Diğer
BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal CEO Kavramının Kurumsal İletişim Açısından Değerlendirilmesi

Yıl 2018, Sayı: 29. Özel Sayısı, 181 - 201, 01.11.2018
https://doi.org/10.31123/akil.454345

Öz

Üst düzey
yöneticiler, işletme sahipleri ve CEO (icradan ya da adanmışlıktan/bağlılıktan
–engagement- sorumlu üst düzey yönetici) farklı paydaşlarla iletişimde sosyal
medya platformlarından yararlanmaktadırlar. 
Bu durum Sosyal CEO (sosyal medyada etkileşime girebilen, çalışanlarıyla
etkileşimin önemine inanan, şeffaf, ilginç, tutkulu, faydalı bilgiyi paylaşan
ve markalaşan CEO) kavramını bile ortaya çıkarmıştır. Sosyal medya
platformlarındaki paylaşımlar sayesinde yöneticiler kişisel markalama, itibar
yönetimi, kurum içi ve kurum dışı halkla ilişkiler amaçlarından bazılarına
ulaşabilmektedir. Araştırmada Fortune Türkiye dergisi tarafından yayınlanan
Yılın İş İnsanları 2017 Listesindeki CEO’ların sosyal medyayı kullanımları
incelenmiş ayrıca Sosyal CEO özelliğini taşımaya yaklaşan Türkiye’den bir CEO’nun
Twitter paylaşımları kurumsal iletişim uygulamaları yönünden analiz
edilmiştir.  

