Son yıllarda sık duyulmaya başlanan yönetişim kavramı; birlikte yönetme algısını ön plana çıkarttığı için etkileşim ve karşılıklılık olguları da beraberinde önem kazanmıştır. Yönetişim süreci tüm kamuoyuyla düzenli bir şekilde bilgi akışının sağlanmasını gerektirdiği için de kurumsal yönetişim, halkla ilişkiler uygulamalarıyla paralel bir şekilde yürütülmelidir. Halkın sorunlarına çözüm önerileri sunan ve halk tarafından bu çözüm önerileri değerlendirilerek seçilen siyasi partiler açısından kurumsal yönetişim kavramı daha da öne çıkmaktadır. Bugün sosyal medya; kamuoyunun bilgiye erişiminin sağlanmasında oldukça önemli bir mecra olduğu için Facebook ve Twitter’ın halkla ilişkiler ve kurumsal yönetişim uygulamalarında kullanımı önem taşımaktadır.
TBMM’de 26. Dönemde mecliste grubu bulunan dört siyasi partinin; kurumsal Facebook ve Twitter hesaplarından paylaşttıkları içerikler, kurumsal yönetişim ve halkla ilişkiler uygulamaları açısından değerlendirilmiş; elde edilen veriler nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi tekniği ile analize tabi tutulmuş ve betimsel istatistiğe başvurma yoluyla değerlendirilmiştir. Buna göre; siyasi partiler Twitter’ı bilgilendirme aracı olarak halkla ilişkiler faaliyetlerinde Facebook’a göre daha fazla kullanmaktadırlar. Buna rağmen etkileşim Facebook’ta daha yoğun bir şekilde gerçekleşmektedir. Partilere göre bakıldığında AKP Twitter’ı daha fazla kullanırken, HDP Facebook’u daha fazla kullanmaktadır. Kurumsal yönetişim ilkelerinden şeffaflık ve sorumluluk daha çok Twitter’da, hesap verebilirlik Facebook’ta ortaya çıkarken; eşitlik ilkesi her iki mecrada da hiçbir şekilde yerine getirilmemektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 12 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 33 |