kardâvî, Çev. Dilaver Selvi, Hz. Peygamber ve İlim; İst 1991. Yüksel, Nevzat; “Konularına Göre Kur'an-ı Kerim Fihristi”, Trabzon ts.ez-Zebidî, Seyyid Muhammed Murtazâ (ö.1205/1790), “Tâcu'l-Arûs”, (I-X), Beyrut 1988Zerkânî, Muhammed Abdülazîm, “Menâhilü’l-İrfân Fî Ulûmi’l-Kur’ân”, Mısır- ts (I-II)Zerkeşî, Bedruddîn Muhammed b. Abdillah (794/1392),“El-Burhân fî Ulumi’l-Kur’ân”, Mısır 1972, (I-IV)

Kur’ân-ı Kerim’de Öğrenci ve Eğitimci Olarak Hz. Muhammed

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 20 - 56, 29.12.2018

Öz

Yüce
Allah, Rahmet Peygamber’ine son ilahi kitabını yirmi üç sene gibi bir zaman
diliminde göndermiş, onun içinde hiçbir şeyi eksik bırakmamıştır. Gönderdiği
ayetleri Cebrail aracılığı ile Peygamber’ine okutmuş, O da, vahyi ezberlemiş ve
Cebrail’e okumuştur. Son kitap daha önce gönderilen peygamberlerin vahyini
bünyesinde toplamış, daha önceki dinlerde unutulan, tahrif edilen noktaları
haber vermiştir. Hz. Peygamber de vahyin gönderildiği zaman dilimi içinde
ümmetine Kur’an’ı öğretmiş ve çok başarılı olarak geniş kitlelerin Müslüman
olmalarını sağlamıştır. Müslüman olanlar arasında Kur’an’ı öğrenen, öğreten,
hafız olan ve eğitim veren birçok sahabe yetişmiş, bunları tabiin ve asırlar
boyu bölgelere göre İslam’a hizmet eden alimler takip etmiştir. Bu araştırmada,
Hz. Peygamber’in öğrenmesi, öğretmesi, eğitimdeki uyguladığı metod, başarılarının
sırrı ve asrımızdaki Müslüman eğitimcilerin kendilerini irdeleme konusunda bir
analiz yapılması hedeflenmektedir.

