In social, economical,cultural and political domain, globalization which, has been effective since the last quarter of 20th century, inevitably affects the evolution of communication technologies, communication politics and the reportage pratices of journalists who use that new communication devices. Globalization requires improvement of new communication technologies and generation of communication politics that adaptable to system of new world. In this case, the mind of “classic media” yields to the mind of “new media”. While globalization process needs creation of new communication politics, improvement that is seen in media technologies, also requires redefinition of media definition. Rather than the classical media comprehension in which, an oneway communication style from receiver to transmitter and a central communication technology is available, a new media comprehension that includes personal preference and unity of receivertransmitter is needed. The improvement of communication technology transforms classical media to new media. On the other hand, that communication technology leads novelties in journalism practicals. Discussions that result from one-way communication, increasing of amateurism, globalization of routing and the prominance of mobility in journalism take place as main frames in developing journalism practicals. Research, in the light of these main frames uses the method of literature review. At the same time, to exhibit the changes in journalism practical, the methods of face to face meeting and questionnaire are used. Accordingly, meeting and questionnaire will be done with individuals from news channels in Turkey: Habertürk, NTV, Samanyolu Haber and from newspapers: Hürriyet, Zaman, Cumhuriyet
Sosyal, ekonomik, kültürel ve siyasal alanda 20. yüzyılın son çeyreğinden itibaren etkisini gösteren küreselleşme, kaçınılmaz olarak iletişim teknolojilerinin evrimini, iletişim politikalarını ve bu yeni iletişim araçlarını kullanan gazetecilerin habercilik pratiklerini de etkilemektedir. Küreselleşme yeni iletişim teknolojilerinin geliştirilmesi ve iletişim politikalarının yenidünya düzenine uyum sağlayacak şekilde oluşturulmasını zorunlu kılmaktadır. Bu çerçevede ‘geleneksel medya’ anlayışının yerini ‘yeni medya’ anlayışına bıraktığını söyleyebiliriz. Küreselleşme süreci yeni iletişim politikalarının oluşturulmasını zorunlu kılarken, medya teknolojilerinde yaşanan gelişme de medya tanımının yeniden yapılmasını zorunlu kılmaktadır. İletişim teknolojilerinin tek bir merkezde toplandığı ve alıcı ile verici arasında vericiden alıcıya doğru tek yönlü bir ilişkinin var olduğu geleneksel medya anlayışının yerini bireysel tercihlerin ön plana çıktığı, alıcı ve vericinin tek bir bireyde bütünleşebildiği yeni medya anlayışı almaktadır. İletişim teknolojilerinin gelişmesi/değişmesi, geleneksel medya yapılanmasını yeni medyaya doğru değiştirdiği gibi geleneksel gazetecilik pratiklerinde de bir takım yenilikler meydana getirmektedir. Tek yönlü iletişimden tartışmaya geçilmesi, amatörlüğün yükselmesi, herkesin dağıtımcı olması hatta dağıtımın küreselleşmesi, habercilikte mobilitenin önem kazanması ve etkileşim, gazetecilik dönüşümünde öne çıkan unsurlar olarak çalışmanın kavramsal çerçevesini kurmaktadır. Çalışma bu kavramsal çerçeve ışığında literatür taraması yöntemini kullanacağı gibi aynı zamanda dönüşen gazetecilikte meydana gelen değişiklikleri ortaya koymak için yüz yüze görüşme ve anket yöntemine de başvuracaktır. Bu doğrultuda görüşme ve anket, Türkiye’de yayın yapan yaygın haber kanallarından; Habertürk, NTV, Samanyolu Haber, gazetelerden; Hürriyet Gazetesi, Zaman Gazetesi ve Cumhuriyet Gazetesi’nde haber yapım sürecinde yer alan kişilerle yapılacaktır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 18 |