Öz
Tarihsel süreçte sosyal yapısıyla insan, dönemsel koşulların oluşumunda önemli bir aktör iken; aynı zamanda etkilenen yönüyle edilgen bir konumda bulunmaktadır. Dönüşümün hem önemli bir sebebi hem de bizzat kendisi olarak görülen küreselleşme, zaman içinde insanı ve insana dair uzantıları değişime uğratmaktadır. Benliği, istek ve arzulara yaklaşımı değişen günümüz insanına yönelik faaliyetler hem eğlence ve ben odaklı bireysel uygulamaların öneminin artmasıyla farklılaşmakta hem de yalnızlık ve ontolojik güvensizlik sarmalıyla insan ilişkileri ve halkla ilişkilerin gereğine ihtiyaç duymaktadır. Farklı etmenlerle hızla küreselleşen dünyada insanın dönüşümü, temel kaynağı insan olan halkla ilişkiler faaliyetlerinin kendini yenileyip güncellemesini gerektirmektedir.
Çalışmada, halkla ilişkilerin geleceği adına belirginlik kazanması muhtemel faaliyetlere dikkat çekilmesi amaçlanmaktadır. Literatür taraması yapılan çalışmada kuramsal olgulardan yola çıkılarak betimsel analiz yapılmaktadır. Bu doğrultuda değişen insan doğası ve halkla ilişkiler faaliyetlerinin; halka dayalı lobicilik-e-lobicilik, kamuoyu araştırmaları, daha çok katılım ve paydaş erişimi, kitle iletişim araçlarının değişimi, sivil toplum kuruluşlarıyla işbirliği ve sosyal medya-web yönetimi üzerinden nasıl etkilendiği ve değiştiği incelenmektedir. Bu amaçla çalışmada, halkla ilişkilerin geleceği adına daha fazla önemsenmesi gereken uygulamalar üzerine kuramsal olgular ışığında betimleyici öngörü ve değerlendirmelerde bulunulmaktadır.