Kaynakça

  • Abdülbâkî, Muhammed Fu'ad, “el-Mu'cemu'l-Müfehres li Elfâzi'l-Kur'âni'l-Kerim”, Beyrut ts.Abdülfettah, el-Kâdî, “Esbâbu'n-Nüzül”, Ter. Salih Akdemir, Ankara 1995.Ahmed b. Hanbel (ö.241/855), “el-Müsned”, (I-VI) thk. A. Muhammed Şakir, Mısır 1949.Ahmed Emin, “Tarîhu’l-Kur’an”, Beyrut 1969Akdemir, Mustafa Atilla, “Kıraat Eğitim ve Öğretiminde Uygulanan Metodlar”, Uluslar Arası Kıraat Sempozyumu, DİB, 2012.Akpınar, ALİ; “Kur’an nasıl ve Niçin Okunmalı” Konya 2007Ahmed Naim,“Sahih'i Buhârî Muhtasarı Tecrid-i Sarih Tercemesi”, (I-XII) Ankara 1975.Âlûsî, Ebu'l-Fadl Şihâbuddîn Mahmud (ö.1270/1854);“Ruhu'l-Meânî fî Tefsîri'l-Kur'âni'l-Azîm Ve's-Seb'il-Mesânî”, (I-XXX) Beyrut ts.Bayraktar Bayraklı, Yeni Bir Anlayışın Işığında Kur’an Tefsiri, İst 2001Ata, Ulvi, “Tarihten Günümüze Kıraat Eğitimi”, Uluslar Arası Kıraat Sempozyumu, DİB, 2012.Başkan, Ömer, “Bazı Tecvid Kaidelerinin Tatbikinde farklılıklar Üzerine Bir Değerlendirme”; Uluslar Arası Kıraat Sempozyumu, DİB, 2012el-Belazurî, Yahya b. Cafer (ö. 279/892), “Futûhu'l-Buldân”, Beyrut 1983.Beğavî, Hüseyin. Muhammed, “Meâlimü’t-Te’vîl”, Dâru İbn Hazm 2002 el-Buharî, Ebû Abdullah Muhammed b. İsmail (ö.256/870), “el-Câmiu's-Sahîh”, (IVIII), İst., 1979.Cassas, Ali er-Râzî (ö.370/980);“Ahkâmu'l-Kur'ân”, (I-V), Thk. Muhammed es-Sâdık, Mısır ts.Çelik, Ömer, “Hafızlık”, Araşan Sosyal Bilimler Enstitüsü ilmi Dergi, Bişkek 2012Canan, İbrahim, “Aile Reisi ve Baba Olarak Hz. Peygamber”, İst., 2005Çantay, Hasan Basri,“Kur'an-ı Kerim ve Meâl-i Kerim”, (I-III), İst. 1992.Çetin, Abdurrahman, “Kur'an İlimleri ve Kur'an-ı Kerim Tarihi”, İst . 1992.Çollak, Fatih; “Tecvid ilmi, Ortaya Çıkışı ve Gelişimi”, Uluslar Arası Kıraat Sempozyumu, DİB, 2012.-“Kur’anı Kerim’i Öğretim Teknikleri” Türkiye İlahiyat Dedrisatına yardım Eden Dernekler Federesyonu İst 2010.Cürcânî, Seyyid Şerif Ali b. Muhammed (ö.816/1413); “et-Ta'rîfât”, İstanbul 1909ed-Damağânî, Hüseyin Muhammed; “Kâmusu'l-Kur'an”, Beyrut 1985.Dârimî, Abdullah b. Abdurrahman, “es-sünen”, çağrı Yay. İstanbul Ts. Dağdeviren, Alican, “Kur’an Tilavetin’de Temsil”, Ekev Akademi Dergisi, 2008; 12/35Derveze, İzzet; “et-Tefsîru'l-Hadîs”, (I-XI) el-Halebî 1964.Ebu’l-Bekâ; “el-Kulliyât”, Bulak 1253.Ebû Dâvud, Süleyman b. es-Sicistânî (ö. 275/888); “Sünen”, (I-IV) Beyrut ts.Enes b. Mâlık, (ö. 179/795); “el-Muvatta”, (I-II), İhyâü't-Türâsü'l-Arabî ts.Enes, Ahmed Kurzun, “Menhecün Ta’limiyyün lil-meâhihidi’Kurâniyyeti”, (Verattilil Kur’ân’e Tertîle) Suudiyye 2010Esad, Mahmud; “İslâm Tarihi”, (Tarih'i Dîni İslâm) Çev. A.Lütfü Kazancı, Osman Kazancı, İst. 1983.Fırat, Yavuz: -“Kuran Öğretimi Ve Hafızlık Eğitimi Üzerine Bazı Düşünceler”. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2007/2 s. 23 -“Kur’an’ı Kerimi Okuma, Ezberleme ve Anlamını öğrenme üzerine”. Bilimname, XXII, 2012/1, 7-33 Hâdimî, Osman b. Huseyin, “Risâletü Tertîli’l-Kurân” (thk ve ter. Fırat, Yavuz,) “Kur’an-ı Kerim’i Okuma Adabı ve Faziletleri”, Kayseri 2007 Hamidullah, Muhammed;-“İslâm Peygamberi”, (I-II) Çev. Said Mutlu, İst 1965 ve 1993.-“el-Vesâiku's-Siyâsiyye”, Beyrut 1985.Hasan, İbrahim Hasan; “Tarîhu'l-İslam”, (I-IV) Mısır 1964.Hocaoğlu, Mustafa, “Okuma ve Anlama Üzerine: Kurân Tilavetiyle İlgili Bazı Kavram ve Rivâyetlerin Değerlendirilmesi” Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi, 12/2, 2012ların İbn Hişam, Abdülmelik (ö. 213/828);”es-Sîretü'n-Nebeviyye”, (I-IV),Beyrut 1971 İbn İshak, (ö. 151/768), “Sîratü ibn'i İshâh. thk. Hamidullah”, Konya 1981, Çev. Sezai Özel, İstanbul 1988.