Bir
halkla ilişkiler uygulama alanı olarak sponsorluk faaliyetleri kuruluşların
hedef kitleleri gözünde olumlu imaj oluşturmak ve geliştirmek açısından önemli
bir role sahiptir. Bu uygulamaların hedef kitlelere ulaştırılması ise
kuruluşlar açısından oldukça önemlidir.
Günümüzde geleneksel kitle iletişim araçlarıyla karşılaştırıldığında,
web sayfaları eşik bekçiliğine maruz kalmaksızın içeriğin kuruluşlar tarafından
kontrol edilebilir olması bakımından kuruluşlar açısından bir halkla ilişkiler
mecrası olarak öne çıkmaktadır. Böylece kuruluşların sponsorluk faaliyetlerini
duyurmalarında kurumsal web sayfalarını kullanmaları daha geniş kitlelere
ulaşmaları bakımından da önemli görülmektedir.
Bu
çalışmada sanayi kuruluşlarının sponsorluk ile ilgili uygulamalarının neler
olduğunu belirlemek; söz konusu uygulamaların kuruluşların kurumsal web
sayfalarından nasıl sunulduğunu tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırmanın
örneklemi olarak İstanbul Sanayi Odası’nca ilan edilen Türkiye’nin ilk 500
Büyük Sanayi Kuruluşu listesinde yer alan 100 kuruluş belirlenmiştir. Kurumsal
web sayfalarında sponsorluk çalışmalarına dönük bilgilere ne ölçüde yer
verildiği, kuruluşların bu mesajları nasıl sundukları, sunulan mesajların daha
çok hangi sponsorluk alanıyla ilgili olduğu içerik analizi yöntemiyle analiz
edilmiştir. Buna göre, en çok destek olunan sponsorluk alanları, spor
sponsorluğu, kültür-sanat sponsorluğu ve eğitim sponsorluğu olarak
belirlenmiştir. Sponsorluk mesajlarının daha çok görsel ve yazılı materyal,
elektronik basın bülteni ve metin aracılığıyla sunulduğu görülürken; sponsorluk
mesajlarını sadece 5 tanesinin ana sayfada sponsorluk başlığı altında link ile
sunulduğu da bulgular arasında yer almaktadır. Bununla birlikte kuruluşların
sponsorluk faaliyetlerine katkılarının sınırlı olduğu belirlenmiştir. Ayrıca sponsorluk mesajlarının hedef kitleye
ulaştırılmasında kuruluşların web sayfalarını etkin bir biçimde kullanmadıkları
da öne çıkan bulgular arasındadır.
Halkla ilişkiler Sponsorluk Kurumsal Web Sayfaları Sanayi kuruluşları İçerik Analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 15 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 31 |