Kaynakça

  • Bişkin, F., Kaya, Y. (2011). İş Yaşamında Kişisel Marka. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, (21). 555-570.
  • Brandfog. CEOs social media and brand reputation survey, (Erişim Tarihi: 18/6/2018). http://brandfog.com/BRANDfog2016CEOSocialMediaSurvey.pdf.
  • Bilecik, E. (2018). Erol Bilecik’in web sitesi. (Erişim T. 20/6/2018). http://www.erolbilecik.com/Biyografi
  • Burdett, D.(28/9/2013). B2B social media – How to help your CEO find that lovin’ feelin’(Erişim T. 15/3/2018)https://www.business2community.com/social-media/b2b-social-media-help-ceo-find-lovin-feelin-0625196
  • Capital Dergisi. (25/3/2014). Sosyal CEO'nun itibara etkisi büyük. (Erişim T. 12/2/2018). https://www.capital.com.tr/capital-dergi/dijital/sosyal-ceonun-itibara-etkisi-buyuk-481423
  • Castells, M. (2008). The New Public Sphere: Global Civil Society, Communication Networks, and Global
  • Governence. The ANNALS of the American Academy o Political and Social Science, 616. 78-93.
  • Creative Commons. (2017). Mastering Strategic Management. University of Minnesota Libraries Publishing Libraries Publishing. (Erişim T. 17/8/2018). https://doi.org/10.24926/8668.1401.
  • Conner, C. (11/3/2018). How top CEOs leverage social media to build a following and brand loyalty. (Erişim T. 20/4/2018). https://www.forbes.com/sites/cherylsnappconner/2018/03/11/how-top-ceos-use-social-media-well/#615a190716a8Çekerol, K. (2009). Uzaktan Yüksek Eğitimde Kurumsal İletişim: Anadolu Üniversitesi Uzaktan Öğretim Sistemi Kurumsal İletişim Etkinliklerinin Değerlendirilmesi, Selçuk Üniversitesi İletişim Dergisi, 6 (1). 227-240.
  • Damian. (15/11/2015) What is a Social CEO? (Erişim T. 20/2/2018). http://thesocialcsuite.net/the-characteristics-of-a-social-ceo/
  • Davis, A. (2006). Halkla İlişkilerin ABC’si. Kapital Medya: İstanbul.
  • Dijk, J. V. (1999). The Network Society. Sage Publications: USA.
  • Dillian, B. (12/6/2017). How the world’s top CEOs use social media. (Erişim T. 21/6/2018).https://contently.com/strategist/2017/06/12/ceos-use-social-media/
  • DOMO. (2017). 2016 Social CEO Report. (Erişim T. 20/3/2018). https://www.ceo.com/social-ceo-report-2016-report/76
  • Drumwright, H. (2014). The anatomy of a Social CEO. (Erişim T. 12/2/2018). https://www.wired.com/insights/2014/10/social-ceo/
  • Edelman, R. (2014). Edelman Trust Barometer. Erişim Tarihi 20/5/2018. http://www.edelman.com/p/6-a-m/2014-edelman-trust-barometer/
  • Eker, S. (2007). Provasız Hayatta Kişi Marka Olabilmek. Nobel: Ankara.
  • Fotrune Dergisi. (2018). Yılın iş insanları 2017. (Erişim T. 20/4/2018). http://fortuneturkey.com/fotohaber/yilin-is-insanlari-2017-49865
  • Fortune Dergisi. (2018). 40 Yaş Altı 40 2017. (Erişim T. 20/4/2018). http://fortuneturkey.com/fotohaber/40-yas-alti-40-2017-49454
  • Gates, B.(2018) . Bill Gates’in web sitesi, (Erişim T. 20/6/2018) https://www.gatesnotes.com/
  • Grunig, J. E. (1997). A Situational Theory of Publics: Conceptual History, Recent Challanges and New Research. In D. Moss, T. MacManus, D. Vercic (Eds.) Public Relations Research: An International Perspective (s. 3-46). International Thomson Business Press: Londra.
  • Goodman, M. B. (2006) “Communication Capital Modelling Corporate Communications As An Organizational Asset” Corporate Communications: An International Journal, 11(3), 197.
  • Girişimcilik Vakfı. (2018). (Erişim T. 20/6/2018). https://www.facebook.com/GirisimcilikVakfi/videos/2500518539965655/UzpfSTExMTA4ODczNDg5ODE1MzI6MjA4ODg4NzA4Nzg0ODIxNQ/
  • Hofstede, G. (1984). Cultural dimensions in management and planning. Asia Pacific J Manage. 1: s.81-89. https://doi.org/10.1007/BF01733682
  • Holtz, S. (2014). The Evolution of the Social Media Manager. Communication World. 31 (1), 9-11.
  • Kahn, W. A. (1990). Psychological Condition of Personal Engagement and Disengagement at Work. Academy of Management Journal, 33. 692-724.
  • Kent M. L., Taylor M. (2002). Toward a Dialogic Theory of Public Relations. Public Relations Review, 28. 21–37.
  • Mancar, B. (14.3.2016), CEO’ların Sosyal Medya Raporu (2015). (Erişim T. 20/5/2018). http://www.webmasto.com/ceo-sosyal-medya-raporu-2015
  • Men, L.R., Stacks, D. (2014). The Effects of Authentic Leadership on Strategic Internal Communication and Employee-Organization Relationships. Journal of Public Relations Research, 26 (4). 301-324.
  • Men, L.R. (2015), The internal communication role of the chief executive officer: Communication channels, style and effectiveness. Public Relations Review, 41. 461-471.
  • Men, L. R., Tsai, W.-H., S. (2016). Public Engagement with CEOs on Social Media: Motivations and Relational Outcomes. Public Relations Review, 42. 932-942.
  • Gökaliler, E. (2015). Dijital Çağda Değişen Pazarlama İletişimi Yaklaşımları: Gerçek Zamanlı Pazarlama. A. Z., Özgür, A. İşman, (Ed.). İletişim Çalışmaları, (ss.295-320). Sakarya: Sakarya Üniversitesi Yayınları.
  • Özoran, A. B. (2017). Bir Halkla İlişkiler Ütopyası: Diyalojik Halkla İlişkiler. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 53. 1-30 http://dergipark.gov.tr/download/article-file/394826)
  • Piombino, K. (27/2/2015). /Why your CEO should be on social media? (Erişim T. 12/2/2018)https://www.prdaily.com/Main/Articles/18187.aspx
  • Sabancı.H. (2018). Hacı Sabancı’nın web sitesi. (Erişim T. 15/6/2018). http://www.hacisabanci.com
  • Sanchez, A. J. (2017). Engagement in Public Relations Discipline: Themes, Theoretical Perspectives and Methodological Approaches. Public Relations Review, 43. 934-944. Elsevier: USA.
  • Scott, D. M., (2011). Gerçek zamanlı pazarlama ve halkla ilişkiler, İstanbul: Media Cat.
  • Taşkıran, H. B. (2016). Kurumsal Algıların Yönetimi Açısından Sosyal Medya: Halkla İlişkiler Alanına Yönelik Bir Değerlendirme. A. Büyükarslan, A. M Kırık,. (Ed.). Sosyal Medya Araştırmaları 3 (ss. 367-396). İstanbul: Çizgi.
  • Taylor, M., Kent, M. L. (2014). Dialogic Engagement: Clarifying Foundational Concepts. Journal of Public Relations Research, 26 (5). 384-398.
  • Theunissen, P.,Wan Noordin, W. N. (2012). Revisiting the Concept "dialogue" in Public Relations. Public Relations Review, 38 (1). 5-13. DOI: 10.1016/j.pubrev.2011.09.006
  • Twitter, https://twitter.com/
  • Vural, B., Bat, M. (2013). Kurumsal iletişim, Ankara: Nobel.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ferah Onat

Yayımlanma Tarihi 1 Kasım 2018
Gönderilme Tarihi 15 Ağustos 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 29. Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Onat, F. (2018). Sosyal CEO Kavramının Kurumsal İletişim Açısından Değerlendirilmesi. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(29. Özel Sayısı), 181-201. https://doi.org/10.31123/akil.454345