İbnu’l-Kelbî, (ö.204 veya 206/818 veya 821);İbn Kesîr, Ebu’l-Fida İsmail Ömer, “Tefsîru’l-Kur’an’l-Azîm”, Beyrut 1999İbnu’l-Esîr, “Usdu’l Gâbe”, Mısır 1286.İbnu’l-Hacer el-Askalanî, Fethu’l-Bârî fî Şehri’l-Buhârî, ,Kahire 1959.İsfehânî, Ragıp b. Muhammed (ö. 502/1108); “el-Müfredat fî Garîbi'l-Kur'an”, Lübna. ts.Mu’cemül Arabi’l-Esâsî, (Heyet)Alesco 1989,Kaya, Remzi, “Kur’ân-ı Kerim’de Kolaylık”, İstanbul 2016Koç. M Akif; “Harf Eğitiminde Arap-Türk Ağzı İkilemi Üzerine” Tarihten Günümüze Kıraat İlmi DİB. 2012.-“Kur’ân Kıraatinde Türklere Özgü Mahalli Okuyuş Sorunu” A.Ü. İlah. Fak Der. 51/2 2010Köksal, M. Asım; “İslâm Tarihi Hz. Muhammed ve İslâmiyet”, (I-X), İstanbul 1981.Kurt, Yaşar, “Kur’an Öğretimi Ve Caminin Kur’an Öğretimindeki Yeri”, Ekev Akademik Dergi, 7/16, 2003 “Kur’an Korunmasında Hafızlık Müessesi,” Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Der., 12/2, c. 11, sayı: 22 Kurtubî, Ebû Abdullah Muhammed b. Ahmed, (ö. 671/1273); “el-Câmî li Ahkâmi'l-Kur'an”, (I-XX), Mısır 1967.Muhammed el-Umar, Trc Halil Aldemir, “Tarih Boyunca Kur’an Öğrenimine Verilen Önem”, İst 2011Nesâî, Ahmed, b. Şuayb (ö.303/915); “Kütübü Sitte”, Çağrı Yay. İst 1981, I-VIIINisâbûrî, Muhammed b. Hüseyin (ö.728/1328), “Garâibu’l-Kur’an ve Reğâibu’l-Furkân,” (I-XXX), (Mektebetü’l-Halebî) 1962Ünlü, Demirhan, “Peygamberimiz (sav) Efendimizin Kur’anı Kerim’i Okuyuş Tarzı”, DİB XV 1976.Öğe, Ali, “Rivayet ve Dirayet Tefsirlerin Tertil Ayetlerinin Yorumlama Biçimi”, KSÜ.İ.Fak Der. 25//2015Önkal Ahmet, “Hz. Peygamberin Ümmiliği”, Selçuk Üniversitesi i.F. Der. Konya 1975Özbek, Abdullah; “Bir Eğitimci Olarak Hz. Muhammed”, Konya 1991Râzî, Fahruddîn Ebû Abdillah (ö. 606/1206); “Mefâtihu'l-Gayb”, (I-XXXII) Mısır ts.Rıdâ, Reşid Muhammed; “Tefsîru'l-Menâr”, (I-XII) Mısır 1935.Şahin Abdussabûr, “Hz. Muhammad Okuma ve Yazmayı Biliyor mu idi?” Trç. Tayyar Altıkulaç, D. Dergisi, XII. Sayı 4Taberî, Ebû Cafer Muhammed b. Cerir (ö. 310/922); “Câmiu'l-Beyan an-Te'vîli Ayi'l-Kur'ân”, (I-XXX) Mısır 1903.Temel, Nihat, “Nasıl Hafız Olunur? Nasıl Hafız Ölünür?” Din ve Hayat İst Müftülüğü Dergisi, Sayı 2 2007Tirmizî, Muhammed b. İsâ (ö. 279/ 892), el- Câmiu's-Sahih, (Sünen) (I-V), thk. A.M. Şakir, Kahire 1962.Vâhıdî, Abû Hasan Ali b.Ahmed (ö. 468/1075); “Esbâbün- Nüzül”, Mısır 1968.Yavuz, Fırat, “Kıraat, Tertil ve Tilavet Kavramlarının Anlamsal Araştırma ve Karşılaştırılması”, E.Ü.İlah. Fak. Sosyal Bilimler Ens. Dergisi”, 13/2002-“Kur’an-ı Kerim’i Okuma, Ezberleme ve Anlamını Öğrenme Üzerine”, Bilimnâme, XXII, 2002/1 Yazır, M. Hamdi.; “Hak Dini Kur'an Dili”, (I-IX), İstanbul 1960 ve Zehraveyn Yayınları (I-X) İst.ts.Yusuf el-Kardâvî, Çev. Dilaver Selvi, Hz. Peygamber ve İlim; İst 1991. Yüksel, Nevzat; “Konularına Göre Kur'an-ı Kerim Fihristi”, Trabzon ts.ez-Zebidî, Seyyid Muhammed Murtazâ (ö.1205/1790), “Tâcu'l-Arûs”, (I-X), Beyrut 1988Zerkânî, Muhammed Abdülazîm, “Menâhilü’l-İrfân Fî Ulûmi’l-Kur’ân”, Mısır- ts (I-II)Zerkeşî, Bedruddîn Muhammed b. Abdillah (794/1392),“El-Burhân fî Ulumi’l-Kur’ân”, Mısır 1972, (I-IV)
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Araştırmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Remzi Kaya 0000-0001-5779-7821

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 5 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

ISNAD Kaya, Remzi. “Kur’ân-ı Kerim’de Öğrenci Ve Eğitimci Olarak Hz. Muhammed”. Afyon Kocatepe Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Dergisi 1/1 (Aralık 2018), 20-56.