Günümüz insanı iletişimle iç içe
yaşamaktadır. Kitle iletişim araçları hayatımızın vazgeçilmezleri arasına
girmiştir. 1990'lı yılların ilk yarısında sıradan kullanıcıların hayatına giren
internet, kullanıcılarına sanal bir ortam sağlamıştır. İletişim ve medya
teknolojilerinin gelişimi "yeni" ortam kullanıcılarına her geçen gün
yeni bir interaktif (etkileşimli) dijital (sayısal) platform sağlamaktadır. Bu
platformların özellikle üniversite öğrencileri tarafından en çok tercih
edilenleri sosyal medya platformlarıdır. Bu araştırma üniversite öğrencilerinin
sosyal medya kullanım motivasyonlarını ölçmeyi amaçlamaktadır. Üniversitelerde
öğrenciler üzerine yapılan bu tür araştırmalar öğrenci motivasyonlarının ve
yaşam konforlarının artırılmasında önemli bir araç haline gelmiştir. Ayrıca
öğrencilerin sosyal medya kullanım alışkanlıklarının tespiti üniversite
uyumlarında da başvurulacak bir kaynak olacaktır.
Bu araştırmada, KTO
Karatay Üniversitesi öğrencilerinin sosyal medya kullanım alışkanlıklarını
saptamak amacıyla 500 öğrenci ile bir çalışma yapılmıştır. Çalışmada, KTO
Karatay Üniversitesi öğrencilerinin sosyal medya kullanma motivasyonları,
Kullanımlar ve Doyumlar yaklaşımı bağlamında incelenmiştir. Çalışmada, veri
toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Anket çalışması yüz yüze anket
tekniği ile gerçekleştirilmiştir.
Çalışma sonuçlarına göre; öğrenciler
sosyal medyayı özellikle arkadaşlarıyla iletişimlerini devam ettirmek, eski
arkadaşlarıyla yeniden iletişime geçmek ve güncel/farklı fikir ve düşüncelere
ulaşmak için kullanmaktadırlar. Öğrenciler sosyal medyayı ödev yapma ve yabancı
dil bilgisini geliştirme konularında ise çok fazla kullanmamaktadırlar.
Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Sosyal Medya Üniversite Öğrencisi Facebook
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2018 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 29. Özel Sayısı |