Yeni
iletişim teknolojilerinin her geçen gün gelişmesi ve sunduğu olanakların
artması ile birlikte teknolojik dünyaya olan ilgi ve bu konuda yapılan bilimsel
çalışmaların sayısı daha çok artmaktadır. Özellikle sosyal medya ile ilgili
toplumsal bir dönüşümün gerçekleştiği son çeyrek yüzyılda, bazı bilim çevreleri,
bu alanda araştırmalarını yoğunlaştırmaktadır. Sosyal medya araştırmaları ile
ilgili yapılan çalışmaların bir kısmı özel kurumların çabaları ile
gerçekleşmekte, bir kısmı da devlet-vakıf üniversitelerine bağlı enstitülerde
lisansüstü çalışmaları olarak üretilmektedir. Bu çalışmanın amacı Türkiye’deki
üniversitelerde sosyal medya ile ilgili üretilmiş lisansüstü tezlerin niceliksel
ve içerik özelliklerini ortaya koymaktır.
Araştırmanın evreni www.tez.yok.gov.tr sayfasında, sosyal medya kelimesi aranarak elde
edilen 348 lisansüstü tezi kapsamaktadır. Çalışmanın evreni içerisindeki 348
tezin tamamı değerlendirmeye alınmıştır. Çalışmada, içerik çözümlemesi yapılmış olup tez konuları temel
alınarak belli sınıflamalar çerçevesinde kodlar oluşturulmuştur. Sonuç olarak, sosyal medya alanında yayınlanmış
yüksek lisans tezlerinin en fazla; sosyal medya kullanımı (%21,16), sosyal
medya (%20,68), sosyal medya pazarlama (%4,59), tüketici satın alma
davranışı(%3,44), Facebook (%3,16)-Twitter (%2,29) konu başlıklarına ilişkin
yazıldığı görülmüştür. Yüksek lisans tezlerinde en fazla tez Marmara
Üniversitesinde (21 tez), doktora düzeyinde ise en fazla tez yine Marmara
Üniversitesinde (12 tez) yayınlanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2018 |
Gönderilme Tarihi | 21 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 29. Özel Sayısı |