Öz
Son yıllarda Facebook, Twitter, Instagram ve Youtube gibi birçok sosyal medya ortamı
müşteri ilişkileri aracı olarak giderek popülerleşmektedir. Söz konusu yeni iletişim
teknolojilerinin markalara sunduğu fırsatların fark edilmesiyle birlikte birçok marka
müşteri ilişkileri hizmetlerine sosyal medya ortamlarını adapte etmeye başlamıştır.
Sosyal medya üzerinden yürütülen müşteri ilişkileri stratejileri ise sosyal müşteri ilişkileri
yönetimi kavramının ortaya çıkmasına neden olmuştur. Sosyal müşteri ilişkilerinin
geleneksel müşteri ilişkileri uygulamalarından en büyük farkı marka ve hedef kitlesi
arasında sağlanan interaktif iletişim ve markanın anında geribildirim alabilmesidir. Bu
araştırma, Türkiye›de faaliyet gösteren moda markalarının sosyal medya üzerinden
yürüttükleri müşteri ilişkileri yönetimi faaliyetlerini belirlemeyi ve bu ortamlar üzerinden
hedef kitleleri ile kurdukları iletişimin biçimsel ve içeriksel özelliklerini ortaya çıkarmayı
amaçlamaktadır. Bu bağlamda, Türkiye›de faaliyet gösteren ve sosyal medyada en çok
takipçiye sahip olan beş moda markasının Facebook, Twitter ve Instagram hesaplarına
yönelik içerik analizi yapılmıştır.