Social network usage is one of the important
phenomena that have completed the adaptation process and reached very high
penetration rates. Students have been the most important audience since the day
these networks emerged. In the continuity of the use of social networks,
various researches are carried out in a very wide frame. Data were collected
from 557 university students studying in Central Anatolia within the scope of
this research, which deals with the social gains, self-actualization and sense
of belonging dimensions of university students' social network usage. In this
descriptive study, survey technique was used. In addition to the general
evaluations of the participants on the three dimensions mentioned above, data
were collected in order to make comparisons for gender, age and areas of
education. The responses obtained in terms of social gains, self-actualization
and sense of belonging were analyzed according to gender, age and education. According
to the results, while social gains have the highest average, this is followed
by self-actualization and then a sense of belonging. In addition, there was no
significant difference in terms of gender and age in terms of social gains,
self-actualization and sense of belonging. Significant differences were found
in terms of the field of study. In all three dimensions, social sciences
students scored significantly higher.
Social networks social gains self-actualization sense of belonging education fields
Sosyal ağ kullanımı uyum sürecini tamamlamış ve
oldukça yüksek penetrasyon oranlarına ulaşmış günümüzdeki önemli olgulardandır.
Bu ağların ortaya çıktığı günden itibaren en önemli kitlesini öğrenciler
oluşturmaktadır. Sosyal ağların kullanım devamlılığında da çeşitli araştırmalar
oldukça geniş bir çerçevede gerçekleştirilmektedir. Üniversite öğrencilerinin
sosyal ağ kullanımında sosyal kazanımlar, kendini gerçekleştirme ve aidiyet
hissi boyutlarını ele alan bu araştırma kapsamında Orta Anadolu’da eğitim gören
557 üniversite öğrencisinden veri toplanmıştır. Gerçekleştirilmiş olan bu
betimsel çalışmada anket tekniği kullanılmıştır. Katılımcıların yukarıda
belirtilen üç boyuta ilişkin genel değerlendirmelerinin yanında cinsiyet, yaş
ve eğitim gördükleri alanlara yönelik karşılaştırmalar yapmak amacıyla da veriler
toplanmıştır. Sosyal kazanımlar, kendini gerçekleştirme ve aidiyet hissi
boyutlarında elde edilen yanıtlar cinsiyet, yaş ve eğitim alanına göre analiz
edilmiştir. Sonuçlara göre sosyal kazanımlar en yüksek ortalamaya sahipken bunu
kendini gerçekleştirme ve daha sonrasında aidiyet hissi izlemektedir. Ayrıca sosyal kazanımlar, kendini
gerçekleştirme ve aidiyet hissi boyutlarında cinsiyet ve yaş açısından anlamlı
bir farklılık bulunmamıştır. Eğitim aldıkları alan açısından ise anlamlı
farklılık bulunmuştur. Üç boyutta da sosyal bilimler öğrencileri anlamlı bir
şekilde daha yüksek puanlar vermişlerdir.
Sosyal ağ sosyal kazanım aidiyet kendini gerçekleştirme eğtiim alanları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 9 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 33 |